خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: زن جایگاه حقیقی خود در نظام هستی را فراموش کرده است

امام جمعه بیرجند: زن جایگاه حقیقی خود در نظام هستی را فراموش کرده است

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی در جمع بانوان و مشاورین امور خانواده دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: مناسبت هایی که در این روز عنوان می شود، مسائلی نیست که بخواهیم به آن ورود پیدا کرده و در یک سخنرانی حق مطلب را ادا کنیم.

 

وی افزود: به صورت عوامانه از روز زن نام میبریم و آنچه تداعی می شود گوشه ای از نقش زن در جامعه است، اما مسئله این نیست بلکه یک مسئله جهان شناسی می باشد، لذا بحث های عمیق فلسفی را می طلبد و نیازمند مطالب علمی و وحیانی است تا پس از آن جایگاه زن در عالم تکوین و خلقت را متوجه شده و دریابیم که خداوند در نظام احسن چه موجودی را آفریده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه متأسفانه آنچه خدا زیبا آفریده است را بشر خراب و زشت کرده است، خاطر نشان کرد: یکی از شئون زن، مادر بودن است، همچنین کلمه “ام” بر آن چیزی اطلاق می شود که زیر ساخت های اصلی با آن مرتبط است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در مکتب غرب بحث حق، عدل و خدا مطرح نیست و جایگاهی ندارد، گفت: مکتب غرب می گوید” انسان‌ها همانند باقی حیوانات، گروه هایی هستند که باید آن ها را به هر بهانه ای که شده، تصاحب و از آن ها استفاده کرد.”

 

وی ضمن تأکید بر این موضوع که مهمترین مسئله انسان، خودشناسی است، ادامه داد: امروز باید از خود سوال کرد که آن جایگاه اصیلی که زن در نظام خلقت دارد چه شده است؟

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: وقتی به بحث ها تشریعی نیز می پردازیم، مشاهده می کنیم که مسئله همین است و آنچه را که خدا به عنوان دین، مطابق با نیاز، فطرت و عقل انسان و از طریق وحی برای رشد و پرورش انسان فرستاده است را به بازی گرفته ایم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: امروز می بینیم در مقابل مکتب اسلام که می خواهد دست بشر آخر الزمان را بگیرد، در داخل و خارج چه بازی هایی را در می آورند.

 

وی افزود: در طول تاریخ، بشر به دنبال این بحث ها بوده و همواره جاده صاف کن هوای نفسانی و منافع شخصی گروهی، حزبی و نور چشمی های خودش بوده است، لذا در چنین مواردی دین معنی پیدا نمی کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آن چیزی که این افراد می خواهند آن است که جلویشان را باز ببینند تا هر کاری که دلشان می خواهد انجام دهند و این با دین نمی سازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه نسل حضرت زهرا(س) چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت در بالاترین درجه قرار دارد، خاطر نشان کرد: صهیونیست ها که امروز دشمن شماره یک مسلمانان به شمار می روند، برای اینکه به اسلام و مکتب تشیع و اهل بیت آسیب برسانند، متخصصینی در جهت شناسایی هر یک از ائمه و اهل بیت به کار گرفته اند تا تحقیق و پژوهش کنند و نقطه ضعف آن ها دریابند.

 

وی یادآور شد: مسئول یکی از این بخش ها که متخصص شناسایی و تحقیق در زندگی نامه امام محمد باقر(ع) است، می گوید ” ما دشمن هستیم اما در واقع باید گفت در تاریخ به مانند این انسان وجود ندارد” و این کیفیت نسل حضرت زهرا(س) را نشان می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز نیز دنیا به بن بست رسیده است و همه منتظر هستند تا آن فردی که گره آخرالزمان را باز می کند و مهدی فرزند زهراست، ظهور پیدا کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: وقتی قدرت و تشکیلاتی به وجود می آید، خیلی‌ها رنگ و موضع عوض می کنند و تاریخ از اینگونه افراد پر است، اما آن افرادی که در هیچ زمانی رنگ عوض نکرده‌اند اهل بیت و ائمه اطهار بوده‌اند.

 

وی گفت: روش تمامی اهل بیت عدم سازش با ستمگر بوده است اما در تاریخ مشاهده می کنیم که افرادی کوتاه آمده‌اند، معامله کرده‌اند و سودی داده و چیزی واگزار کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همانگونه که قرآن قابل تحریف نیست ائمه معصومین نیز قابل تحریف نیستند، ادامه داد: امروز همچنین روز میلاد بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران است، بنیانگذاری که تأثیر بسیار زیادی در افراد گذاشت و انقلابی را به وجود آورد که از مدت ها ها پیش از پیروزی انقلاب، استاد ایشان مرحوم آقای شاه آبادی و دیگر بزرگان و عالمان می دانستند که حاج آقا روح الله منشأ انقلابی خواهد شد که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) خواهد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: در بین آزمایش های بزرگ الهی قرار داریم و لذا مشاهده می کنید که نفاق و دورویی دنیا را پر کرده است.

 

وی در پایان گفت: بخش عظیمی از مسائل خودشناسی، جهان شناسی، انسان شناسی و دین شناسی، مسئله جایگاه زن، مادر و تربیت نسل انسان می باشد که امروز در مخاطره عظیمی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *