خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم بازگو شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم بازگو شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید ارزش هنر شهدا بازگو شود گفت: نقش شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی برای مردم بازگو شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی اظهار داشت: مردم مظلوم یمن و مردم صبور فلسطین از مظلوم‌ترین انسانهای روی زمین هستند.

وی افزود: جایگاه یمن در تاریخ مشخص است و از شخصیت‌های برخاسته از یمن نمونه آن مالک اشتر نخعی است و مردم قم که در طول تاریخ نقش بی‌بدیل داشتند و مردم قم همان مهاجران یمنی هستند که در قم ساکن شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امیدواریم این شرایط تلخ پشت سر گذاشته شود مردم آزاده در کنار مابقی انسانها آزاده جهان بتوانند از استعدادهای معنوی و ایمانی برخوردار شوند.

عبادی بیان کرد: هنر همان پرورش استعدادهای نهفته در جهات مختلف است افزود: وقتی قلم‌مو و رنگ در اختیار هنرمند قرار دهید از آن طرح و نقشی زیبا خلق می‌کند و یا هنرمندی که با نخ قالی زیبایی می‌بافد او نیز هنر را پیاده می‌کند.

وی افزود: هنر موضوعات معنوی را بیان می‌کند اما فراموش نکنیم هنر واقعی زمانی است که انسان بتواند این زیبایی‌ها را در خود پرورش دهد.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: انسان استعدادهایش نامتناهی است و اگر انسان هنرمند واقعی باشد باید بتواند خصلت‌های خوب را در خود پرورش دهد با زبان، با قلم، با امضا و با قدم‌هایی که بر می‌دارد بتواند بهترین‌ها را رقم بزند.

عبادی گفت: شهدای هنرمند، هنرمندان شهید هستند و شما که در راه هنر هستید تلاش کنید ارزش هنر شهدا را بازگو کنید.

دبیرکل سازمان بین المللی توسعه موطن نیز در این دیدار گفت: خداوند در قرآن بهترین آیات را برای شهدا بیان کرده و به راستی شهدا زنده‌اند و در نزد خدا روزی می‌خورند.

وصال‌الشرفی افزود: در یمن شهدای زیادی دادیم، شهدای زن و کودکی که در خانه خود به شهادت رسیدند و اتفاقاتی که در یمن رخ داده نیاز به تکرار من ندارد و مصیبتی که در یمن در حال رخ دادن است مصیبتی بزرگ است که در طول تاریخ مانند خود ندارد.

وی اظهار داشت: آمادگی داریم در انجام کارها و آثار هنری چه برای ایران و چه برای یمن همکاری کنیم چون آثار هنری تاثیرش از سخنرانی بیشتر است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *