خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: ضرورت استفاده حداکثری از امکانات موجود برای حفظ و درآمدزایی موقوفات

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: ضرورت استفاده حداکثری از امکانات موجود برای حفظ و درآمدزایی موقوفات

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید برای حفظ، درآمدزایی وقفیات و اجرای نیت واقفان از امکانات موجود حداکثر استفاده شود، گفت: امروز بقاع متبرکه امامزادگان از مراکز مهم فرهنگی شده است.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی امروز ( ۱۵ آبان) در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به مناسبت آغاز دهه وقف، اظهار کرد: اهمیت مسئله وقف در اسلام بر کسی پوشیده نیست و از مصادیق بازر باقیات الصالحات است چرا که پرونده عمل انسان با مرگش بسته می‌شود مگر در چند مورد که یکی همین مسئله وقف است.

وی افزود: در طول تاریخ یکی از منابع تامین امور مالی برای رشد فرهنگ و علم جامعه اوقاف بوده است که البته بعد از سلطه رضاخان و تسلط امریکا و انگلیس بر ایران اجرای طرح تضییع اوقاف در دوران پهلوی صورت گرفت که بسیاری از منابع تصرف و ضایع شد و درآمدهای آن حیف و میل شد و هنوز سیستم اوقاف از زخم کاری که امریکا و انگلیس به آن زده است رنج می‌برد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نامگذاری دهه وقف بسیار مناسب است و باید این فرهنگ حفظ شود، گفت: با وقف مردم باید بتوانند از دستاوردهای خود بعد از مرگ استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با تاکید بر اینکه تصرف و تبدیل و تغییر در مسئله وقف بسیار خطرناک است، ادامه داد: کسانی که مسئولیت اداره اوقاف را برعهده گرفتند باید بسیار به این مهم توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: باید برای حفظ اصل وقف، آبادانی و درآمدزایی وقفیات و اجرای نیات واقف  از امکانات موجود حداکثر استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به  مدیرکل و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان گفت: شما که در این مسئولیت قرار دارید باید بسیار با احتیاط و حساب شده عمل کنید تا خدای نکرده در پایان عمر از کار کردن در این مسئله پشیمان نشوید لذا باید این امانت مهم را حفظ کنید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در جامعه با وقف کردن، افزود: در گذشته مردم با غناعت در زندگی برای امور مختلف جامعه وقف می‌کردند.

به گفته وی امیدواریم اوقاف در جامعه احیا شود و امروز بقاع متبرکه امامزادگان از مراکز مهم فرهنگی شده است و باید مردم از نظر فرهنگ ناب اسلامی در این مکان‌های مقدس تغذیه شوند لذا در مناسبت ها ملی و مذهبی برنامه های مختلفی در  بقاع متبرکه برای مردم اجرا می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *