خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: هرچه آسیب دیده ایم به خاطر کوتاهی های خودمان است/ اتحادیه را اتحادیه نگه دارید

امام جمعه بیرجند: هرچه آسیب دیده ایم به خاطر کوتاهی های خودمان است/ اتحادیه را اتحادیه نگه دارید

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان جنوبی با بیان اینکه وجه تسمیه اتحادیه به اتحاد است، اظهار کرد: شما زمانی در آزمون های انقلابی انسانی و اسلامی موفق خواهید بود که سعی شود اتحاد خودتان را حفظ کنید.

وی افزود: وحدت و اتحاد وقتی حاصل می شود که چه در بحث نظری و چه در بحث عملی، سخنان بر روی قاعده و ملاک فطری، عقلی و علمی باشد.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: همانگونه که یک ساختمان بدون زیرساخت به راحتی فرو می ریزد، لذا دانش آموزی که امروز می خواهد دانش آموز باشد و در آینده امور کشور را اداره و در جهان تحول ایجاد کند، وقتی می تواند این بار سنگین را بر دوش کشد که زیرساخت نظریات، عمل و اخلاقش محکم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه یک اتحادیه نباید احساسی، شعاری و سلیقگی عمل کند زیرا در غیر این صورت به ضرر جامعه و خود خواهد بود، تصریح کرد: اگر همه ما مسلمان هستیم و حق را قبول داریم نباید اجازه دهیم که بین ما اختلافی به وجود آید.

وی یادآور شد: رمز و راز یک اتحادیه برای اینکه بتواند کارآمد باشد این است که دیروز خود را به یاد داشته باشد، بداند امروز در کجا قرار دارد و برای آینده خود برنامه ریزی کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: بسیاری از آسیب هایی که امروز متحمل می شویم به خاطر این است که مبنایی و کارشناسی شده عمل نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: مسئولی که یا شایستگی مدیریت و علمی ندارد و یا تحت تأثیر سلیقه، حزب، گروه و منافع شخصی قرار دارد به هیچ جا نمی رسد و به خود و جامعه ضرر می رساند.

وی با اشاره به اینکه باید خود را از خطر آتش افتراق، نفاق و کینه حفظ کنید، گفت: اتحادیه را اتحادیه نگه دارید و نگذارید افرادی به آن وارد شوند که حزب بازی کنند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اگر همگان بر اساس علم و حق عمل کنیم نفعش به تمام جامعه خواهد رسید، ادامه داد: مسئولیت شما، مسئولیت بزرگی است زیرا نسلی که با آن همکاری می کنید نسلی است که فردای کشور را به دست خواهند گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه آینده کشور را شما رقم می زنید، بیان کرد: اگر نفس، سلیقه و منافع شخصی در کار باشد، دشمن با اندک روزنه ای بین اتحادیه‌ها اختلاف ایجاد می کند.

وی گفت: اگر جمعی مسئولیتی را بپذیرند و به مسئولیت خود عمل نکنند و باعث گناه شوند، در گناه هایی که در آینده نیز به وجود خواهد آمد، شریک خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: هرچه آسیب دیده ایم به خاطر کوتاهی های خودماست و بیگانگان هیچکاره اند، بلکه آنها همانند شیطان، تنها ما را وسوسه می کنند.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *