خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: هنر بهترین ابزار تغذیه جامعه/ اندیشه باید واقع گرا باشد

امام جمعه بیرجند: هنر بهترین ابزار تغذیه جامعه/ اندیشه باید واقع گرا باشد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در نشست ادبی قلم های بیدار که با حضور جمعی از نویسندگان و شاعران استان برگزار شد با اشاره به اینکه مسلما شما قبل از هر چیز به ارزش کارتان واقف هستید، اظهار کرد: آنچه در جهان خلقت وجود دارد برای حیات انسان لازم است، اما ارزش انسان در فکر، اندیشه و عقل نهفته است.

وی با اشاره به اینکه تفکر قابل تقسیم است اما عقل قابل تقسیم نیست، افزود: آن اندیشه ای که نسبت به حقانیت عالم هستی چه در امور فیزیکی و چه در امور معنوی واقع گرا باشد، اهمیت دارد، و آن همان محوری است که شما را دور هم جمع کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: ارزش انسان در اندیشه است، لذا اندیشه باید واقع گرا باشد و از صراط مستقیم خارج نگردد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: انسان صاحب اندیشه باید به این نکته توجه داشته باشد که مطالب وی برای قشر خاصی است و همه اقشار جامعه را در بر نمی گیرد.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ مشاهده می کنیم که صاحبان اندیشه، فکر و ارزش های انسانی با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده اند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران، این فرصت ها آماده است لذا باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کرد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه انسان باید خود، عالم مبدأ، معاد و همچنین وظایف خود را به خوبی بشناسد، ادامه داد: هیچ پاداشی بالاتر از این نیست که انسان راه اصلی انسانیت را طی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه امانت الهی مخصوص به یک شخص نیست گفت: امروز بشر در منجلاب افتاده است، لذا همین اندیشه است که می تواند باعث نجات بشر گردد.

وی افزود: هنر بهترین ابزار برای تغذیه جامعه به حساب می آید، لذا باید علم به صورت هدفمند در جامعه گسترش پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در خصوص کودکان و نوجوانان اقدامات و راهکارهای بیشتری ارائه گردد، زیرا این قشر بیشتر در معرض تهاجم بیگانگان قرار دارند، لذا باید بر روی این سرمایه های بزرگ، سرمایه گذاری کنید.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *