خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: درست عمل کردن قوای سه گانه ۹۰ درصد ورودی های زندان را کاهش می دهد

امام جمعه بیرجند: درست عمل کردن قوای سه گانه ۹۰ درصد ورودی های زندان را کاهش می دهد

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با معاون سلامت، اصلاح و تربیت سازمان زندان های کشور با اشاره به اینکه به صورت نسبی از شرایط زندان های جمهوری اسلامی و شاخصه هایی که وجود دارد اطلاع دارم، اظهار کرد: شرایط زندان ها نسبت به آنچه در دنیا و همچنین نسبت به آنچه در بین اذهان عمومی وجود دارد، بسیار متفاوت است.

وی افزود: در تاریخ گذشته و زمان حال، گاه انسان های اندکی هستند که به دلایلی، ذاتا شرارت دارند، و در مقابل نیز بسیاری هستند که اگر شرایط به صورت نرمال در اجرای قوانین حکومت اسلامی بگذرد، جایگاهشان هرگز زندان نیست.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه زحماتی که می کشید در واقع کم کاری و بدکاری عده ای از مسئولین رده های مختلف است، خاطر نشان کرد: کارتان شبیه به بیمارستان است، زیرا همواره در جامعه بیمارانی وجود دارند که به دلایل بیرونی نظیر قش کاری، تقلب، خوردن محصولات تراریخته و همچنین سبقت در خوردن و نوشیدن، مریض می شوند، بنابراین اگر هر روز هم بیمارستان بسازند باز هم شاهد پر شدن آن ها هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه بیماری های کنونی، بیماری های خود ساخته است، تصریح کرد: اگر دقیقا بر اساس سبک زندگی اسلامی عمل شود، این همه بیمار وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: آنچه در پرورش محصولات نباتی، طیور و دامی و همچنین در بازار و تولیدات می گذرد، موجب توسعه بیماری و به طبع توسعه بیمارستان‌ها می شود، و این بیمارستان ها هستند که تخلفات و عدم نظارت ها را در قالب مریض جمع آوری می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه افرادی که در زندان ها حضور دارند در واقع تلفاتی هستند که باید ریشه آن ها را در جاهای دیگر سوزاند، عنوان داشت: افرادی به بی عدالتی عادت و آن را ترویج می کنند و برای عده ای رفاه، و برای عده ای دیگر فقر، رکود و بیکاری را به ارمغان می آورند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: یک انسان مسلمان و مومن که از نظر فرهنگ، چه در خانه و چه در فضای جامعه، درست تربیت شده باشد هیچ وقت دست به خلاف نمی زند.

وی گفت: متاسفانه از لحاظ فرهنگی نیز به انجام وظیفه عمل نشده و برخی ها آن را رها کرده اند، ادامه داد: عده ای انواع و اقسام بزه کاری ها را ترویج می کنند و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به بار می آورند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بشر اگر اراده اش از روی ایمان برخیزد، از روی همه ی مشکلات می پرد، ادامه داد: البته این موضوعات هیچ زمانی، عذری برای جرم نیست، زیرا خود فرد به خاطر کوتاهی‌های خود به جرم آلوده شده، اما اگر شرایط عالی باشد و قوای سه گانه کارشان را بر اساس اصول دین انجام دهند ۹۰ درصد مردم وارد زندان نمی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه شما کوتاهی‌ها و بی عدالتی‌های دیگران را جمع آوری می کنید، افزود: نوع برخورد با زندانی، تربیت، بازسازی و آشنایی وی با معارف قرآن و دین بسیار ارزشمند است.

وی با تأکید بر اینکه تا جامعه از نظر مسئولین مستقیم درست نشود این دردسرها وجود خواهد داشت، گفت: امید است که مسئولین چه در رده قانون گذاری و چه در رده اجرایی و قضایی، در اجرای قوانین اسلامی به صورت جدی ورود پیدا کنند و در مسائل سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و… جامعه ای سالم بپرورند که این مشکلات ریشه کن شود.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *