خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: عطش مردم فرو نمی نشیند مگر اینکه بدانند مسئولان پای کار هستند

امام جمعه بیرجند: عطش مردم فرو نمی نشیند مگر اینکه بدانند مسئولان پای کار هستند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در نشست بررسی وضعیت تأمین کالاهای اساسی مردم و تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه جنگ امروز، جنگ اقتصادی است، اظهار کرد: از جمله عواملی که در این جنگ نقش دارند بخشی به بیرون مرز برمی گردد، بخشی به خاطر کم کاری های داخلی است و برخی به جنگ های روانی مربوط می شود که بر عطش خرید می افزاید.

 

وی با اشاره به اینکه همه از جنگ اقتصادی سخن می گوییم اما باید گفت آمادگی ما برای این جنگ چیست؟ افزود: گزارشاتی از توزیع گوشت، برنج و دیگر کالاها داده می شود، اما در زمان جنگ که اینگونه توزیع نمی کنند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید یک هسته پنج نفره ذیل نظر دادستان بیرجند تشکیل شود و عناصر اصلی موثر نیز عضو این هسته قرار گیرند، خاطر نشان کرد: اگر این جنگ است، باید جنگید تا پیروز شد، لذا می طلبد تا سامانه ای ایجاد و برای توزیع برخی از مایحتاج مردم برنامه ریزی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: کیفیت در توزیع کالاها باید مد نظر قرار گیرد و به اطلاع عموم برسد و در کنار آن نیز به صورت عادلانه انجام شود.

 

وی یادآور شد: اگر از پیش‌بینی ها سخن می گوییم باید پیشگیری ها را نیز مطرح کنیم، پیشنهادها نیز باید اجرایی گردد، حال می خواهد در تولید مرغ باشد یا در رابطه با واردات و جایگزین دام مولد باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: استان ما استانی کم جمعیت و دارای مدیرانی مجرب است، لذا باید برای هر موضوعی مسائل مطرح، بررسی و آنچه قابل اجراست تصویب شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هر مسئلی دارای راهکار است، گفت: ما امروز دارای یک جامعه ای با تجربه هستیم و اینکه بایستیم تا ما را دور بزنند شایسته نیست.

وی ادامه داد: تریبون ها باید به جنگ های روانی دشمنان توجه داشته باشند، اما هنگامی عطش مردم فرو می نشیند که بدانند مسئولین در یک ساز و کار منظمی نسبت به وضع موجود و آینده به گونه ای کار می کنند که افق روشنی برای مردم دیده باشند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر همین تاریک نمایی ها باشد، توصیه ها و نصیحت ها راه به جایی نمی برد، تاکید کرد: توصیه ها وقتی تاثیر دارد که تمام ساز و کارها به صورت علمی و عملی تنظیم شده و همراه با اقدام جهادی مسئولین باشد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: باید یک هسته مرکزی پیرامون مسائل اقتصادی تشکیل گردد و مسئولان مربوطه نیز اقدامات انجام شده را تعقیب کنند.
وی افزود: مردم منتظر تصمیم شما هستند، اینکه بنشینیم و جلسه ای برگزار کنیم مشکلی از مردم حل نمی شود، بلکه باید آثار جلسات در جامعه و در بین مردم حس شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: امید است در این جهت، ساز و کار لازم را تعیین کنید تا بتوانیم برای انواع مسائل اقتصادی راه حلی ارائه کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: باید از فرصت های موجود از جمله واردات دام از شرق و همچنین پایین آمدن نرخ پولمان با اینکه موضوع نامطلوبی است، استفاده کنیم، اما شرط آن این است که کارها کارشناسی شده باشد.
وی ابراز داشت: مردم استان، مردمی با ایمان هستند و اگر بدانند که تنها نمانده اند و مسئولین پای کارهستند بر اساس ایمان و نجابتی که دارند، در کنار شما خواهند ماند، اما اگر خودمان شرایط را سخت و جنگ روانی ایجاد کنیم، قطعا نمی توانیم قضاوت خوبی داشته باشیم.

انتهای پیام

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *