خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تلاش جهادگران، تمرین بهشت است/ حفظ انقلاب در اقدامات جهادی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: تلاش جهادگران، تمرین بهشت است/ حفظ انقلاب در اقدامات جهادی است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار با اعضای قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان اظهار کرد: خداوند می توانست انسان را که آفرید مایحتاج زندگی اش را نیز به صورت آماده همانند بسیاری از حیواناتی که شرایطشان اینگونه است، در زمین خلق کند اما به گونه ای آفرید که خود با بهره گیری از توانایی هایش، نیازش را خلق کند.

وی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات است، افزود: اگر انسان در قالبی به مانند حیوانات می بود هیچ اختیاری از خود نداشت و همان حیوان بود اما اکنون به اختیار خودش است و می تواند هر تصمیمی را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آنچه را که ما از آن به عنوان آرمان و آرزو تعبیر می کنیم، نتیجه آن است که یک انسان مدتی می نشیند و فکر می کند و نقشه راه می ریزد، و این دست یافتنی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه خداوند بدن انسان را به گونه ای آفریده که از باقی مخلوقات ممتاز است و قابل انواع انعطافات می باشد تصریح کرد: انسان می تواند به همه ی آنچه که در یک نقشه راه ریخته است، برسد.

وی مطرح کرد: از روزی که بشر از سنگ و کلوخش استفاده می کرده تا به امروز که به قوای مرموز اجرام زمین دست یافته و هنوز در اول راه قرار دارد، سوال این است که آیا تاکنون شده در این انواع اختراعات و تکنیک ها عنصری لازم باشد و نباشد؟ خیر تاکنون چنین مشکلی پیش نیامده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه خداوند بشر را نیازمند آفریده تا منبع حرکتش شود و خودش در جستوی خلق نیازش گام بردارد، گفت: استعدادهای معنوی، روح و جان انسان فصل خیلی مفصلی دارد که همه آن ها شدنی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: آنچه شما جهادگران انجام می دهید، چه در امور جسمانی و مادی و خیلی بیش از آن در تاثیرگذاری معنوی و سازندگی فکر، علم، جهاد و اخلاق، یک کار اصلی است که برای آن آفریده شده اید.

وی با بیان اینکه شما با تلاشی که انجام می دهید تمرین بهشت می کنید، ابراز داشت: وقتی انسان استعدادهای درونی خود را برای خدا به کار اندازد، آن زمان به وی کمالاتی داده می شود که آفریننده می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انسان هایی که به بهشت می روند به هر آنچه اراده کنند، می رسند، لذا هر وقت در مقابل سرما، گرما، طولانی بودن راه و… خسته شدید به این موضوع توجه کنید که کارتان تمرین بهشت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه خداوند انسان را همراه با انواع مشکلات آفریده است تا به کمال برسد، ادامه داد: غیر از خدا خالقی وجود دارد اما خالقی که به اذن خداست، و لذا بشر در راه عبودیت مثل خدا می شود.

وی با بیان اینکه به دنبال شخصیت گشتن، یکی از خصوصیت بشر است عنوان کرد: هویت شخص در این نوع کارها دیده می شود نه در شهرت، قیافه و لباس.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: ما به حال شما حسرت می خوریم مگر اینکه مشمول دعای شما شویم، لذا باید قدر کاری که انجام می دهید را بدانید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: هنگامی که دریچه انقلاب باز شد، جوانان سرگردان از شهرها و دانشگاه ها به روستاها رفتند و سپس راهی جنگ ۸ ساله شده و به انسان های جامعی تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه کاری که شما نیز اکنون انجام می دهید، کاری فیزیکی نیست بلکه مکتبی است، گفت: شما جایگزین کسانی هستید که از قطار انقلاب پیاده شده و سیاست زده، رفاه زده و اقتصاد زده می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اقدامات امروز شما بسیار مایه امید است، و امید است که در این راه ثابت قدم باشید و انقلاب نیز اینگونه به دست صاحب اصلیش برسد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: کاری که شما انجام می دهید کار ابوذر غفاری و سلمان فارسی است و انچه انقلاب را حفط می کند نیز همین است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *