خانه / بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی / رهبر معظم انقلاب اسلامی: امریکا در حال ضعیف‌تر شدن است مسئولان مراقب خدعه اروپایی‌ها باشند

رهبر معظم انقلاب اسلامی: امریکا در حال ضعیف‌تر شدن است مسئولان مراقب خدعه اروپایی‌ها باشند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی، ضمن تشکر صمیمانه از حرکت بزرگ و آگاهانه ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، نظام جمهوری اسلامی را در بهترین موقعیت و جبهه استکبار و در رأس آن امریکا را در ضعیف ترین شرایط دانستند و گفتند: مردم به‌ویژه جوانان و همچنین مسئولان باید با وقت‌شناسی و اقدام بهنگام، از ظرفیت های فراوان به منظور حل مشکلات کشور استفاده کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سخنان خود با اشاره به راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال افزودند: من در بیانیه چند روز پیش از مردم ایران تشکر کردم اما آن تشکر خیلی کمتر و کوچکتر از حق ملت ایران است زیرا مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، کار بزرگی انجام دادند.
ایشان با اشاره به حضور پرحجم و گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تأکید کردند: گزارشها و ارزیابی ها نشان می دهند، در اکثر شهرهای کشور حضور مردم نسبت به سالهای قبل، بیشتر و متراکم تر بوده است که با همه وجود از مردم سپاسگزاری می‌کنم.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگرچه دشمن در تبلیغات خود این حضور را کتمان و یا سعی در کوچک نمایی آن می کند، اما این واقعیت را می بینند و معنای این حضور عظیم مردمی را متوجه می شوند.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه هر کشوری که مردم آن اینگونه در میدان حضور داشته باشند، از کِید و آسیب دشمن مصون خواهد بود، گفتند: حضور گسترده مردمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، در واقع یک حرکت سیاسی، امنیتی، انقلابی، آگاهانه و پر معنا بود و مردم همان شعار اصلی یعنی «مرگ بر امریکا» را که به معنای مرگ بر سلطه گری و توطئه گری و تجاوزگری و دست اندازی به حقوق ملتها است، سردادند.
ایشان افزودند: باید شکرگزار خداوند بود زیرا دلهای مردم به دست او است و در واقع خداوند متعال بود که مردم را به خیابانها آورد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی افراد ضعیف و منفعل که همواره ضعف های خود را به مردم نسبت می دهند و مدعی ضعیف شدن انقلاب هستند، خاطرنشان کردند: مردم همین هایی هستند که در روز ۲۲ بهمن در خیابانها دیدید و خداوند این ملت را که با بصیرت از هویت و کشور خود دفاع می کنند، مورد لطف قرار خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه به شهادت جمعی از پاسداران حافظ امنیت و مرزها اشاره و تأکید کردند: این شهادت ها باید ما را هوشیار و آگاه کند که امنیت کشور به قیمت خون بهترین جوانان کشور به دست می آید و همه باید قدردان این جان‌فشانی‌ها باشیم.
رهبر انقلاب اسلامی امنیت کشور و امنیت مراسم هایی همچون راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن و عزت ملی کشور را مرهون جان‌فشانی حافظان امنیت در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی دانستند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با تجلیل از مردم شهیدپرور اصفهان و حضور پرشکوه و اعجاب آور آنان در تشییع شهدای حافظ امنیت، تأکید کردند: مردم اصفهان همواره جزو پیشگامان نهضت و انقلاب اسلامی بوده و هستند.
ایشان در ادامه سخنان خود، ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ و قیام مردم تبریز را یوم الله واقعی خواندند و با اشاره به پیشگامی و بصیرت و عملکرد انقلابی مردم تبریز و آذربایجان در حوادث مهم انقلاب گفتند: این قیام مردمی دو ویژگی مهم داشت، ۱- وقت شناسی و ۲- اقدام بهنگام.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مردم آذربایجان باید در گام دوم انقلاب نیز همچون مراحل قبل پیشگام و پیشتاز باشند، افزودند: امروز نظام جمهوری اسلامی از لحاظ فرصت و موقعیت و از لحاظ زمان اقدام و حرکت در بهترین شرایط قرار دارد.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: امروز روز کار و حرکت دولت، مسئولان،  ملت و بخصوص جوانان است که باید ظرفیت های بلا استفاده فراوان و گسترده کشور را شناسایی و بهره برداری کنند.
ایشان استفاده از ظرفیت های کشور را نیازمند حرکت آتش به اختیار جوانان دانستند و خاطرنشان کردند: گروههای جوانِ مؤمن و انقلابی باید هر کاری را که امکان پذیر است در چارچوب قوانین و مصلحت کشور انجام دهند و معطل کسی نباید بمانند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به موقعیت ضعیف دشمن یعنی جبهه استکبار و در رأس آن رژیم متجاوز امریکا، تأکید کردند: ما نمی خواهیم خود را به ساده لوحی بزنیم و از دشمن غافل شویم اما واقعیات نشانگر آن است که دشمن به‌شدت گرفتار مسائل داخلی و خارجی است.
حضرت آیت الله خامنه ای «مشکلات اجتماعی»، «افسردگی و سرخوردگی جوانان»، «افزایش آمار قتل و جنایت»، «گسترش اعتیاد و مواد مخدر»، «درگیری میان سران آمریکا» و «بدهی های عجیب و غریب» را بخشهایی از گرفتاری های امریکا برشمردند و افزودند: همه این موارد مستند به آمارها و گزارشهای رسمی و داخلی امریکا است و به دلیل همین مشکلات و گرفتاری ها، دچار وضعیت کنونی در سوریه و عراق و افغانستان شده اند و به‌شدت نیز عصبانی هستند.
ایشان با اشاره به برگزاری ناموفق نشست ورشو گفتند: دولتمردان ضعیف العقل امریکا از برخی دولتهای همکار خود و دولتهای ضعیف و مرعوب برای نشست ورشو و تصمیم گیری ضد ایران دعوت کردند اما این نشست به هیچ نتیجه ای نرسید و همه اینها نشانه ضعف است و دشمن که در حالت ضعف دچار عصبانیت می شود، شروع به جنجال و فحاشی می کند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: این جنجال ها که از روی ضعف است، نباید دل فلان مسئول را خالی و یا فلان جوان را دچار خطا کند.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: آن روزی که این انقلاب یک نهال ضعیف بود، همه دشمنان متحد شدند ولی نتوانستند کاری بکنند، بنابراین امروز که آن نهال تبدیل به یک درخت تناور شده است، هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
ایشان با یادآوری سخنان حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در دربار یزید، گفتند: امروز هم ما به دشمن می گوییم، هر غلطی می توانی بکنی، بکن اما بدان که هیچ غلطی نمی توانی بکنی.
رهبر انقلاب اسلامی، نشست شکست خورده ورشو و هم‌نشینی مقامات کشورهای به ظاهر مسلمان با رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانی با امریکا را موجب رفتن آبروی آنان دانستند و تأکید کردند: این افراد در میان ملت خود نیز هیچ آبرویی ندارند.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به نشاط چهل سالگی انقلاب اسلامی و آمادگی و قدرت لازم برای حرکت رو به جلو خاطرنشان کردند: همه مشکلات کشور اعم از گرانی‌ها، کاهش ارزش ریال و مسائل تولید داخلی قابل حل است اما نیازمند، صبر، تدبیر، اتحاد و جدیت مسئولان در حرکت است.
ایشان با تأکید مجدد بر ظرفیت‌های فراوان کشور و ضعف دشمن و لزوم استفاده از فرصتها، خطاب به جوانان گفتند: شما جوانان عزیز موتور پیشران حرکت کشور هستید و باید خود را از لحاظ جسمی، روحی، معنوی، اخلاقی، علمی و توانایی های مدیریتی و تشکیلاتی آماده کنید و مدیریت کشور را به دست بگیرید. البته از تجربه پیران نیز باید استفاده کنید.
رهبر انقلاب اسلامی آینده کشور را متعلق به جوانان دانستند و تأکید کردند: جوانان می توانند کشور را به قله برسانند و باید آمادگی خود را در عمل و همچنین با ثبات قدم نشان دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای یک توصیه هم به مسئولان کردند و گفتند: دشمن را درست بشناسید و مراقب باشید فریب او را نخورید، چه هنگامی که مشت و دندان نشان می دهد و چه هنگامی که لبخند می زند.
ایشان افزودند: بدانید، دلهای دشمنان بسیار بیشتر از حرفهایی که بر زبان می آورند، مملو از بغض و کینه نسبت به اسلام و مسلمانان و جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین نباید خدعه دشمن را قبول کرد.
رهبر انقلاب اسلامی، رفتار و اقدامات غربی ها را به معنی واقعی کلمه خدعه آمیز خواندند و گفتند: تکلیف امریکاییها که مشخص است زیرا شمشیر را از رو بسته اند اما باید مراقب اروپایی‌ها بود زیرا آنها نیز با خدعه عمل می کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: من به مسئولین و دولتی ها نمی گویم چه کنند اما باید بنشینند، فکر کنند و به گونه ای عمل کنند که فریب آنها را نخورند و به امید آنکه حالا کاری بکنیم، خودشان و ملت را دچار مشکل نکنند.
ایشان خطاب به مسئولان گفتند: از دشمن وحشت هم نکنید و بدانید که دست خدا بالای همه دست ها است و خداوند پشتیبان ملتی است که دین او را یاری می کنند.
رهبر انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود، تجلیل از شهدا و تکریم خانواده های شهدا را از کارهای خوب و اصلی برشمردند و تأکید کردند: باید نام و اعتبار و جایگاه شهدا و خانواده های آنان را روز به روز افزایش داد زیرا شهدا، شاخص های مسیرحرکت انقلاب هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای با گرامیداشت یاد امام و شهدا، گفتند: به لطف خداوند، جوانهای عزیز روزی را خواهند دید که همه آنچه را که به دنبال آن هستیم، محقق و متجلی خواهد شد.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، سه درس بزرگ قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۵۶ را «اقدام به موقع»، «نهراسیدن از طاغوت» و «اتحاد انقلابیون» دانست.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، جوانان فعال و متعهد را مزیت مهمی برای پیشرفت برشمرد و گفت: مردم غیرتمند آذربایجان شرقی در راستای تحقق بخشیدن به بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب پیشگام خواهند بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *