خانه / تاپ خبر / حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار با مدیر شعب استانی خبرگزاری بین المللی قرآن: انتشار پیام‌های قرآنی نیاز به کار تخصصی دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در دیدار با مدیر شعب استانی خبرگزاری بین المللی قرآن: انتشار پیام‌های قرآنی نیاز به کار تخصصی دارد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید پیام‌های قرآن به گونه‌ای برای ملت بیان شود که مؤثر باشد و این نیاز به کار تخصصی دارد، گفت: خبرگزاری ایکنا می‌تواند پیام‌های قرآنی را به آن سوی مرز‌ها مخابره کند.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز، ۲۸ مهر در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری ایکنا در خراسان‌جنوبی و مدیر شعب ایکنا، اظهار کرد: خلقت انسان نسبت به سایر موجودات دیگر یک خلقت فرهنگی است.
وی با بیان اینکه انسان در زندگی در این دنیا ماهیت پیدا می‌کند، افزود: موجودات دیگر مانند جامدات، نباتات و حیوانات تعریف شده هستند اما انسان این گونه نیست و بر اساس سیستم فرهنگی که اتخاذ کرده، ساخته می‌شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: آنچه که پاسخگوی انسان است، مکتب فرهنگی است و اسلام مکتب فرهنگی و انقلاب نیز برخاسته از اسلام و انقلاب فرهنگی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی با بیان اینکه قرآن سند اسلام و متن فرهنگی است، تصریح کرد: ما به آن اندازه موفق می‌شویم که در فرهنگ‌سازی اسلامی موفق شویم.
وی ادامه داد: نگاه به قرآن، نوشتن و خواندن قرآن، حفظ و تفسیر قرآن ثواب دارد و این‌ امور همه ارزشمند است اما هدف نزول قرآن این موضوعات نبوده بلکه هدف اصلی از نزول قرآن، عمل به آن و فرهنگ‌سازی قرآن است.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اگر پیام‌های قرآن فرهنگ‌سازی نشود هیچ کدام از این موارد ثمری ندارد، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد خدمتگزار است و کارهای ریشه‌ای که تاکنون انجام داده قابل تقدیر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی با بیان اینکه وجود خبرگزاری ایکنا در جامعه اسلامی ضرورت دارد، اظهار کرد: باید پیام‌های قرآن به گونه‌ای برای ملت بیان شود که موثر باشد و این نیاز به کار تخصصی دارد.
وی افزود: امروز دنیا به بن بست رسیده و برای دشمنان، فرهنگ اسلامی، انسانی و الهی مطرح نیست بلکه آن‌ها به دنبال قتل عام و ویرانی شهرها هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پیام‌های قرآنی در حل مشکلات بشری تاثیرگذار است، گفت: هر اندازه کیفیت پیام‌های قرآنی بیشتر شود تاثیرگذاری و میزان موفقیت آن نیز بیشتر خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی خطاب به خبرنگاران ایکنا، بیان کرد: بسیاری از افراد در پشت مرزها منتظر دریافت پیام‌های قرآنی هستند لذا شما باید پیام‌های قرآنی را با کیفیت به آن سوی مرزها برسانید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *