خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بشر گرفتار جنون علمی/دانشگاه فرهنگیان علم توأم با دین آموزش دهد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: بشر گرفتار جنون علمی/دانشگاه فرهنگیان علم توأم با دین آموزش دهد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بشر امروز گرفتار جنون علمی است، گفت: باید دانشگاه فرهنگیان از این راه برگشت کند و علم توأم با دین را آموزش دهد.

به گزارش دفتر روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار با سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: شرایط امروز در سطح جهان هرگونه رشدی باید از آموزش و پرورش آغاز شود.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش نیز نقش اصلی را معلم و مربی انجام می دهد، بیان کرد: معلمان با سواد و مربیان با اخلاق می توانند آینده کشور را به سمت مطلوب رقم بزنند و هرچه در این زمینه ضعیف باشیم در توسعه نیز ضعیف خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: بنابراین از نظر ماهیت دانشگاه فرهنگیان با مابقی دانشگاه ها بسیار متفاوت است چراکه این دانشگاه روی انسان کار می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی این مشکلاتی که امروز در جهان می بینیم که بدتر از وحشی گری های هر دورانی است به خاطر رشد علم و تکنیک وحشی ها است، افزود: این وحشی های باسواد بر دنیا مسلط شده اند و دنیا را تهدید می کنند.

وی با بیان اینکه این ها دانشمندانی هستند که خیلی رشد کرده اند و در کنار علم، تعلیم انسانی نداشته اند، عنوان داشت: این ها جنون علمی گرفته اند و باید مسئولیت دانشگاه فرهنگیان برگشت از این راه باشد.

نباید به شیوه های وارداتی آموزش قانع بود

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید علم و دین را توام آموزش داد، بیان داشت: اگر علم باشد و دین به آن جهت ندهد، آتش است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه آموزش ها در ابتدای کار وارداتی بود، افزود: اما به این شیوه وارداتی نباید قانع بود بلکه باید تغییرات مفید در آن ایجاد شود تا جنبه های تربیتی موثر باشد.

وی با بیان اینکه برای انتقال هر علمی از ناحیه معلم کافی است که معلم علم و مهارت بیان آن را داشته باشد، بیان کرد: اما مسئله تربیتی اینگونه نیست بلکه علاوه بر مهارت و تبیین درست باید آثار آن تربیت و اخلاق و فرهنگ در عمل معلم آموزنده باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: تنها جایی که امید به اصلاح است به امید اینکه نسل های آینده را بتواند از بشر نجات داد، دانشگاه فرهنگیان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *