خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ساخت و سازهای اسلامی در ساختمان سازی مغفول مانده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: ساخت و سازهای اسلامی در ساختمان سازی مغفول مانده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساختمان‌های اسلامی موجب ایجاد نشاط در انسان می شود، گفت: اما این مهم در ساخت و سازهای جدید مغفول مانده و رعایت نشده است. به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از شبستان،حجت الاسلام والمسلمین عبادی امروز (۲۱ آبان) در دیدار رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی اظهار کرد: مسئله نظام مهندسی بسیار مسئولیت بزرگی است و ابعاد گوناگونی را شامل می شود.

وی با بیان اینکه در کارهای شخصی اگر کاری دانش بنیان نباشد سود آن هر لحظه در معرض خطر است، گفت: برخی ساختمان‌ها دلگیر است چرا که می‌خواهند بدون توجه به کیفیت از ظرفیت آن حداکثر استفاده را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساختمان‌های اسلامی موجب ایجاد نشاط در انسان می شود، گفت: اما این مهم در ساخت و سازهای جدید مغفول مانده و رعایت نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: اگر ساختمانی به لحاظ مهندسی سست باشد با بروزحادثه مشکلاتی برای جامعه ایجاد می کنند.

وی بر لزوم نظارت مهندسی بر ساختمان‌ها تاکید کرد و افزود: اگر به صورت استاندارد به نظارت مهندسی عمل شود شهرها باید سال‌های بسیاری عمر کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: امروز درست یا نادرست عمل کردن ما شامل حال نسل آینده هم می شود و با سهل انگاری ما آنان هم آسیب خواهند دید اما اگر نظارت‌ها براساس قانون و به درستی انجام شود مشکلی به وجود نمی‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به مهاجرت بی رویه به شهرها و حاشیه نشینی‌ها، گفت: با امکانات امروز تعطیلی و کار شبانه افراد نمی‌تواند مانع نظارت بر ساخت و سازهای غیرقانونی در حاشیه شهرها شود.

به گفته وی در ناآگاهی‌های مردم هم ما و هم شما شریک هستیم و مسئولان اگر قانونی است باید مردم را نسبت به آن توجیه کنند و در مساجد مستقیم با مردم صحبت کنند چرا که مسئول نادانی مردم هم ما و مسئولان هستیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در بسیاری از جاها مسئولان در توجیه و تفهیم مردم برای عمل به قانون کوتاهی می‌کنند، گفت: باید قوانین به مردم ابلاغ شود و پس از آن در مورد آن سوال شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *