خانه / تاپ خبر / انتقاد امام جمعه بیرجند از تشویق (رتبه آوردن) شرکت هایی که حقوق معوقه کارگران را پرداخت نمی کنند

انتقاد امام جمعه بیرجند از تشویق (رتبه آوردن) شرکت هایی که حقوق معوقه کارگران را پرداخت نمی کنند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: به مانند بسیاری از مسائل دیگر در این ۴۰ سال بر خلاف تحریم‌ها، سوء استفاده دشمن و جنگ، رشد غیر قابل باوری برای دیگران داشته ایم.

 

وی افزود: البته این موضوعات بخشی از مطلب است، ما علاوه بر اینکه با موانع دشمنان مواجه هستیم، ناکارآمدی های برخی افراد باعث  تغییر زندگی، کم ارزش شدن پول ملی، گرانی اجناس و بیکاری عده ای شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به معوق ماندن حقوق کارگران خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از واحدهای تولیدی تنها با چند درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: در شرق کشور و استان خراسان جنوبی خشکسالی ۲۰ ساله ای حکم فرما است، لذا صنایع معدنی مهمترین سرمایه این منطقه می باشند.

 

وی با اشاره به اینکه باید به مسائل مرزی و بیکاری روستاییان توجه بیشتری کرد، گفت: استخراج معادن صورت می گیرد اما سهم مردم صدای ماشین ها و گرد و خاک آن هاست.
امام جمعه بیرجند ابراز داشت: مشاغلی که باید توسط دولت ایجاد می شد، انجام نشده و صنایع تبدیلی در کنار معادن وجود ندارد، لذا سهم مردم و بهره بردن از معادن بسیار ناچیز است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: اگر بخواهیم رشد و استعداد مردم را به عمل برسانیم و رتبه هایی که به دست آورده‌ایم را از دست ندهیم، شرطش آن است که برای آینده طرح داشته باشیم و مردم نیز در آن شریک باشند.
وی اضافه کرد: باید به بخش های خصوصی فرصت دهیم و در صنایع تبدیلی برای مردم و همچنین برای روستاییانی که توان آمدن به شهر را ندارند، شغل ایجاد کنیم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشتر بار بر روی دوش کارگر است، گفت: امروز یک عده بیکار و یک عده بدتر از بیکار هستند، زیرا برخی از شرکت ها حقوق معوقه کارگر را پرداخت نمی کنند و وی نیز جرأت بیان آن را ندارد، بنابراین نه می تواند آن را وا گذارد و نه می تواند ادامه دهد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: مشاهده می شود همان شرکت هایی که حقوق معوقه کارگر را نمی دهند و به این صورت کارشان را پیش می برند، رتبه نیز می آورند، لذا این مسائل باید مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.
وی با بیان اینکه در این ۴۰ سال در بسیاری از قضایا لطف خدا شامل حالمان بوده است، گفت: در اول انقلاب بسیار محدود و زمین گیر بودیم اما امروز در ردیف ۵ الی ۱۰ کشور جهان هستیم، اما این موفقیت وقتی می تواند با برکت باشد که اهتمام ویژه ای به پیشگیری کالای قاچاق و به کارگیری جوانان تحصیل کرده و روستاییان منطقه مرزی صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: حضور روستاییان موضوعیت دارد لذا باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: با مردم ارتباط بگیرید و به نظریات صاحب نظرها بیشتر توجه کنید تا رتبه هایی که کسب کرده ایم را از دست ندهیم.
انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *