خانه / تاپ خبر / خطر نفاق، بزرگترین خطر برای دین و اسلام است/ پاسخ مردم به استکبار در ۹ دی امسال محکم تر از قبل خواهد بود

خطر نفاق، بزرگترین خطر برای دین و اسلام است/ پاسخ مردم به استکبار در ۹ دی امسال محکم تر از قبل خواهد بود

به گزارش دفتر روابط عمومی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان بیرجند اظهار کرد: هیچ نعمتی برای انسان به مانند هدایت نیست و هیچ بدبختی برای انسان در هر جایگاهی که باشد بدتر از ظلالت نمی باشد، اما باید دانست که نعمت هدایت تنها با تقوا به دست می آید.

وی افزود: تقوا در فارسی گاهی پرهیز معنی می شود که درست زیرا باید از بسیاری عوامل هلاکت فاصله گرفت و گاهی به معنی پاییدن است که باید حواسمان جمع باشد این سرمایه خدا را از دست ندهیم، لذا به هر دو معنی درست است اما تقوا دو مرحله دارد که مرحله اول آن تقوای ابتدایی است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه هدایت برای متقین است، لذا باید متقی باشد تا به قرآن برسد و این مرحله اول است و آن تقوای فطری و عقلانی است، خاطر نشان کرد: انسان پیش از آنکه مسلمان باشد انسان است، لذا باید بر اساس عقل و فطرت عمل کند و این نیازمند تقواست و همچنین خود را بپاید تا توفیق پیدا کند در گردونه تقوای دینی قرار گیرد و به هدایت الهی وصل شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: شما که توفیق دارید هر روز قرآن می خوانید از آیات اول تا بیستم سوره بقره به راحتی نگذرید، زیرا همه آنچه در جهان هستی می گذرد مرتبط با این آیات است و همچنین همه آیات قرآن نیز به همین بیست آیه برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه همه حقایق دنیای هستی برای انسان قابل درک و فهم است، مکتب الهی مکتب حق گرایی تکامل و رشد انسان است، ادامه داد: دایره استعداد فهم بشر از مبدا تا معاد است، آن هایی که بشر را در چارچوب حواس و احساس خلاصه میکنند و در واقع در چارچوب حیوانیت خلاصه می کنند، حرف خطرناکی می زنند زیرا این جایگاه که اشرف مخلوقات است را به یک سوسک و خوک تقلیل می دهند.

نمابنده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: مسئله هدایت و رسالت اتفاقی نیست بلکه به عنوان یک جریان شناخته می شود، از روزی که بشر پای در کره خاکی نهاده به اهمیت آن پی برده است و جز این، همه بی راهه است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه مسئله هدایت و ولایت مسئله ای است که همواره لازمه وجود انسان است، شرایط متفاوت است اما دین خدا واحد بوده و دارای ادیان نیستیم، گفت: هدایت رب چه در بیان تشریع و چه در بیان تکوین مشهود است، لذا همه موجودات در هدایت عامه بر هدایت رب قرار دارند و حرکت کل جهان هستی و موجودات عالم در سیر تکاملی را تنها خدا تنظیم می کند.

وی با بیان اینکه انسان هایی که مسیر تقوا را پیموده اند دست در چرخه هدایت انداخته اند و اینجاست که مسئله هدایت و رشد در دین خود را نشان می دهد، مطرح کرد: دنیا میدان مسابقه است و برنده آن کسی است که از تقوا برای رسیدن به کمالش بهتر استفاده کند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: کفر یعنی پوشیدن و نادیده گرفتن حق توسط انسان، کفران نیز در جایی به کار می رود که پوشش به اوج برسد و انسان همه چیز را نادیده بگیرد، لذا برای چنین افرادی هرچه بگویی فایده ای ندارد و این بدترین موجود است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان داشت: اگر انسان گوش شنوا نداشته باشد در یک چرخه سقوط قرار می گیرد و مقصر خود اوست زیرا مرکز فهم و شعوری برایش باقی نمانده است.

وی مطرح کرد: نفاق همان کفر است اما کفر گاهی از نوع ابوجهل است و شعار برای بت می دهد و پنهان هم نمی کند اما گاهی در قالب ابوسفیان است.

امام جمعه بیرجند گفت: آن ها نه گوششان می شنود و نه چشمشان می بیند و حرفی هم در سطح انسان شناسی و حق حرفی برای گفتن ندارند، خطر این نوع کفر که نفاق است به این جهت می باشد که این ها همواره مکر و صحنه سازی می کنند و دروغ می گویند لذا ضررشان برای جامعه زیاد است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: چنین افرادی می خواهند سر خدا هم کلاه بگذارند در حالی که سر خود را کلاه می گذارند، لذا باید بدانیم خطر نفاق بزرگترین خطر برای اسلام و دین است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ۹ دی ک روز بصیرت نامیده می شود، هستیم و این بصیرتی است که با تقوا به دست آمد، خاطر نشان کرد: آنچه آدم را از دام شیاطین امروز علم نیست، اما علم مشروط به تقواست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: شما بسیار مشاهده کرده اید و در این چهل سال نیز تجربه کرده ایم که افرادی علم فراوان داشته اند اما سخت لغزیده اند، طلحه و زبیر آدم های کمی نبودند و چطور لغزیدند؟ و در زمان ما نیز دیدید برخی ها چطور لغزیدند اما افرادی که تقوا داشته و علم فراوان ندارند یک باز هم اشتباه نکرده اند، چرا؟ چون تقوا داشته اند و این بسیار مهم است که وقتی شیطان دام می اندازد این افراد در دام شیطان قرار نمی گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه در صحنه آزمایش بزرگ آخرالزمانی هستیم و این آزمایش ویژه ای است زیرا همه پیغمبران نسبت به آن خبر داده اند، ادامه داد: اینطور نیست که بگوییم فتنه ۸۸، فتنه ۷۸، یا بگوییم فتنه۹۶ و الان هم در فتنه اقتصاری ۹۷ قرا داریم، خیر مسئله این نیست زیرا چهل سال است که بر علیه انقلاب اسلامی فتنه می کنند.

وی ابراز داشت: آیا فتنه دولت موقت، فتنه بنی صدر، و فتنه منافقین که ۱۷ هزار از بهترین های ما را به شهادت رساندند، فتنه نبود؟

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: اینکه در روایت داریم کسانی که پیش از ظهور بتوانند تقوایشان را حفط کنند، ارزششان از افرادی که پس از ظهور می آیند بیشتر است، برای این است که شرایط قبل از ظهور سخت تر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه ۹ دی به عنوان سمبل بصیرت مردم یک استثناست و الا در طول این چهل سال در فتنه قرار داشته ایم، ما خود فتنه نمی کنیم و از فتنه نیز نمی ترسیم زیرا در پشت همین فتنه هاست که ظهور حضرت مهدی بشارت داده شده است و بگذارید که دیگران فتنه کنند، ادامه داد: هر روز باید توجه داشته باشیم در که بسیاری از مسائل مختلف دشمن کمین کرده است، مسائل اقتصادی مسائل روزمره خود ماست اما دشمن کمین می کند، لذا انچه مهم می باشد این است که با دشمن همراه نباشیم.

وی افزود: اگر فکر و عمل ما به آن سو کشش دارد و اگر در جامعه کسانی را دیدید که نبضشان به سمت آمریکا، انگلیس و صهیونیست می زند، این افراد آمریکا و انگلیس را در آستین خود دارند، و این ممکن است در قالب یک دوست، نماز خوان و مسئول باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: در سال۸۸ مردم به آزادی خود عمل کردند و رای دادند اما آنها از طرحی که قبلا مشخص شده بود، به ارای مردم مهر تقلب زدند و بر روی همین موج سوار شدند و هنوز هیچکار نشده گفتند تقلب شده است و به سادگی توانستند مردم را دو دسته کنند و یک عده هم که اهل فتنه بودند در جمعیت مردم قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: فتنه ۸۸، هشت ماه طول کشید و فرصت های طلایی از دست رفت، فتنه گران قدم به قدم پیش آمدند تا جایی که دیدیم بحث کاندیداها نیست و شعار نه غزه نه لبنان سر می دهند شعاری که درست حرف صهیونیست ها بود.

وی افزود: پس از آن شعار انتخابات بهانه است اطل نظام نشانه است سر دادند و مردم فهمیدند که این شعار انگلیس و دشمنان ایران اسلامی است، لذا در این مرحله از فتنه گران جدا شدند، اما سران فتنه باز هم حاضر نشدند توبه کنند؛ بنابراین باید بدانیم که دشمن همواره فتنه می کند و از این فتنه ها نیز نترسیم و تنها از خدا کمک بخواهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امید است با توجه به توطئه های بسیار زیاد دشمن نه دی امسال باشکوه تر از سالیان گذشته باشد و مردم نیز نشان داده اند هرچه امتحان قوی تر باشد پاسخ محکم تری را به دشمنان می دهند.

انتهای پیام/ط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *