خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: شهدا به ما نیاز ندارند بلکه ما به آن ها نیاز داریم/ مشکلات نتیجه غیر خدایی بودن کارهاست

امام جمعه بیرجند: شهدا به ما نیاز ندارند بلکه ما به آن ها نیاز داریم/ مشکلات نتیجه غیر خدایی بودن کارهاست

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، بعد از ظهر شنبه در جمع سربازان گمنام امام زمان(عج) استان اظهار داشت: فرصت انسان در این دنیا خیلی کم و اندازه یک لحظه است.

وی با بیان اینکه انسان به این دنیا آمده تا تجارت کند، بیان کرد: دنیا بر حق و عدل آفریده شده، هر چیزی غیر از آن باطل است و باطل نمی ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دنیا چیزی ندارد، ادامه داد: توهماتی که نسبت به مال و شهرت داریم رویایی است که نمی ماند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه مهمترین مسئله انسان معرفت انسان است، عنوان داشت: انسان به عنوان یک سیر تکاملی باید بر اساس حق حرکت کند.

وی با بیان اینکه خدا ما را بنده خودش آفریده است، افزود: بندگی جزء ذات انسان بوده و نمی تواند از زیر بار آن خارج شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: اگر از بندگی حق شانه خالی کند بنده چیز دیگری از جمله پول، شهرت، شخص و یا حزب می شود و این یک ذلت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه خدا همه چیز را برای انسان آفریده و در خدمت او قرار داده است، بیان داشت: خدا انسان را برای خود آفریده و حیف است عمر به این گرانبهایی را پایمال هوای نفسانی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ارزش عمر به این است که در بندگی خدا باشیم و نه بنده شی، افزود: اگر به دل خود مراجعه کنیم خواهیم فهمید بنده چه چیزی هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کسی که بنده خداست همه چیز را با او می سنجد، گفت: این بالاترین درجه رشد انسان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در عین حال که خدا همه چیز را به انسان داده خود خدا مشتری آن هاست، عنوان داشت: خداوند حریف نمی طلبد هرچیزی برای خودش باشد را می خرد.

وی تأکید کرد: هر وقت کارها خدایی شد همه امور درست می شود و هر وقت دیدیم امور درست نمی شود بدانیم کارها غیرخدایی است.

امروز دمشق سمبل مقاومت در برابر کفر و شرک است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) از اصحاب خودش به عنوان بهترین اصحاب یاد کرد و سرآمد آن ها حضرت زینب کبری(س) است، بیان داشت: حضرت زینب(س) بیش از آنچه شهدای کربلا تحمل کردند در پیام شهدا سختی ها را تحمل کرد و طاغوت را با فرمایشات خود در هم شکست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: این پیام چنان رسا بود که با فاصله کوتاهی که کاروان اسراء وارد شام شد افکار عمومی را تغییر و عرصه را بر یزید تنگ کرد که اجازه داد برای حسین(ع) روضه بگیرند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) قلب شام را تصرف کرد و افکار عمومی را تغییر داد، افزود: آثار این پیام امروز بعد از هزار و ۴۰۰ سال در بخش های هسته های مقاومت نمایان بوده و دمشق امروز سمبل مقاومت در برابر کفر و شرک است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه شهدا به ما نیاز ندارند بلکه ما به آن ها نیاز داریم، بیان کرد: تعهد به هدف شهدا و رساندن پیام شهدا مهمترین چیزی است که باید دنبال کنیم.

سود زندگی در این است که انسان بنده خدا باشد

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *