خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد تغذیه فکری و عقیدتی؛ مهم‌ترین نیاز انسان/ انسان با ایمان با هر بادی نمی‌لرزد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی مطرح کرد تغذیه فکری و عقیدتی؛ مهم‌ترین نیاز انسان/ انسان با ایمان با هر بادی نمی‌لرزد

امام جمعه بیرجند گفت: تغذیه فکری، عقیدتی و اندیشه از نیاز‌های مهم انسان است که خداوند آن را تأمین کرده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرگزاری فارس از خوسف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در جمع مردم شهرستان خوسف، با بیان اینکه دنیا یک معبر است و جای ماندن نیست، اظهار داشت: انسان در دنیا آزمایش می‌شود اما ماندنی نیست.

وی با اشاره به تشکیل انقلاب اسلامی، بیان داشت: وقتی نظام جمهوری اسلامی با انقلاب مردم پیش آمد اختیاراتی که در گذشته در دست انگلیس، آمریکا و سایر استعمارگران بود گرفته و انقلاب اسلامی اوضاع را عوض کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اضافه کرد: متأسفانه در عمل همان کارهایی که انگلیس و آمریکا می‌خواسته را انجام داده و به حزب‌بازی، شعار و دروغ اکتفا می‌کنیم.

نباید گول بخوریم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه انسان با ایمان با هر بادی نمی‌لرزد و در دین خدا همه چیز بر اساس ملاک است، اعلام کرد: متأسفانه برخی انسان‌ها راه روشنی که خدا برای آن‌ها قرار داده را رها و به خاطر سوءعمل خود به سرگردانی دچار می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه نباید گول بخوریم و این عمر ارزشمند را وبال گردن خود قرار دهیم، مطرح کرد: باید در دنیا کار، تلاش و کوشش را در تمام امور فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی انجام دهیم و این امور زمانی که برای خدا باشد عبادت محسوب می‌شود.

هدایت انسان؛ ذخیره‌ای برای آخرت

امام جمعه بیرجند هدایت انسان در این دنیا را ذخیره‌ای برای آخرت انسان دانست و با اعلام اینکه موجب ضلالت انسان، خود انسان است، مطرح کرد: آنچه که موجب ضلالت انسان می‌شود از دست دادن راه راست و گمراه شدن انسان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه انسان اگر از شر نفس خود خلاص شود آن‌گاه تشخیص راه حق از باطل کار دشواری نیست، اضافه کرد: نفس انسان پیچ و خم‌هایی را برای انسان ایجاد می‌کند که موجب سرگردانی افراد می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند انسان، گفت: خدا انسان را اشرف مخلوقات قرار داده و او را به وسیله فطرت، عقل، استدلالات، علم، عرفان و بالاتر از همه به وسیله وحی هدایت کرده است.

تغذیه فکری و عقیدتی؛ مهم‌ترین نیاز انسان

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تغذیه فکری، عقیدتی و اندیشه را از نیازهای مهم انسان دانست و با اعلام اینکه خدا آن را تأمین کرده است، بیان داشت: خدا بندگان خود را در دین به بهترین‌ها(پیغمبران) سپرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به اهانت و اذیت کردن پیامبر(ص) توسط مردم زمان، مطرح کرد: پیامبر(ص) لحظه‌ای آرام و قرار ندارد و زمانی که با اهانت و اذیت کردن مردم مواجه می‌شود برای آن‌ها از درگاه خداوند طلب عذرخواهی می‌کند.

محاسبات غلط انسان؛ زمینه‌ساز گمراهی

وی با بیان اینکه پیامبران(ص) و ائمه اطهار(ع)  ازجهت نیاز انسان و پاسخگویی به نیازهای انسان اسوه هستند، تبیین کرد: متأسفانه بشر براساس محاسبات غلطی که برای خود در نظر می‌گیرد به گمراهی کشیده می‌شود لذا تا زمانی که انسان به راه حق برنگردد هرگز درست نخواهد شد.

امام جمعه بیرجند با اعلام اینکه سپردن سرنوشت انسان به دست انسان‌های خوب کار مشکلی نیست، اضافه کرد: متأسفانه انسان در عمل به دنبال انواع و اقسام مسائلی می‌رود که برای خود و مردم مشکل ایجاد می‌کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *