خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:انسان از جنایاتی که بر سر ملت ایران آوردند شرم می کند/ برای از بین بردن حجاب مسجد گوهرشاد را به خاک و خون کشیدند/ انقلاب با همه مشکلات به راه خود ادامه خواهد داد/ ننگ اروپایی ها امروز در فرانسه بروز پیدا کرده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:انسان از جنایاتی که بر سر ملت ایران آوردند شرم می کند/ برای از بین بردن حجاب مسجد گوهرشاد را به خاک و خون کشیدند/ انقلاب با همه مشکلات به راه خود ادامه خواهد داد/ ننگ اروپایی ها امروز در فرانسه بروز پیدا کرده است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در جمع بانوان فعال فرهنگی و سیاسی شهرستان بیرجند اظهار کرد: انسان اشرف مخلوقات است لذا باید خود را به وسیله علم، عقل، فطرت، حکمت و مهمتر از همه با بصیرت مجهز کند تا هم دشمن را بشناسد و هم نسبت به او احساس دشمنی کند.

وی با اشاره به اینکه هرچه عامل فریب شود و حق را جاجا کند برای انسان نقش شیطان را دارد، افزود: خطر آن وقتی اهمیت پیدا می کند که دشمن در جمع حضور پیدا کند، اما انسان نسبت به او احساس دشمنی نداشته باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استبداد همواره سلیقه های شخصی و نفسانی را بر احکام فطرت، عقل و حق ترجیح می دهد، خاطر نشان کرد: اگر استبداد با استکبار و استعمار بین المللی همراه شود، خانمان سوز خواهد بود، زیرا همه ی هستی و ارزش های انسانی را به باد می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: استعمار بین المللی ۲۰۰ سال است با آن سابقه ننگین خود، یک روز در قالب انگلیس و امروز در قالب فرانسه، صهیونیست و شیطان بزرگ آمریکا که همان اروپایی هستند، خون ملت ها را ریخته و کشورها را ویران کرده اند.

وی با بیان اینکه مردم بومی آمریکا مردم سلطه جوی اروپا هستند که هر کجا قدم نهادند فساد و ظلم و آلودگی را نیز با خود به همراه بده اند، ادامه داد: فساد و تباهی، تزریق مواد مخدر در خون ها ملت و ظلم بر انسان های ضعیف تنها بخشی از آثار استعمارگران جهان می باشد.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: در زمانی که جمعیت ایران حدود ۲۰ میلیون نفر بود، عناصر انگلیسی کشورمان را در یک محاصره اقتصادی قرار دادند و غلات را یا برای مخارج لشکرشان جمع آوری و یا می سوختند و از طرفی دروازه های شرقی و غربی را بر روی ملت بستند و باعث گشتند تا حدود ۹ میلیون نفر ایرانی از گرسنگی و بیماری از بین بروند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: استعمارگران در هر کشوری که توانستند قالتاق های زبان نفهم را بر مردم حاکم کردند و باج می گرفتند، که نمونه بارز آن رضاخان پهلوی بود که بر سر کار آوردند و دستش را باز گذاشتند تا همه ی ارزش ها و همچنین علم و دانش ما را بگیرد که در این راستا درهای حوزه علمیه را بست و جلوی ارزش های دینی، شجاعت ها و شهامت های حسینی را گرفت، علما را کشت و یا تبعید کرد.

وی ادامه داد: رضاخان همچنین بردن نام حسین ابن علی(ع) را ممنوع اعلام کرد و فرهنگ مکتوب ما و کتاب های ارزشمندی که از دانشمندان قرون متوالی به یادگار مانده بود و بزرگ ترین ذخیره ما محسوب می شد را یا به غارت بردند و یا توسط خود مردم نابود کردند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: یکی از ضربه های سنگین دیگری که بر ملت ما وارد کردند، آسیبی بود که بر حجاب اسلامی و میراث حضرت زهرا(س) و چادر پرچم اسلام صورت دادند که به وسیله این مرد نادان هدایت شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه رضا خان تمام برنامه های استعمار را با زور و قلدری، آدم کشی و حتک حرمت اجرا می کرد، خاطر نشان کرد: انسان از این همه جنایاتی که یک عده در خاک ایران بر سر مسلمان و غیر مسلمان درآوردند، شرم می کند.

وی بیان کرد: در ۱۷ دی ماه، استکبار بیرونی به وسیله نادان ترین افراد، مردمی که برای حفط دین خود در مسجد گوهر شاد جمع شده بودند را به خاک و خون کشاند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ظلم و استبداد و تصرف استکبار در هر کشوری ننگ است، گفت: این انقلاب به حرکت خود ادامه می دهد و با همه آسیب ها و درد دلهایی که چه در داخل و خارج وجود دارد، تاثیرش را می گذارد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *