خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: پیشگیری از معلولیت از طریق توجه به مباحث ژنتیکی مد نظر قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: پیشگیری از معلولیت از طریق توجه به مباحث ژنتیکی مد نظر قرار گیرد

امام جمعه بیرجند گفت: پیشگیری از معلولیت از طریق توجه به مباحث ژنتیکی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی صبح سه شنبه در دیدار مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: برنامه ریزی و سیاست گذاری به سمت کاهش ورودی جامعه معلولان باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: کاهش ورودی جامعه معلولین می تواند از طریق توجه به مباحث ژنتیکی و پیشگیری از حوادثی چون تصادفات صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: خدمت رسانی به نوع بشر عبادت محسوب می شود ولی خدمت به جامعه معلولین از جهت مسکن، اشتغال ازدواج به واسطه نیاز بیشتر آنان از ارزش بالاتر و والاتری برخوردار است.

وی بیان کرد: همه انسان های سالم از منظر روحی نیز به صورت فطری علاقمند به کمک، خدمت و گره گشایی از افراد دارای ضعف جسمی چون کودکان، بیماران و معلولین هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: همه ابعاد وجودی انسان در جسم او خلاصه نمی شود و از این منظر نقص جسمی خللی به کرامت و حرمت انسانی وارد نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: اگر به هر دلیلی در سلامت انسان  خلل و نقصی حاصل شود، خداوند آن را جبران کرده و درهای دیگری از استعداد و توانمندی را به روی فرد می گشاید.

وی ادامه داد: بالاتر از بعد جسمی، ابعاد روحی و اخلاقی انسان است که نسبت به توانمندی و پرورش آن نیز باید اهتمام جدی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: وقتی در مکانی چون مهد کودک فعالیت می کنیم باید نگاه مان به کودکان چون یک امانت ارزشمند و جهانی پر از توان ناشناخته باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *