خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: به دنبال دشمن رفتن به جایی نمی رسد/ انقلاب به حرکت خود ادامه می دهد حواسمان باشد که جا نمانیم

امام جمعه بیرجند: به دنبال دشمن رفتن به جایی نمی رسد/ انقلاب به حرکت خود ادامه می دهد حواسمان باشد که جا نمانیم

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت ۹ دی اظهار کرد: عقل انسان در چهل سالگی کامل می شود، لذا می طلبد که دچار خطا نشویم.

وی با اشاره به اینکه نتیجه اعمالمان به خودمان بر می گردد، افزود: بصیرت یعنی به ظواهر چشم پر کن، شعارهای توخالی، ادعاهای دروغ و سلیقه های خارج از قانون توجه نکنیم و آن ها را کنار بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تا کی می خواهیم تجربه تلخی داشته باشیم خاطر نشان کرد: دین خدا، دین حق گرایی و واقع گرایی است لذا می طلبد که به سمت واقعیت برویم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: به هر چیزی که نگاه کنیم دارای قانون است، شبانه روز، چهار فصل سال، حیوانات، چرخه حیات، مسائل خانوادگی، تربیت فرزند، تربیت جامعه و رسیدن به قله کمال انسانی همه دارای قانون هستند.

وی ضمن تأکید بر اینکه هرگاه به قانون عمل نکرده ایم، دچار ضرر شده ایم ادامه داد: آن موضوعی که همه پّزَش را می دهند مبارزه با استبداد است، اما باید ابتدا فهمید که استبداد چیست؛ همینکه فردی خارج از قانون حرکت و راهی را جز راه قانون انتخاب کند، یعنی استبداد.

امام جمعه بیرجند گفت: مشکلاتی که امروز وجود دارد، خود یک فتنه است و بسیاری از رسانه ها جرأت می کنند و آن ها را بازگو می کنند، اما چرا کسی جوابی برای گفتن ندارد؟ این عدم پاسخگویی یعنی اینکه قانون را کنار گذاشته ایم و خلاف قانون عمل کرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: از اول انقلاب عده ای بوده و هستند که از اعمالشان می شود فهمید که همواره می گویند یا ما یا اینکه فتنه می کنیم، و این بدترین نوع استبداد است.

وی با بیان اینکه دشمنان نیز همواره از این نوع تفکر حمایت کرده و می کنند، ادامه داد: دشمنان جرأت اینکه وارد بر کشور شوند را ندارند لذا به وسیله خود مردم، جامعه را تخریب می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: کشور باید اداره شود و فرق نمی کند چه کسی رئیس است، اما آنچه مهم می باشد، اجرای قانون است که در جامعه صورت نمی گیرد و این در حالی است که قانون گذار قانون پیشرفته و نابی را برای ما طرح ریزی کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه متاسفانه هر کس طبق سلیقه خود به قانون عمل می کند، ادامه داد: این افراد همچنین برای اینکه افکار عمومی را منحرف کنند مشکلات را به گردن دیگری و دولت های گذشته می اندازند، اینگونه عمل کردن بسیار مسخره است و این یعنی فتنه.

وی خاطر نشان کرد: بصیرت یعنی اینکه اصل را در نظر بگیریم و به آن عمل کنیم، و به اندازه آنچه قانون مشخص کرده است به مردم خدمت کنیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه خارج از قانون عمل کردن به نفع هیچ کس نیست، گفت: هر زمانی که قانون را کنار گذاشته و به رهنمودهای رهبر انقلاب، جامه عمل نپوشاندیم ضرر کرده ایم، اما زمانی که در جایگاه اصلی خود قرار گرفته و به اسلام و انسایت برگشتیم، کارمان درست شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تأکید کرد: شناخت و تعهد به قانون، تضمین اجرای اسلام و عدالت است و اگر چنین باشد همه امور درست خواهد شد، اما اگر هر فردی به دنبال حزب و گروه و منافع شخصی خود باشد مطمئنا به جایی نخواهیم رسید.

وی مطرح کرد: اینکه یک عده دزدی و فساد و اختلاس کنند و سپس از مملکت خارج شوند و یک عده‌ی دیگر دچار فقر گردند و به نان شبشان محتاج شوند به نفع هیچ فردی نیست.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه لذت انسان در این است که از معنویت خود و جامعه استفاده کند، گفت: این نظام را هیچ فردی بر ملت تحمیل نکرده است، بلکه ۹۸ درصد از مردم به آن رای داده اند و حتی خود بیگانگان در سخنانشان گفته اند که انقلاب ایران، انقلابی است که اگر اروپا با آن خصمانه برخورد نمی کرد می توانست مشکلات فرهنگی اروپا را نیز حل کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: از خدا باید عذر بخواهیم و به آنچه حق، عدل، اسلام و قانون اساسی و وجدانمان است، برگردیم، در آن صورت نه دیگر دشمن جرأت می کند برای ما خط و نشان بکشد و ما نیز هر روز دچار معضل نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه برخی ها در داخل هر روز در صدد این هستند که خیانتی کرده و فرار کنند، گفت: کار شما کار بسیار مهم و باارزشی است و از پای نایستید تا عدل برپا شود و پیام انقلاب به سراسر جهان برسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: انقلاب به حرکت خود ادامه می دهد زیرا صاحب این انقلاب خداست، پس باید بدانیم اگر خسته شویم خود را محروم کرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: به دنبال دشمن رفتن به جایی نمی رسد بلکه باید به دنبال خدا حرکت کرد.

وی در پایان گفت: امید است از امروز تا ۲۲ بهمن ماه این پیام الهی در مردم عزیز و اسلام خواه ما، بتواند شرایطی را فراهم کند که حضور مردم دشمن را مایوس و خائنین داخلی را رسوا کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *