خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: شرح صدر و اخلاق ورزشی تقویت و ترویج شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی: شرح صدر و اخلاق ورزشی تقویت و ترویج شود

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: شرح صدر و اخلاق نیک میراث ورزشکاران کهن ایرانی است که در بین ورزشکاران جوان باید تقویت و ترویج شود.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبادی صبح جهارشنبه در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و روسای هیأت‌های ورزشی استان اظهار کرد: از واژه‌ای چون تن پروری می‌توان دو برداشت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیشتر افراد از واژه تن پروری معنای منفی را برداشت کرده و به افراد راحت طلب، بیکار و لذت جو اطلاق می‌کنند در حالی که می توان معانی دیگری نیز از این واژه داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: اما از جنبه دیگر  تن پروری به معنای پرورش، تربیت و قدرتمند کردن بدن است و از آنجایی که جسم و تن امانت خداست تربیت و پرورش آن بسیاری از استعدادهای انسانی را شکوفا می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه تربیت و قدرتمند کردن بدن هدف نهایی نیست و با پرورش جسم و تن می خواهیم از آن در راه ارزش های انسانی استفاده کنیم، افزود: بی شک کسی می تواند جهادگر برتر، تولید کننده و یاری گر مظلوم باشد که از جسم پرورش یافته برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اخلاق، حلم، شرح صدر و یاری نیازمندان از جمله صفاتی است که از ورزشکاران و پهلوانان قدیم ایرانی به جامانده و در حقیقت ارثی است که از آنان به ما رسیده و در  ورزشکاران جوانان امروز باید ترویج و تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به مؤلفه های اخلاقی و فکری ورزشکاران کهن ایرانی اظهار کرد: علاوه بر پرورش جسم و تن باید تقویت روحیه و صفات نیک اخلاقی را نیز باید مد نظر خود قرار دهیم و تنها بر یک جنبه تکیه نکنیم.

وی یادآور شد: اگر روحیه را تقویت کنیم مانند آزادگان هشت سال دفاع مقدس می‌شویم که زیر شکنجه های بعثی تسلیم نشدند و در حقیقت دشمن را به زانو درآوردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *