خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:پس از ۱۴۰۰ سال امروز اسلام ناب در حال گسترش است/ امام زمان(عج) نیاز به اصحابی چون اصحاب امام حسین(ع) دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:پس از ۱۴۰۰ سال امروز اسلام ناب در حال گسترش است/ امام زمان(عج) نیاز به اصحابی چون اصحاب امام حسین(ع) دارد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح امروز(چهارشنبه) در دیدار با مهمانان همایش بین المللی ۴۰ سال مبارزه با اسلام آمریکایی اظهار کرد: دین خدا و اسلام در هر زمانی دارای مسئله ظاهر و باطن است و هر دو در جای خودش باید حفظ گردد، اما انگیزه به صورت جداگانه باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: دین خدا هم استعدادهای دنیایی را شکوفا و به لازمه آن برای بشر همه امکانات رشد را فراهم می کند و هم در باطن آن، مفهوم توحیدی انسان را به خدای بزرگ مقرب می کند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه برخی ها به اسلام روی می آورند اما با یک آزمایش نمره نمی آورد، خاطر نشان کرد: وقتی ازمایش پیش می اید مشخص می گردد که ابوذر چه می گوید و ابوسفیان چه می گوید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه اسلام، اسلام است اما انگیزه ها متفاوت می باشد، تصریح کرد: اگر در ۱۴۰۰ سال، اسلام ناب پیاده نشده به این جهت بوده است که هر کدام از افراد تا جایی همراه بوده اند، در این سال ها نیز نتوانسته ایم آزمایش خوبی داده و گاها ترسیده و عقب کشیدیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه ما همواره دین را با منافع خود سنجیدیم نه امور را با دین، ادامه داد: خدا را شاکریم که امروز اسلام ناب سر برآورده و همه با این اسلام ناب مخالف هستند، و خیلی ها نیز با اینکه مسلمانند و در آستین های من و شما هستند با آن مخالفت می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز کرد: اگر قیام امام حسین(ع)  را در نظر بگیریم مشاهده می کنیم که هر کدام از افراد با توجیه هایی که می آوردند امام را تنها گذاشتند اما کسانی که ماندند، امام در شب عاشورا از آن ها خواست که بروند اما گفتند اگر هفتاد بار ما را بکشند و بسوزند از شما دست نمیکشیم.

حجت الاسلام عبادی مطرح کرد: باید به آن دسته از افرادی که می گویند، برخی ها دین را گذاشتند و رفتند، گفت که آن ها به خود ظلم کرده اند زیرا امام زمان(عج) نیاز به اصحابی از نوع اصحاب امام حسین(ع) دارد.

وی اضافه کرد: نباید نسبت به این همه ظلم و ستم بی تفاوت بود، زیرا دین خدا بر پایه عدل بنا شده و هیچ وقت سیاهی لشکرها که سست می شوند در اهل ایمان تاثیری ندارند، بلکه بیشتر منت خدا را می کشند که آن ها را حفظ کرده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه خدا نیاز به هیچ کس ندارد و هنگامی که وقتش فرا برسد قلیل را بر کثیر پیروز می کند‌، عنوان داشت: آنچه پیش می آید، آزمایش ماست لذا همواره باید از نفسمان به خدا پناه ببریم و در هر مقطع و میزانی توفیقش را از خدا بخواهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه وعده های حق حاصل می شود و پیروزی نهایی به وجود خواهد آمد، خاطر نشان کرد: انشاءالله این تلاش ها و مظلومیت ها و آنچه در عراق، سوریه، یمن، نیجریه و به طور کلی بر مظلومین عالم می گذرد به نتیجه برسد و باعث فرج منجی این عالم گردد.

انتهای پیام / ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *