خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: حجم کالاهای قاچاق، حجمی نیست که بتوان از بیراهه‌ها وارد کشور کرد

امام جمعه بیرجند: حجم کالاهای قاچاق، حجمی نیست که بتوان از بیراهه‌ها وارد کشور کرد

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با مدیرکل و کارکنان گمرک استان با اشاره به اینکه اهمیت گمرک بر هیچ کس پوشیده نیست اظهار کرد: کار گمرک مبتنی بر زیرساخت ها و همچنین همکاری نهادهای مختلف است.

وی افزود: ارتباط کشور با دیگر کشورهای منطقه و جهان، بخشی به مسائل دیپلماسی برمی گردد که البته باید به موقع صورت و زمینه برای گمرک فراهم گردد، و بخشی دیگر نیز به اشخاص و نهادهای تجاری مربوط می شود که باید با همکاری یکدیگر زمینه را برای فعالیت گمرک مهیا سازند.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سلامت گمرک بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: طی سال های اخیر در سطح کشور شاهد ورود بی رویه کالاهای قاچاق بوده ایم، این حجم از کالاهی قاچاق ارائه شده حجمی نیست که کسی بتواند از بیراهه ها و با شتر حمل کند بلکه بسیاری از گمرک وارد شده و آسیب های بسیار زیادی نیز بر کشور وارد کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: امروز، روزی است که تجهیزات بسیار جدیدی در جهت شناسایی و کنترل قاچاق تهیه و در اختیار قرار گرفته است، اما اینکه چرا این ابزارها را در اختیار تمامی گمرکات قرار نداده اند و اگر داده اند چرا از آن ها استفاده نشده است جای سوال دارد.

 

وی مطرح کرد: بسیاری از بیکاری ها و تعطیلی کارخانه ها و سرگردانی کارگرها محصول قاچاق بی رویه و مصرف کالاهای بیرونی است که در این جهت هم رهنمودها و هم اقدامات خوبی صورت گرفته، اما مسئولین وقتی سالم هستند به صورت طبیعی از اینگونه عوارض مصونیت دارند.

 

امام جمعه بیرجند افزود: آنچه در رسانه ها گفته و نقل قول می شود، چه در بازارچه های مرزی و چه در مناطق آزاد نگرانی هایی وجود دارد که امیدواریم بهتر شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: فعالیت گمرک برای برخی از مردم منطقه در جهت اینکه منافع و سودی از بازارچه ها ببرند بسیار خوب است زیرا مردم نباید تنها ناظر و شاهد گرد و خاک ماشین ها باشند.

 

وی ادامه داد: خبرهایی می رسد که در مرزهای جنوب و در این شرایط سخت، بیگانگان اجناسی مانند گوشت را گرفته و به دریا می ریزد تا کمبود آن در داخل حس شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  خاطر نشان کرد: در مرز خراسان جنوبی زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری و همکاری دیپلماسی وجود دارد تا گوشت مورد نیاز کشور و استان تامین گردد، زیرا بر خلاف برخی از مرزها که جنبه صادرات غیر رویه دارند، در این مرز زمینه واردات وجود دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی  با اشاره به اینکه سلامت در این امانت، غیر از وظیفه کار روزمره است، گفت: قانون ما را به خدمت گرفته، لذا وظیفه داریم تا کار قانونی خود را انجام دهیم اما به دلیل شرایط خاصی که در جنگ اقتصادی هستیم باید فراتر از قانون عمل کرد و جهاد را مورد توجه قرار داد.

 

وی ادامه داد: شما باید خارج از حد معمول و به صورت ابتکار، آنچه به نفع مردم و جامعه است را با تجربه و نفوذ کلام و علمی که دارید از حقوق اقتصادی جامعه خود دفاع کنید.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اعتماد ما به شماست و باید توجه داشت که همه ما نیز مورد آزمایش قرار می گیریم، مطرح کرد: دشمن برای انقلاب اسلامی ایران خواب هایی دیده که هرگز تعبیر نخواهد شد، لذا به لطف خدا این مشکل را نیز به مانند دیگر مشکلات پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *