خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: راهی را طی کرده ایم که از عهده دیگر کشورها بر نمی آمد

امام جمعه بیرجند: راهی را طی کرده ایم که از عهده دیگر کشورها بر نمی آمد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در دیدار با خانواده طلاب و روحانیون شهرستان های قاین و زیرکوه با اشاره به اینکه در شرایط آخر الزمانی زندگی می کنیم، اظهار کرد: در برخی از روایات آمده است که این زمان بهترین و همچنین بدترین زمان خواهد بود و ما در عرصه میدانی این را مشاهده می کنیم.
وی افزود: امروز مکتب‌های شرق و غرب به بن بست رسیده اند یعنی خلا فکری، بی هویتی، افسردگی، سر خوردگی و خودکشی گریبانگیر بشر شده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این قدرت های غرب و شرق با تمام قدرتی که داشتند و بر خلاف کارشناسی های خود شاهد به وجود آمدن انقلابی بودند که برای آن ها غافلگیر کننده بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه این انقلاب منتظر اجازه ابر قدرت ها نبود، خاطر نشان کرد: دشمنان، دین اسلام را به مانند پیری که نفس های آخرش را می کشد تعبیر کرده بودند اما این انقلاب شکل گرفت تا اسلام دوباره جان بگیرد.
وی تصریح کرد: دشمنان بسیار وعده و وعید دادند و تلاش کردند که این انقلاب را نابود کنند، اما اکنون نه تنها شاهد نابودی نبوده اند، بلکه نظاره گر پیشرفت و ادامه حرکت آن هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: شکوه چهل سالگی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن در حالی به وقوع پیوست که ابر قدرت های شرقی از میدان برداشته و صدای شکستن استخوان های ابر قدرت غرب نیز شنیده می شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب، نظامی بر اساس قانون اساسی تشکیل شد، گفت: در طول این چهل سال تجربه های فراوانی را کسب کرده ایم و اقدامات بسیار خوبی نیز صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) فرمودند که این انقلاب معجزه بود و برای اینکه مفهوم این گفته را درک کنیم باید بنگریم که امروز بر سر حرکت های انقلابی که در سرتاسر دنیا شکل می گیرد، چه می آورند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: مستکبرین عالم حتی به مردم کشورهای خود نیز رحم نمی کنند، مردمی که تنها درخواستشان این است که بتوانند تنها یک رای بدهند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ویران کردن شهرها، غارت اموال، کشتن افراد و محاصره اقتصادی کشورها از جمله اقدامات استکبار جهانی است، گفت: در کشور ایران، هنگامی انقلاب به وقوع پیوست که کاملا تمامی امور در دست دشمنان قرار داشت و جزیره ثبات اسرائیل و آمریکا قلمداد می شد.
وی با اشاره به اینکه بهترین قانون اساسی، قانون اساسی کشور ماست، ادامه داد: نظام ما در واقع پیشرفته ترین نظام دنیاست و قابل تغییر نیست اما وقتی در صحنه میدانی نگاه می کنیم می بینیم که تفاوت هایی وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: رده های فکری غیر اسلامی، وجود بی عدالتی و وابستگی به بیرونی های نامحرم، شایسته این انقلاب نیست.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه باید با همه دنیا ارتباط داشته باشیم، اما متأسفانه بوی وابستگی به مشام می رسد، خاطر نشان کرد: مشکلات مربوط به عدم اجرای درست قانون است.
وی تصریح کرد: تجربه نشان می دهد که قدم بزرگی برداشته شده است اما باید دانست که این قدم کافی نیست و نیازمند برداشتن قدم بزرگ‌تری است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: به پشت سر که نگاه می کنیم، می بینیم راه طولانی را طی کرده ایم که از عهده کشورهای دیگر بر نمی آید، لذا باید قدم دوم را برداشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: مشکل ما این است که هر دولتی که بر سر کار آمده در پیاده کردن قانون اسلامی، عدل، استقلال و آزادی سلیقه ای عمل کرده و به جای سیاست نظام جمهوری اسلامی، سیاست خود را به اجرا درآورده است.
وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب باید سه مرحله را پشت سر گذاریم، گفت: قدم اول این است که باید دولت ما، دولتی اسلامی باشد نه دولت حزب و گروه.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: پیام ملتی که با تمامی مشکلات، ۲۲ بهمن باشکوهی را خلق کردند، این بود که این نظام تکمیل است و نارضایتی های موجود به نظام بر نمی گردد بلکه به عدم پیاده سازی قانون از سوی مسئولین بر می گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: اگر دولت، دولتی اسلامی شد آنگاه باید جامعه خود را از نظر مکتبی که همان مکتب اسلام است غنی کند نه اینکه برخی ها بگویند ما نباید مردم را به زور به بهشت ببریم.

 

وی با بیان اینکه ابتدا مسئولین باید دارای مکتب فکری غنی باشند، ادامه داد: مسئولین باید همه زمینه های رشد ملت را مهیا کند نه اینکه آن ها را سرگرم بازی های سیاسی کرده، برخی ها را پولدار و برخی ها را فقیر کنند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سر چشمه هر اثری در انسان، از فرهنگ است، گفت: آزادی به معنی درستش از فرهنگ بر می خیزد و اگر چنانچه این دو مرحله انجام شود، می توان آرمان های انقلاب که همان تشکیل تمدن اسلامی است را شاهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: در پیام اخیر مقام معظم رهبری، گام دوم انقلاب تبیین شده است و شخصیت های با فرهنگ و طیف های گونان در حال برنامه ریزی هستند.

 

وی ابراز داشت: امروز روحانیت به عنوان طلایه داران حوزه های فرهنگی نباید خود را در روستا، شهر، استان و کشور خلاصه کند بلکه باید خود را برای جهان آماده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: جُنونی که امروز دنیای استکبار به آن گرفتار شده و میخواهد با کشتار حکومت کند، به جایی نمی رسد، بلکه باید بداند طرح هایش شکست خورده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: این انقلاب اثرش را در جهان گذاشته و قدرت و هیمنه ی آمریکا را در هم شکسته است.
وی بیان کرد: قدرت های شرق و غرب می گفتند که بشار اسد نباید باشد، لذا هر کاری کردند نتوانستند و شکست خوردند و این از آثار انقلاب اسلامی در منطقه است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: ما امروز در شرایط خاصی قرار داریم، اما شگردهای خاص هالیوودی، فضای مجازی و وابستگی های آدم های واداده، به ملت به گونه ای وانمود می کنند که کاری انجام نشده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: هر یک از شما نوجوانان یک مطهری هستید که باید با این اندیشه دنیا را بیدار کنید.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه وضعیت آمریکا از همه ی کشورها بدتر است، گفت: طرفداران شما در سراسر دنیا، منتظر آرمان هایی هستند که شما باید آن ها را ارائه دهید و انشاءلله این انقلاب زمینه را برای ظهور حضرت مهدی(عج) آماده خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *