خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: حواستان باشد که شعارهای انقلاب را از دست ندهید/ استکبار جهانی نفس های آخرش را می کشد

امام جمعه بیرجند: حواستان باشد که شعارهای انقلاب را از دست ندهید/ استکبار جهانی نفس های آخرش را می کشد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در همایش توانمندسازی ارکان مسجد اظهار کرد: وقتی از مسجد به خانه خدا تعبیر می شود به این معنی است که این محیط، محیط خدایی است نه هوایی.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد تراز اسلام و انقلاب مسجدی است که خدایی بماند و هوایی نشود، افزود: انسان آلودگی های نفسانی دارد و همه ی بدبختی های انسان از نفس سرچشمه می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن زیاد است اما دشمن ترین دشمن‌ها، نفس خود انسان است، خاطر نشان کرد: اگر به معنی واقعی انسان تزکیه شود، هیچ آسیبی به سراغش نمی آید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: همه چیز مربوط به درون انسان است و اگر درون اصلاح گردد، بقیه موارد خود درست می شود.

 

وی با بیان اینکه مسجد مرکز حب و بغض فی الله است، گفت: مقامات اخروی با عبادات به دست می آیند، اما حب و بغض مقوله ای دیگر است و بحث بهشت، نعمت و رفع عذاب نیست بلکه بحث محب و محبوب مطرح است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه کار محب و محبوب نرخ ندارد، زیرا نمی توان برای عشق و محبت نرخ‌گذاری کرد، ادامه داد: اصولا بغض در عالم دین و اسلام اصالت ندارد و یک موضوع عارضی است و به تعبیر دیگر می توان گفت که تمام دین، حب است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: سراسر وجود یک انسان با ایمان حب به خداست، بنابراین همه آنچه را که خدا دوست دارد را دوست می دارد و به هرچه نگاه می کند آیات الهی را مشاهده می کند.

 

وی ابراز داشت: مسجد جایگاهی است که باید مردم در آن خدایی شوند و به بصیرت و روشن بینی مسائل حب و بغض که مسائل اصلی به شمار می روند، بپردازند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: کم تفاوتی، وسط ریسمان را گرفتن و با این طرف و آن طرف کنار آمدن با روحیه مسجد نمی سازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: هنگامی که شعارهای دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب سر داده می شد، مشت‌ها گره شده و رگ های گردن بالا می آمد، لذا حواستان باشد که آن شعارها را از دست ندهید، زیرا بسیار کارآمد است و مظهر حب و بغض به شمار می روند.

 

وی با اشاره به اینکه نگذارید شعارهای انقلاب در مساجد کمرنگ شود، گفت: برخی ها می گویند که آیا بهتر نیست به جای شعار بر علیه آمریکا، اقدامات و ظلم های ستمگران، کفار، مشرکین و آمریکا را تبیین کنیم، که باید در پاسخ به این افراد گفت، هیچ چیزی جای دیگری را نمی گیرد، تبیین اقدامات باید صورت گیرد و در کنار آن نیز شعارها محکم تر سر داده شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: هیچ انسانی به مانند دیگری نیست لذا برخی ها را باید با علم، برخی ها را با قانون و برخی ها را با استدلال قانع کرد، اما در برابر آن قالتاق‌هایی که هیچ چیز حالیشان نمی شود باید از راه قدرت وارد شد و آن ها را قانع کرد، حال می خواهد قدرت نظامی باشد، می خواهد قدرت اقتصادی باشد یا می خواهد قدرت در شعار باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: نه جنگ نظامی جای شعار را می گیرد و نه قدرت اقتصادی جای مسائل فرهنگی را می گیرد بلکه باید هر موضوعی در جای خود مورد استفاده قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب شعار مرگ بر آمریکا را تفسیر کرده اند، گفت: خیلی ها توجه ندارند که شعار چه می کند و بعد حرف هایی می زنند که عوام می پسندند، امام باید بدانند آنچه آمریکا را از چهل سال پیش تاکنون به خاک سیاه کشانده، همین قدرت شعار بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در ۵۰ کشور دخالت غیر قانونی داشته و حکومت ها را به میل خود عوض کرده است، اما در این ۵۰ سال اخیر معادلات تغییر یافته و به ملت های گوناگون جرأت هایی داده شده که در برابر آمریکا ایستادگی کنند و این به خاطر شعارهای انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه شعار کاری می کند که چند لشکر نمی توانند انجام دهند، یادآور شد: وقتی امام راحل در ۴۰ سال قبل می گویند که ما آمریکا را زیر پا می گذاریم یعنی اینکه آمریکا با همه ی قدرت خود و نوکرهای منطقه ای، پول ها و سلاح های آنچنانی در غرب خاورمیانه سرمایه های عظیمی را خرج می کند اما اکنون اعلام می کند که به هیچ چیز نرسیده ایم و بارش را بسته و فرار می کند.

 

وی با بیان اینکه آنچه ترس ملت ها را از بین می برد شعار است، گفت: باید حواسمان جمع باشد که هر امری کارشناسی می خواهد و این هوشیاری در بین ملت وجود دارد.

 

امام جمعه بیرجند گفت: اگر دشمنان می خواهند شعاری سر داده نشود و سکوت حکم فرما گردد به این دلیل است که ما را تنها به مرزهای خاکی خلاصه کنند و این اقدامی خواهد شد برای پیروزی دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: دلیل ترس دشمنان از ایران اسلامی به این دلیل است که این انقلاب طرفدار و در بین ملت ها، دارای جایگاه عظیمی است، لذا این انقلاب باید همچنان صادر گردد تا انسان هایی که زیر پای استعمار له می شوند نجات پیدا کنند.

 

وی گفت: زمانی بود که ایران به مرزهای خاکی خلاصه می گشت، اما امروز فتح، پیروزی و شکست آمریکا در سوریه، فلسطین و عراق را به دست می آوریم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: اگر امروز انقلاب و شعارهای انقلاب نبود در محاصره اسرائیل قرار داشتیم، اما اکنون شما در کنار مرزهای اسرائیل هستید، و لذا این موارد و پیشرفت ها را دست کم نگیرید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: انسان خدایی، آن انسانی است که به دور از هوای نفس، ترس، ملاحظه کاری و سازش کاری، آنچه را که کاربرد دارد در احقاق حق و ابطال باطل به کار گیرد و کم نیاورد.

 

وی تصریح کرد: مسجد، ضمن اینکه خانه خداست جای فهم قرآن، بصیرت، مبارزه با فرهنگ های بیگانه و سلطه مستکبرین و همچنین جای علم، تحقیق و شعار است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امید است مساجد در تراز انقلاب و اسلام و آن هم در یک جریان جنگ تمام عیار با استکبار جهانی که نفس های آخرش را می کشد، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در ۱۵ سال تبعید امام بدترین فشارها بر روی مردم قرار داشت و مردم نیز تا آخرین لحظه فشارها، شکنجه‌ها، زندان‌ها و طعنه‌ها را تحمل کردند تا انقلاب به پیروزی برسد.

 

وی گفت: امروز نتیجه مقاومت در مقابل فشارها را می‌بینیم و در منطقه ظاهر شده است و ملت های عراق، سوریه و لبنان مانده اند و آمریکا در حال فرار است.

 

انتهای پیام/ط

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *