خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: آزمایش های آخرالزمان هم ریزش دارد و هم رویش/ در برابر مکر و حیله دشمنان نباید کم آورد

امام جمعه بیرجند: آزمایش های آخرالزمان هم ریزش دارد و هم رویش/ در برابر مکر و حیله دشمنان نباید کم آورد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در گردهمایی روحانیون خراسان جنوبی منطقه طبس فردوس بشرویه و سرایان با اشاره به اینکه خانواده در مکتب دین، در یک جهاد بزرگ قرار دارد، اظهار کرد: در خانواده، مرد همه تلاش ها و زحمت ها را تحمل می کند تا شرایط آسایش خانواده را برای رشد مکتبی انسان های نسل بعد فراهم آورد و این تلاش ها ارزش جهاد دارد، همچنین کوشش زن برای تربیت فرزند و پشتوانه فکری و آرامش روانی مرد در صحنه بیرونی به مانند جهاد است.

وی افزود: قرآن معجزه پیامبر اکرم است و خدا آن را از هرگونه تحریف و دستبرد حفظ کرده است، اما اسلام و مسلمان با قرائت های مختلف از اول تاریخ تاکنون قابل تحریف بوده است، لذا کار اصلی وجود مقدس علمای دین همین است که نگذارند اسلام تحریف و مسلمین منحرف شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: روحانیون به عنوان یک پرچم صدق در ارائه دین شناخته می شوند و این در حالی است که در گذشته و امروز بزرگترین خطری که جامعه را تهدید کرده و می کند، این بوده که افرادی در همین لباس و با دانستن اصطلاحات دینی منشا انحرافات دینی شده اند و این وظیفه را بیشتر و سنگین تر می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه جایگاه دین با سیاست و حکومت مسئله ای است که باید برای مردم تعریف شده باشد، تصریح کرد: همواره انحراف در سیاست ها و حکومت ها جامعه را به انحراف در دین می کشد.

وی با بیان اینکه در صحنه های علمی و میدانی دست ما پر است، گفت: اولیایی که از طرف خدا ولی امر هستند و سرنوشت جامعه را رقم می زنند بسیار زیبا و با استناد به آیات و با تجربه در صحنه میدانی، نقش راه را ترسیم کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: امروز بشر از نظر علم، تکنیک در زاویه مادی کم ندارد اما آیا با این پیشرفت ها جهان بهتر شده است یا امنیت را از کل جهان سلب کرده و سایه ظلم را بر همه مناطق کره زمین گسترده است؟

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: آن چیزی که دنیا کم دارد مربوط به سیاست و حکومت هاست که اگر سیاست ها درست می بود با امکانات موجود دنیا بهشت می شد.

وی با اشاره به اینکه حکومت یک درصدی بر ۹۹ درصدی، حکومت مردم بر مردم و دیگر اصطلاحات امروزی، همه حرف های سرگرم کننده ای برای گول زدن مردم است، گفت: خداوند برای اشرف مخلوقات خود طرح و برنامه داده است اما بشر از زیر آن شانه خالی کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: شرط اول پیاده کردن حکومت الله، مسئله ولایت الله است، در اسلام بحث گزینش بر اساس شایستگی ها مطرح است، لذا سطح فکری و اندیشه افرادی که می خواهند حاکم شوند از لذات دنیوی به دور است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه کسانی باید مدیریت امور بندگان را در دست گیرند که از لذات دنیایی آزاد و به دنبال حزب و گروه و سوء استفاده از جامعه نباشند، گفت: چنین افرادی انسان را به کمال می رسانند و این ها اولیای الهی هستند.

وی تصریح کرد: برای اینکه دین خدا حفظ شود و بشر از انواع پستی ها نگه داشته شود باید امامت، محافظ دین باشد و تجربه های میدانی امروز ضرورت این مسئله را بیش از هر زمان دیگری افزایش داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: دین تمامش قانون است و یکی از ابزار بسیار مهمی که بر اساس عقل و برهان و در صحنه میدانی به بهترین وجه پاسخ می دهد این است که در مکتب اسلام اصل و قانون وجود دارد، قانونی که از اول خلقت انسان تا مهدی صاحب الزمان(عج) به عنوان ضابطه، کارآمد است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: عده ای بر اساس منافع خود در طول تاریخ از دین تحت عنوان نماز روزه و … تعبیرهایی مطرح کرده اند، اما آیا حقیقت دین همین است، خیر؛ دین یک معنی فصیح دارد و هیچ موضوعی را نمی توانید تعیین کنید مگر اینکه دین برای آن حکم داده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط امروز ایجاب می کند که پرچم پیشوایی اسلام که تنها پاسخگوی نیاز بشر به شمار می رود گسترش یابد، گفت: در سطح جهان برای اینکه تفکر و مکتب اهل بیت را بایکوت خبری کنند از هر شگردی از جمله ابزار امروزی چون فضای مجازی، روزنامه ها و… استفاده می کنند، لذا روحانیون باید در این جهاد آنچنان که شایسته این زمان است شرکت و آن را مدیریت کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای آنچه بر سر دین آورده اند باید گریه کرد، افزود: شما سربازان نشانه دار حضرت مهدی(عج) هستید زیرا هر کس این لباس را می بیند این ارتباط را تداعی می کند، بنابراین نباید در این مکتب کم آورید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: صحنه، صحنه جهاد است، شرایطی که امروز به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده، شرایط بسیار خوبی است؛ حوزه های علمیه از رشد کمی و کیفی برخوردار شده اند و به نیازهای مغفول گذشته پاسخ داده می شود، همچنین مدرسه های علمیه خواهران از قم تا شهرستان ها را فراگرفته و جبهه زیبایی را ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: در روایات آمده است که در آخرالزمان، علم از قم به سراسر جهان نشر پیدا خواهد کرد، اما علیه این حرکت نیز انواع کارشکنی ها و جنگ ها شکل خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: جریانات و آزمایشات امروز، حرکتی جهادی می خواهد؛ در این آزمایش ها هم ریزش ها و هم رویش ها شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه در مقابل این همه مکر و حیله کم نیاورید، اضافه کرد: امروز جامعه به پشتوانه علمی و وحیانی نیاز دارد، این جامعه انقلابی و مهدوی با این همه فشارها و تهاجم های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و… در ۲۲ بهمن پاسخی دندان شکن به دشمنان داد.

وی افزود: این جامعه، یک جامعه استثنایی است و انشاءلله به برکت شما و مسئولین خدمتگذار مشکلات حل خواهد شد تا پیش خدا و مردم شرمنده نشویم.

نماینده ولی فقیه در پایان گفت: دشمن شما بسیار بی حیاست، لذا کمرها را محکم ببندید و بدانید که پیروزی نهایی از آن شماست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *