خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: مردم باید به این اعتماد برسند که مسئولان و دولت مردان بیدار هستند

امام جمعه بیرجند: مردم باید به این اعتماد برسند که مسئولان و دولت مردان بیدار هستند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در نشست بررسی وضعیت نظارت و تامین کالاهای اساسی مردم و تنظیم بازار خراسان جنوبی اظهار کرد:  با مدیریتی که دارید باید کارخانه هایی که هیچ مشکلی ندارند و از نظر تولید و ذخیره در شرایط خوبی به سر می برند و در فازهای بعدی نیز سرمایه گذاری می کنند اما به دلیل شرایط خاصی که وجود دارد از مظلومیت کارگر سوء استفاده می کنند را شناسایی کنید.

 

وی افزود: در این کارخانه ها با توجه به شرایط موجود کارگر نه می تواند شکایت کند و نه می تواند محل کارش را ترک کند لذا باید تمرکز بر روی این مسائل بیشتر گردد تا کارگر بتواند هر چه سریع تر حقوق معوقه خود را دریافت کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اینکه در خصوص پرداخت معوقات کارگران، در کل کشور پایین ترین رتبه را دارا می باشیم پاسخ قانع کننده ای نیست زیرا نباید حتی حقوق یک کارگر به تعویق افتد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اینکه در فلان استان ده برابر از کارگر سوء استفاده می کنند، هیچ وقت نباید ما را از وظیفه انسانی و اسلامیمان باز دارد.

 

وی ادامه داد: از سویی دیگر کارخانجاتی هستند که مشکل داشته و بر اساس مشکلاتشان نمی توانند حقوق معوقه کارگران را پرداخت کنند، لذا باید نوع مشکل و راه حل برطرف کردن مشکل را بررسی و تحلیل کرد و به سراغشان رویم و کمک حالشان باشیم تا هم به عنوان یک نیروی فعال در سطح کشور دچار افول نگردند و هم در مرحله بعد بتوانند معوقات نیروی خود را پرداخت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید هم دست کارفرما و هم دست کارگر را گرفت، ادامه داد: در مسئله نظارت بر قیمت ها نیز مسلما کسانی هستند که همواره از شرایط بازار سوء استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: فرهنگ عمومی استان خراسان جنوبی بسیار ارزشمند است ولی هنگامی که شرایط بدی حکم فرما می شود، آن شرایط بر روی روح، روان و فرهنگ افراد نیز نتیجه سوئی دارد.

 

وی گفت: باید با نظارت درست و دقیق جلوی سوء استفاده کنندگان گرفته شود تا فرهنگ خراسان جنوبی آسیب نبیند، که تنها راه آن نیز این است که طوری عمل کنیم تا مردم به مسئولین اعتماد کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: اگر بناست توزیعی صورت گیرد باید در کنار نظارت، عدالت نیز وجود داشته باشد تا مردم با جان و دل به مسئولان اعتماد و به حرف هایشان گوش فرا دهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه دزد همیشه بیدار است و خواب ندارد لذا فردی که می خواهد دزد را دستگیر کند نیز نباید به خواب فرو رود گفت: مردم باید به این اعتماد برسند که مسئولان و دولت مردان بیدار هستند و جلوی ظلم و بی عدالتی و دزدی را می گیرند.

 

وی با بیان اینکه بیداری و هوشیاری می تواند دزد را زمین گیر کند، ابراز داشت: تعداد افراد دزد و خائن زیاد نیست و همواره در اقلیت قرار دارند اما خائن هستند و آن ها را می توان با طرح و برنامه زمین گیر کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تأکید بر اینکه باید گزارشاتی از اقدامات انجام شده به مردم ارائه گردد، گفت: طی گزارشات رسیده، در هفته های گذشته برخی اجناس از جمله گوشت گران شده و روند صعودی پیدا کرده اند و این در حالی است که باید با هر تدبیری ارزان می شدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: طبق گزارشات نان نیز گران شده، و این به معنی آن است که آرد گران شده است، لذا باید پرسید که نظارت ها کجاست و دلیل این گرانی در چیست؟

 

وی ادامه داد: مسئولان که دم از خودکفایی گندم می زدند و گندم را نیز قبلا از کشاورز خریداری کرده و قیمتش نیز مشخص بوده است، پس چرا اکنون شاهد گرانی نان هستیم؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: در رابطه با توزیع برخی اقلام که صورت می گیرد و افراد در کنار خیایان ها صف می کشند نیز باید گفت این توزیع در داخل شهر انجام می شود، لذا تکلیف روستائیان چیست زیرا پیام آن ها به ما منتقل می گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در گذشته تجربه های زیبایی در توزیع اقلام مصرفی داریم، گفت: می توان بر اساس یارانه ۴۵ هزار تومانی – که الان فقط می توان به یک فقیر داد و او نیز شاید آن را نپذیرد – توزیع برخی اقلام را برنامه ریزی و به دست ملت رساند.

 

وی افزود: برای برپایی نمایشگاه بهاره نیز همواره اعتراضاتی چه قبل و چه بعد صورت می گیرد، اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که این نمایشگاه باید در برابر سوء استفاده کنندگانی که برخی اقلام و ضروریات مردم را احتکار و یا گران می کنند برپا شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: اگر مشکلات به مسئولان استانی برمی گردد باید مسئولان آن ها را پیگری و برطرف کنند اما اگر مشکلات در چارچوب استان نیست، نتیجه این جلسه باید این باشد که مشکلات به مقامات بالاتر منعکس گردد تا در عرض مدت مشخصی حل شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: بسیار تلخ است که به اسم عید، چیزی باشد اما یک عده انسان های نجیب و خوب شرمنده آبرویشان شوند، و در حالی که همه عید دارند آن ها عزا بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه قبل از هر چیز باید بدانیم که انسان هستیم، افزود: فرهنگ اسلامی بسیار بالاست و نباید در جامعه با چنین شرایطی مواجه باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: استان خراسان جنوبی، استانی کم جمعیت ولی دارای مردمی با فرهنگ است و در حال حاضر نیز هماهنگی خوبی بین مسئولان برقرار است، اما باید برکت این هماهنگی و همکاری این باشد که همه با هم عید داشته باشیم.

 

وی در پایان ضمن بیان اینکه گزارشات ارائه شده، گزارشات خوبی نیست، گفت: در جلسه بعدی می طلبد تا اقدامات انجام گرفته گزارش داده شود.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *