خانه / تاپ خبر / دلجویی پدرانه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از یک جانباز ۷۰ درصد بیرجندی

دلجویی پدرانه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از یک جانباز ۷۰ درصد بیرجندی

در حالی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با خانواده شهید و جانباز ۷۰ درصد دیدار کردند که در این دیدار با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س) به بیان خاطراتی از مادر و زندگی ساده آن دوران پرداخت. به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، و به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، همین چند شب پیش بود وقتی به طور اتفاقی تلوزیون را نگاه می‌کردم وحید جلیلی در برنامه ثریا در این دورانی که عجیب دورانی است از فردی گفت که ۴۰ سال است در زهد عجیبی زندگی کرده است.

او از آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در حالی در شبکه یک سیما نام برد که به گفته خودش حتی یک نفر اسم این شخص بزرگ را نشنیده ‌و از  صدا و سیما گلایه داشت چرا به معرفی این شخصیت‌ها به درستی پرداخته نمی‌شود تا مردم از آنها الگو بگیرند.

بنا به گفته وحید جلیلی آیت‌الله عبادی بیش از ۴۰ سال است که در زهد عجیب و غریبی در کشور زندگی می‌کند و یک نفر هم اسم ایشان را نشنیده است.

جلیلی گفت: بروید و زندگی او را ببینید! سیر و سلوک او با مردم و دیگر ویژگی‌های او که یک زهد و عجیب و غریبی است. او حتی چای بیت‌المال را نمی‌خورد. مردم باید اینها را ببینند تا شوق در آنها ایجاد شود تا بزنند توی دهن مسئول فاسد و خطاکار، اینها قهرمانان کشور ما هستند که باید معرفی شوند.

دلجویی پدرانه آیت‌الله عبادی از یک جانباز ۷۰ درصد

آری امروز که قرار است از دلجویی پدرانه آیت‌الله عبادی از خانواده یک شهید و یک جانباز است بنویسم ناگهان قلمم اینگونه  مطلب را شروع می‌کند “گزارشی متفاوت با دیدارهای قبلی” شاید تا قبل از مطرح کردن جملات وحید جلیلی هرگاه به خانه شهدا، جانبازان و جلساتی که با حضور امام جمعه بیرجند بود می‌رفتیم به اندازه این بار در رفتار و گفتار این شخصیت دقیق نمی‌شدم اما امروز به چشم خود دیدم او چای برای دیگران برداشت اما خود هیچ چیز نمی‌خورد.

از تاریخ و مناسبت‌ها به خوبی آگاه است و در خانه جانباز ۷۰ درصد قطع نخاع روز مهندس را به او تبریک می‌گوید و دست نوازش بر سر فرزندان جانباز می‌‌کشد.

خاطرات آیت‌الله عبادی از مادرش

وقتی از او می‌خواهند در ایام سالروز ولادت حضرت زهرا (س) خاطراتی از مادر خود نقل کند چشمانش پر از اشک می‌شود و می‌گوید: مادر برایم بیش از آنکه مادر باشد مریدش بودم.

فرزند صالح که باشی در هر سن و سالی وقتی حرفی از پدر و مادر به میان می‌یاد نمی‌توانی جلوی اشک‌هایت را بگیری و تما دارایی و ارزش و اعتبارت را مدیون دعای خیر پدر مادر می‌دانی.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی در این دیدار ضمن تبریک روز مادر افزود: مادرم به جز جنبه مادری برای من حکم معلم را داشت و من مریدش بودم. او انسان عادلی بود که از غیبت پرهیز می‌کرد و اجازه نمی‌داد کسی غیبت کند.

وی با بیان اینکه مادرم وراثت کریمه داشت و گاهی به خاطر شرایط زندگی امروزی که مشاهده می‌شود و بسیاری از نزاع‌های خانواده‌ها بر سر پول مال است افزود: اما ما در خانه‌ای بزرگ شده بودیم که نمی‌دانستیم آنچه که در زندگی داشتیم از آن پدر است یا مادر و هیچگاه این موضوعات مطرح نبود بعدها متوجه شدیم بیشتر آن چیزها از آن مادر است.

عبادی افزود: پدر هم در راستای ارزش‌های دینی و تبلیغاتی تلاش‌هایی برای ترویج اسلام کردند و توفیقاتی که امروز دارم از دعای خیر پدر مادر است.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: خدا انقلاب را در فضای خاصی قرار داد و اگر در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی نمی‌رسید شرایط الان ایران مانند فلسطین بود پس به خاطر وجود انقلاب باید سجده شکر به جای آوریم.

صبوری جانباز ۷۰ درصد و شاکر بودنش

ایمان بنیادی جانبار ۷۰ درصد قطع نخاعی است که در سال ۸۸ در حادثه انفجار مسجد علی ابن ابیطالب به درجه جانبازی نایل شد.

در حالی که بر روی صندلی چرخدار تکیه زده به استقبال مسئولان می‌آید نزدیک به ۱۰ سال است روی صندلی است اما او خسته و مأیوس نشده و کارشناسی ارشد خود را گرفته است.

ایمان بنیادی گفت: در ایامی که نزدیک به شهادت حضرت زهرا (س) بود در حالی که تلاش داشتم در ایام تحصیل حداقل برای نماز مغرب و عشا به مسجد بروم در یکی از شب ها طبق معمول بعد از انجام وضو برای اقامه نماز آماده شدم که ناگهان بین دو نماز صدای انفجار و ریختن خون مسجد را فرا گرفت و سهم ما جانبازی شد که باز هم خدا را شاکریم.

هر چند خانه‌اش استیجاری است اما گلایه‌ای از کسی ندارد آرام است و بیشتر سعی می‌کند در برابر بزرگان گوش فرا دهد.

دیدار آیت‌الله عبادی با خانواده شهید کوشه‌ای

آیت‌الله عبادی در ادامه در منزل شهید کوشه‌ای حضور یافت و با بیان اینکه خدا به شما و همه خانواده شهدا اجرا دهد افزود: شهدای اول انقلاب که در دوران سخت استقامت و شکوه آفریدند انسان را به یاد شهادت یاسر و سمیه و پدر و مادر حضرت عمار و یاسر می‌اندازد که دوران سختی را سپری کردند.

وی اظهار داشت: شهدایی که پیش از پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند در دورانی استقامت کردند که کسی تصور  پیروزی بر استکبار جهانی را نداشت چون شرق و غرب زمین را به دو نیمکره تقسیم کرده بودند و احتمال پیروزی ضعیف بود اما امام فرمود ما تابع وظیفه هستیم تا این شهدای انقلاب در انجام وظیفه پیروز شدند.

لیلا شکری‌نیا همسر شهید سیدهاشم کوشه‌ای نیز در این دیدار افزود: سید هاشم کوشه‌ای در سال ۱۳۲۷در بیرجند به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی را در دبستان حکیم نزاری و سیکل را در هنرستان حرفه‌ای سپری کرد و پس از دوران سربازی ادامه تحصیل داده و با دریافت مدرک فوق دیپلم به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به عنوان دبیر ورزش در مدارس مشهد مقدس مشغول خدمت شد.

وی افزود: شهید متواضع و صبور  بود و تلاش در دفاع از حق مظلومان از جمله اوصاف این شهید بزرگوار بود و علاوه بر این وی در رشته کشتی به مقامات قهرمانی استانی و کشوری دست یافته بود.

همسر شهید گفت: کشتار مردم به وسیله رژیم پهلوی چنان وی را آشفته کرده بود که شب قبل از شهادتش وصیت کرد و با دوستان و آشنایانش خداحافظی کرد و در صبح همان روز با همسرش که هنوز ۴۲ روز از مراسم عقدشان گذشته بود و با مادرش وداع کرد و خود را سریع به چهار راه شهدای مشهد رساند که در آنجا عمال رژیم به روی وی رگبار مسلسل بسته و پس از درگیری در حین نجات پیر مرد مجروح مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *