خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: امنیت فرهنگی در کشور ایجاد شود/ انتقاد از ضعف مدیریتی

امام جمعه بیرجند: امنیت فرهنگی در کشور ایجاد شود/ انتقاد از ضعف مدیریتی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آن چه کشور را خراب دارد ضعف مدیریتی است، گفت: مسئولان آفات فرهنگی را از بین ببرند تا امنیت فرهنگی ایجاد شود و در این راستا مشکلات اقتصادی را حل کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از شبستان، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه (سه شنبه ۴ دی) در نشست با کارگروه های علمی و‌ برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: اولین مسئله مهم امروز کشور، جنگ اقتصادی است به این دلیل که با آن رو به رو هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نمی توان انکار کرد که پشتوانه فرهنگی در مسائل خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی فعال باشد، گفت: مسئله فرهنگی در طول مسائل مختلف قرار دارد و در عرض نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ درست نشود تمام زحمات هدر می رود، افزود: ابتدا باید به صورت مطالبه گری از مسئولین بخواهیم آفات فرهنگی را از ببرند تا امنیت فرهنگی ایجاد شود و در این راستا مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با توجه به اینکه متاسفانه می بینیم تهاجم ها از طرف رسانه ملی در حال روی دادن است، ادامه داد: وقتی گران فروشی و بی حیایی را رسانه های داخل پخش می کنند چطور بخواهیم که یک بقال گران فروشی نکند.

با رقص نمی شود خوشحالی ایجاد کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از یک طرف ۲۰۳۰ را علنا پیاده می کنند و از طرف دیگر تعهد می خواهند، گفت: برخی مسئولین می گویند طرفدار شادی مردم هستند اما این نوع شادی در قالب برگزاری کنسرت های مختلط و گردشگری های مختلط است.

وی در ادامه تاکید کرد: مردم زمانی شاد می شوند که مشکلات زندگیشان حل شده باشد و یک پدر شاهد بیکاری فرزندان خود نباشد و این شادی واقعی است و با رقص نمی شود خوشحالی ایجاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی به موضوع امنیت فرهنگی اشاره کرد و گفت: اگر امنیت فرهنگی را نتوانیم به دست آوریم و جلوی آفات را بگیریم بدانید که هیچ محصولی سالم نخواهد ماند و باید جلوی تمام افرادی که آفت افکار انسانی، اقتصاد و جامعه سالم هستند را بگیریم.

آموزش های قرآنی یک کار معنوی و مقدس

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش های قرآنی به معنای صحیحش یک کار معنوی و مقدس است، ادامه داد: آموزش های قرآنی باید به تغییر فرهنگ برسد و فرهنگ قرآنی باید حمایت شود و آثار آن را در زندگی مردم و جامعه ببینیم.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از کارها توسط برخی از مسئولین خراب می شود، تاکید داشت: آن چه که کشور را خراب دارد ضعف مدیریتی است و همه مشکلات به برجام و دلار ربط ندارد که مسئولین مشکلات اقتصادی را به این موضوعات وصل می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار کرد: اگر در جایی به ربا، اختلاس و دزدی اشاره می شود قانون وضع کنید و اگر بالایی ها نمی توانند با این موضوعات برخورد کنند از پایین به بالا با آن برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه چه فرهنگی است در جمهوری اسلامی ربا، دزدی و اختلاس وجود دارد، گفت: اگر جلوی فرهنگ غلط را نگیریم فرهنگ اسلامی پیاده نخواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *