خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: جلیقه زردها در فرانسه فقط یک سؤال دارند!

امام جمعه بیرجند: جلیقه زردها در فرانسه فقط یک سؤال دارند!

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علیرضا عبادی امروز در مراسم اولین سالگرد تدفین شهید گمنام در مدرسه علمیه رضویه بیرجند با اشاره به اینکه دین  ناموس خداست و این فلسفه وجود خلقت و همه آسمان ها و زمین است که برای شما افریده شده، گفت: این مسئله مشروط به یک شرطی است که حرکت انسان بالاختیار در ریلی باشد که در سیر تکامل الی الله و در مسیر حرکت خداوند جلّ و اعلی باشد.

وی ادامه داد: با اینکه انسان مجموعه ای از استعدادهای نامتناهی است، اما در مکتب دین، یکی از عوامل مهم و سرنوشت ساز پرورش استعدادهای انسانی، جامعه و قانون است که ضمان اجراست که البته تبادل استعدادها بین انسان ها و زمینه رشد و توسعه مادی و معنوی هر دو مقصودند و اگر مقصود نمی بودند خدا نمی آفرید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  متذکر شد: ولایت و سیاست و حکومتی که خدا پسندیده همین است و همه وسایل را برای بشر آماده کرده است.

امانتی بزرگتر از دین نداریم

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه شما علمای دین امانتدار چنین مسئله ای هستید، گفت: آنچه که دین خداست چه کم چه زیاد باید برای مردم ابلاغ شود و باید برای اجرای آن در سرحد جان تلاش شود.

وی با تاکید بر اینکه امانتی بزرگتر از این نداریم، یادآور شد: انسان ها دو حیات دارند یکی حیات شخصی است و دیگری حیات اجتماعی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: مظهر خلوت زندگی شخصی، قلب است؛ نه قلب اجازه ورود به دیگری می دهد و نه دیگری می تواند وارد شود چراکه اینجا جایی است که مربوط به درون است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در خصوص حیات اجتماعی عنوان کرد: در زندگی اجتماعی اینطور نیست که فقط سرنوشت خود فرد مطرح باشد بلکه عمل، گفتار، اظهار نظر، حضور و غیاب و … بازتاب دارد و زندگی دیگران را تغییر می دهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: هرکسی در خانه خودش می تواند هر نوع نانی طبخ کند اما اگر برای جامعه بخواهد طبخ کند باید با استاندارد مخصوص این کار را بکند وخارج از آن خیانت است و بقیه مسئولیت ها هم همینگونه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه با عملکرد یک فرد جامعه متأثر می شود و باید پاسخگوی فعالیتش باشد، اظهار داشت: در عین حال که همه مسئولند و تخلف از آن، گناهی اجتماعی است و همه مسئولند اما آن کجا و این کجا.

وی گفت: تغذیه مردم با تغذیه فکر که تولیدکننده غذای فکری، اخلاقی و فرهنگی مردم است خیلی فرق می کند و مهم تر است، اگر دهانمان را باز کنیم جامعه به عنوان دین برداشت می کند که اگر همه روی ضابطه و ملاک باشد جامعه ای ضابطه مند خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دین یعنی برنامه ای که پاسخگوی همه نیازهای انسان باشد، تبیین کرد: یک عده در طول تاریخ بناست انواع سواستفاده را بکنند و به وسیله تزویر به اسم دین، خود دین را منحرف کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تاکید کرد: مسیحیان که امروز بیشتر جامعه را تشکیل می دهند، وقتی به آگاهی های دینیشان توجه می کنیم می بینیم خبری نیست و اصل آن  دین که کتاب است کاملا منحرف شده است و می بینیم ۱۰۰ نوع انجیل وجود دارد.

وی ادامه داد: همواره آنهایی که اهل زور و زر و تزویر بودند، هم خودشان گمراه بودند و هم دیگران را گمراه کردند اما امروز دین خدا حفظ شده و کسی دنبالش نرود خودش مسئول است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: حفظ دین خدا در خاندان اهل بیت و متکی به وحی و علم و مبتنی بر عقل است و براساس تزکیه و تقوای پیشوایان دینی حفظ شده است.

جدایی دین با سیاست و مسائل مربوط به آن

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه جدایی دین از سیاست از مسائلی است که قبل از انقلاب یک اصل بود و امروز هم طرفدارانش خیلی تلاش می کنند، گفت: در هر مسئله و موضوع و رشته دانشگاهی حرف اول این است که کارشناسی شده باشد.

وی یادآور شد: عالِم،  همواره حرف حساب شده می زند و در رابطه دین با سیاست و حکومت اگر سخنی گفتیم باید به تمام لوازم آن شیئ خودمان را محکوم کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر بگویند تشکیلات لازم است و بدون تشکیلات بشر نمی تواند زندگی کند اما لزومی ندارد انسان مسلمان باشد و کافر هم باشد مشکلی ندارد، در این صورت/آیا می پذیرید انسان کافر سرنوشت مردم را تعیین کند؟!

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: اگر بگوییم دین با سیاست کاری ندارد می توان پذیرفت اما لوازمش را هم باید پذیرفت که هر چه حکم کند قبول کنیم؛ اما آیا اگر مسلمان فاسقِ ناهنجارِ ظالم، به جای پیغمر دین را سرپرستی کند می پذیرید؟

وی تصریح کرد: اگر بپذیریم که دین با سیاست کاری نداشته باشد، می توان هرکسی را گذاشت تا هرکاری می خواهد بکند اما اگر همه اینها وجود داشته باشد اما امور مسلمین در دست کسی باشد که از دین و قانون چیزی نمی فهمد و همه مسائل در دست او باشد، آنوقت انسان جاهل هرکاری می تواند بکند و برخلاف انواع ارزش ها کار می کند مثل رضاشاه و صدام.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی متذکر شد: دین اگر با سیاست کاری ندارد جاهل هم می تواند بیاید ولی لوازمی دارد که لازمه اش این است گناهان افرادی همچون صدام و رضاشاه را قبول کنیم.

در امورات دینی هم مثل سایر امور باید به اهلش رجوع شود

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه مردم خوب می فهمند که باید به اهلش رجوع کرد و در همه امور زندگی بر اساس شناختی که پیدا می کنند آن مسئله را به اهلش می سپارند پس چطور است که تا به مسئله اصلی خودش که دین است هرکسی دنبال حزب و گروه خودش می رود و به اهلش رجوع نمی کند؟!

وی با بیان اینکه قرائت ها به اسم دین، جامعه قدرتمند ما را اسیب پذیر می کند و همین حرف های پارازیتی مردم ما را سرگردان می کند، گفت: مردم از روز اولی که با اسلام و انقلابی که اسلامی است بیعت داشتند پای حرفشان ایستاده اند اما یک عده پارازیت را تلقین می کنند و آنچه که ترامپ و فرانسه می خواهد را دنبال می کنند.

جلیقه زردها در فرانسه فقط یک سؤال دارند!

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اعتراضات موجود در فرانسه عنوان کرد: جلیقه زردها چند ماه است که به خیابان ها می آیند و فقط یک سؤال دارند  این چه نوع حکومتی است که در غرب وجود داردکه ۹۹ درصد ثروت دست یک درصد جمعیت است، اما یک درصد ثروت باید بین ۹۹ درصد جمعیت آن هم نوکرمآبانه توزیع شود؟!

حجت الاسلام عبادی خطاب به طلاب گفت: در مقابل آنهایی که می خواهند به نحو مختلف جامعه را گمراه کنند باید سینه سپر کنید و از دین خدا دفاع کنید.

با جرأت در مقابل دشمنان دین بایستید

وی اضافه کرد: دین ناموس خداست و حیات خدا باید فدا شود تا دین خدا احیا شود، این امانت دست شماست و در مقابل آنهایی که عامدا و عالما با دین مبارزه می کنند شما هستید که باید با جرأت بایستید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما به تشکیل جلسه ای که یاد شهدا را زنده کند نیاز داریم، ولی شهدا نیاز ندارند، عنوان کرد: حوزه های علمیه که رهبری گفتند باید انقلابی باشد یعنی همین و خردمند با تزکیه و علم باید عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی مطرح کرد: در سخت ترین شرایط آخرالزمانی هستیم و این شما هستید که خداوند به شما توفیق خدمت در این سنگر را داده است که اگر این درست شد بقیه مسائل درست می شود.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *