خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: نیروی خفته جوانان در مراکز آموزشی بیدار می شود/ جوانان این سرزمین گنج های پنهان کشور هستند

امام جمعه بیرجند: نیروی خفته جوانان در مراکز آموزشی بیدار می شود/ جوانان این سرزمین گنج های پنهان کشور هستند

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، به مناسبت دهه مبارک فجر و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی از نمایشگاه تجهیزات و دستاوردهای دفاعی ارشد نظامی ارتش در استان بازدید کرد.

 

طی این بازدید نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن دیدار با کارکنان منطقه پدافند هوایی شرق از بخش های مختلف نمایشگاه از جمله مرکز عملیات پدافندی، دیدبانی، دستاورهای نیروی هوایی، بهداری رزمی، اسلحه شناسی، تجهیزات و سامانه های دفاع هوایی، سامانه راداری و جنگ الکترونیک، خودروهای ارتباط سیار، موشک های برد بلند و متوسط، حفاظت اطلاعات، غرفه فعالیت ها و محصولات فرهنگی بازدید و در جریان مأموریت های محوله و آخرین دستاوردها و پیشرفت های دفاعی یگان های ارتش مستقر در خراسان جنوبی قرار گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه استعدادها و ابتکارات جوانان این سرزمین گنج های پنهان کشور محسوب می شوند، اظهار کرد: کار نظامی زمانی باارزشمندتر می شود که ایمان بنیان، علم بنیان و تکنیک بنیان باشد، لذا باید استعدادهای این جوانان پرورش داده شود زیرا سرمایه بزرگ کشور هستند.

 

وی با اشاره به اینکه مراکز آموزشی محل بسیار خوبی برای جوانان به حساب می آید، افزود: در این مکان ها نیروی خفته جوانان بیدار شده، منظم، خاکی و متواضع می شوند و به دنبال هدف حرکت می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مراکز آموزشی بسیار ارزشمند هستند، زیرا افراد با آموزش دیدن، هم به درد خود و هم به درد جامعه می خورند، ابراز داشت: آن افرادی که به هر دلیلی موفق به آموزش نظامی نشوند نه به درخود و نه به درد جامعه خود خواهند خورد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ضمن قدردانی از ابتکارات جوانان گفت: اگر در هر زمینه ای فرصت را در اختیار جوانان قرار دهند، نتیجه آن همین خواهد شد.

 

وی در بازدید از غرفه کتاب این نمایشگاه نیز گفت: نسل امروز تحصیل کرده اند، لذا کتاب های آیت الله مطهری و همچنین آیت الله ری شهری، کتاب هایی به روز هستند و جوان ها به آن نیاز دارند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تبادل کتاب، امانت داری است، گفت: در تهیه و توزیع کتب باید سطح سواد، سن و تخصص افراد لحاظ شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: بهترین کتاب،  کتابی است که نویسندگانش از دو امتیاز برخوردار باشند، اولین امتیاز اینکه نویسنده تبحر علمی و تخصص موضوعی که در رابطه با آن می نویسد را داشته باشد و دیگر اینکه از نظر تعهد باید امانت دار باشد و تحت تأثیر مسائل حاشیه ای قرار نگیرد.

 

وی بیان کرد: اصولا نیروهای نظامی برای حفظ منافع مردم، در کنار آن ها هستند،اما چه در این منطقه و چه در سطح کشور وقتی یک نیروی نظامی به مناطق محروم سفر و به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه و با آن ها صحبت می کند، صحنه های زیبایی رقم می خورد که بسیار ارزشمند است، لذا باید قدر اینگونه خدمت کردن را بدانید.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *