خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: اقتصاد ویران به خاطر بی دینی است/ نابودی فرهنگ قحطی ذهنی را به دنبال دارد

امام جمعه بیرجند: اقتصاد ویران به خاطر بی دینی است/ نابودی فرهنگ قحطی ذهنی را به دنبال دارد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با دست اندرکاران طرح ولایت مردمی اظهار کرد: طرح ولایت مردمی از جمله دغدغه های مقام معظم رهبری است که باید توسعه پیدا کند.

 

وی با اشاره به اینکه برای نوع انسان ولایت الله و توحید حقیقی مسئله اصلی است، افزود: وقتی ولایت الله بخواهد حالت عینی پیدا کند طبعا جایگاه و پایگاهی وجود دارد که بشر از آن سرمنشأ سرشار گشته و به کمال می رسد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تمام مشکلات فردی، خانوادگی، بین المللی، سیاسی، اقتصادی و … هنگامی به وجود می آید که انسان گستاخ شده و طغیان می کند و از زیر ولایت الله، که همه سود و نفعش در آن تعبیه شده، سر باز می زند، و دنیایی که باید مدینه فاضله باشد و انسان ها به دنبال عدل و حق باشند و سراسر حب، محبت، نیکی، فضل و بزرگواری بر جامعه حکم فرما گردد به دنیایی وحشی تبدیل می گردد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: اگر انسان از زیر پرچم ولایت الله خارج شد، قطعا که به دنبال سراب رفته و هرچه جلو رود مشکلاتش بیشتر خواهد شد مگر اینکه به اصل خودش باز گردد.

 

وی ادامه داد: وصل شدن به خدا، پیغمبران، اولیای الهی و بندگان صالح مایه نجات بشر هستند و در مقابل وصل به ستمگران، طاغوت و نفس، بشر را به ضلالت می کشاند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هر زمانی که انسان به نفس خود یا به دنبال فرعونی راه افتاد، از نور هدایت، کمال و ولایت الله محروم ماند، گفت: حرکت شما(طرح ولایت مردمی) اصولی است و تنها به یک شهر یا یک استان خلاصه نمی گردد بلکه تمام نوع بشر را در بر می گیرد، لذا آن را تسریع دهید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: انسان از خود چیزی ندارد و این ولایت الهی است که به انبیاء و اولیا تفویض می شود، لذا پیامبران پُل و حامل امانت های الهی هستند.

 

وی تأکید کرد: اگر چه امروز توحید را افرادی بی سواد، سیاسی و منحرف بر روی بحث های لفظی و بی مایه و پَست برده اند که ارزش علمی و عقلی ندارد، اما واقعیت امر این است که ولایت الله و پذیرفتن آن مایه نجات بشر می گردد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: حرکت شما(طرح ولایت مردمی) یک حرکت موثر در سطح جهان می باشد، اما اصولی عمل کردن و زاویه نگرفتن مورد تأکید می باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: در دنیای امروز هرچه مردم از ظلم و ستمگری خسته تر شوند به ولایت الله نزدیک تر خواهند شد، لذا چه سعادتی بهتر از اینکه بر روی این مسئله به صورت علمی و وحیانی کار کنید.

 

وی یادآور شد: به عنوان علائم، شیوه تحقیات علامه مطهری بهترین شیوه است که مطهری زمان ما نیز آیت الله مصباح هستند.

 

امام جمعه بیرجند گفت: سلیقگی در طرح ولایت مردمی و زاویه گیری در آن ممنوع است و صرفا کار باید بر اساس عقل، علم، وحی و اصول فطرت باشد، لذا اگر اینگونه عمل شود قطعا به نتیجه خواهد رسید.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی  با اشاره به اینکه امروز مردم در فقر دینی هلاک می شوند، ادامه داد: همه به خاطر بی ایمانی می ترسند، مشکلات نیز به خاطر کمبود ایمان است نه کمبود اقتصاد.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد ویران به خاطر بی دینی است، افزود: آنچه در انسان حرف اول را می زند، فرهنگ است، لذا همه ی امور در ارتباط با فرهنگ معنی می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه وقتی فرهنگ نابود شود با یک شایعه همه دچار قحطی ذهنی می شوند، گفت: اقدامات خود را نه تنها به صورت تئوری بلکه در اجرا نیز به نمایش گذارید زیرا نسل امروز بسیار آماده است.

 

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *