خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: تلاش نیروهای انتظامی برای حفظ امنیت عین کمال است/ حل مشکلات مردم ساعت کار ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: تلاش نیروهای انتظامی برای حفظ امنیت عین کمال است/ حل مشکلات مردم ساعت کار ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی حرکت و تلاش نیروهای انتظامی برای حفظ امنیت جامعه را عین کمال دانست و خطاب به کارکنان این عرصه، گفت: تا زمانی که مشکلات مردم را در هر مراجعه‌ای حل نکنید نخوابید زیرا حل مشکلات مردم ساعت کار ندارد.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از فارس حجت‌الاسلام‌و المسلمین  عبادی صبح امروز در همایش فرماندهان انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به توصیف‌های متفاوت انسان در آیات الهی، اظهار داشت: در این کتاب الهی انسان به خلیفه الله، مظهر اسماء الله و مسجود ملائکه تعبیر شده است.

وی بیان داشت: خداوند در خلقت انسان خود را به عنوان احسن‌الخالقین ستوده اما در مقابل این از انسان به دلیل ناسپاسی‌اش به عنوان بدترین موجود توصیف شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به محاکمه انسان توسط خودش، توضیح داد: کارشناسان این مسأله با استفاده از قرآن کریم سه مرحله نفس أماره، نفس لوامه و نفس مطمئنه را برای انسان قائل هستند.

 حجت‌الاسلام‌و المسلمین  عبادی جنگ و جدال در دنیا را از خامی انسان برای تنازع بقاع دانست و تبیین کرد: خیانت، دروغ و تضییع حقوق دیگران هنر نیست زیرا همه طاغوت‌ها این کار  را می‌کردند.

وی هنر واقعی انسان را پیدا کردن جایگاه اصلی‌اش و به دیدار خدا شتافتن با قلبی آرام و مطمئن ذکر کرد و گفت: اگر در سکوت و فریادمان خدا باشد منزلت آن در نزد خداوند بسیار است اما اگر با حفظ ظواهر انگیزه‌های نفسانی باشد هیچ فایده‌ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه انسان اگر می‌خواهد در خصوص دیگران اظهار نظر کند ابتدا باید خود را متهم ردیف اول قرار دهد سپس نسبت به دیگران اظهار نظر کند، تبیین کرد: اگر انسان چنین اقدامی انجام دهد از مرحله حیوانیت و نفس عماره به مرحله نفس لوامه رسیده و مفید می‌شود.

 حجت‌الاسلام‌و المسلمین عبادی اعلام کرد: حقوق دیگران تنها پول نیست بلکه آبرو، سیاست و رتبه است و اگر بر نفس خود مسلط شدیم که ببینیم حکم الله چیست حتی اگر بر ضد خودمان باشد این راه صحیح است.

وی با بیان اینکه توحید تنها به نماز و ذکر خدا گفتن نیست، اضافه کرد: ضمن اینکه این‌ها هم باید باشد اما باید توحید عملی و توحید در اندیشه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی حرکت و تلاش نیروهای انتظامی برای حفظ امنیت جامعه را عین کمال دانست و خطاب به کارکنان این عرصه، گفت: تا زمانی که مشکلات مردم را در هر مراجعه‌ای حل نکنید نخوابید زیرا حل مشکلات مردم ساعت کار ندارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *