خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: لزوم تسریع در صدور احکام محتکران و اختلاس گران

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: لزوم تسریع در صدور احکام محتکران و اختلاس گران

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت:گاهی رسانه ها از وقوع اختلاس، احتکار و یا دزدی خبر می دهند و مردم ۶ ماه منتظر می مانند که ببینند چه حکمی برای این افرادصادر می شود اما متاسفانه مشاهده می کنند که هیچ اتفاقی رخ نداد و این یک سم مضر برای جامعه است.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی صبح امروز (۵ آبان) در دیدار با مدیرکل و کارکنان تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: اساس و دیدگاه مکتب اسلام بعد از توحید بر انسان دوستی استوار است چرا که انسان گل سر سبد عالم هستی محسوب می شود.

وی بیان کرد: اگر جامعه ای بخواهد به معنای صحیح انسانی رشد کند باید همه چیز در کنار هم در آن جامعه باشد به این معنا که در آن جامعه باید هم تشویق و هم تنبیه مشاهده شود و اگر یک سویه باشد آن جامعه رشد نخواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر مسئولان به حق در نظام جمهوری اسلامی عمل کنند حکم پدر را دارند، افزود: همان طور که پیامبر اکر صلی الله علیه و آله فرمودند من و علی علیه السلام پدران این امت هستیم و مشاهده می کنید که در همان آئین پسنده پیامبر اکرم قضاوت و تعزیز وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی با توجه به اینکه اگر بی تفاوتی نسبت به جرایم وجود داشته باشد انسان و جامعه فاسد می شود، گفت: ریشه احکام دین در انسان دوستی قرار دارد و تعزیرات هم یکی از احکام است و پیشگیری از فاسد شدن انسان ها را بر عهده دارد.

وی اظهار کرد: کسی که دزدی می کند و تمام ارزش انسانی خود را خرج یک سکه می کند نادان است و آن کسی هم که احتکار و یا اختلاس می کند این همه مال به هیچ دردش نمی خورد چون باید روزی آن ها را بگذارد و از دنیا برود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با توجه به اینکه در حکومت اسلامی برای تربیت جامعه باید هم نتبیه و هم تشویق وجود داشته باشد، ادامه داد: این دو بال های پیشرفت و رشد جامعه اسلامی هستند و بدانید که همواره پیشگیری از فساد بهتر از درمان آن است و یکی از موضوعات مرتبط با پیشگیری، سرعت عمل است که می تواند از سقوط افراد جلوگیری کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی بیان کرد: برخی اوقات می بینید که رسانه ها از وقوع اختلاس، احتکار و یا دزدی خبر می دهند و مردم ۶ ماه منتظر می مانند که ببینند چه حکمی برای این افراد محتکر صادر می شود اما متاسفانه مشاهده می کنند که هیچ اتفاقی رخ نداد و این یک سم مضر برای جامعه است.

وی در ادامه گفت: بهترین راه برای دزد کردن مردم همین بی تفاوتی نسبت به احتکارها و اختلاس ها و دزدی ها است؛ مسئولان باید افراد مجرم را تنبیه کنند، اگر تنبیه وجود نداشته باشد همه محتکر، دزد و آدم کش می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عبادی تاکید کرد: اگر هر کسی در جای خودش درست عمل کند و اگر قانون گذار به درستی به وظایف خود عمل کند هیچ باری روی زمین نمی ماند و همه چیز درست خواهد شد اما متاسفاته وقتی بحث حزب و گروه و قوم و خویش پیش می آید به قانون عمل نمی شود و جایی برای اجرای قانون وجود ندارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *