خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسلمانان در مشترکات وحدت خود را حفظ کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسلمانان در مشترکات وحدت خود را حفظ کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر مسلمانان در مشترکات وحدت خود را حفظ کرده و تحت تأثیر کفار و مشرکین قرار نگیرند، به عزت می رسند.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبادی عصر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: اگر مسلمین در مشترکات وحدت خود را حفظ و تحت تأثیر کفار و مشرکین قرار نگیرند، می توانند بر فتنه ها غلبه کنند.

وی بیان کرد: مسلمان با وجود جمعیت، امکانات بالقوه و بالفعلی و بالاتر از همه غنای مکتبی دارند، اگر وحدت خود را حفظ کنند به عزت می رسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: دشمنان نیز اگرچه به صورت فریب و به ظاهر بعضی از اهل مذاهب را هدف قرار می دهند اما دروغ می گویند آن ها دشمن همه مسلمان ها چه شیعه و چه سنی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی  با بیان اینکه دشمنان کسانی را در فتنه می آورند که اهل هیچ دین و مذهبی نیستند، عنوان داشت: در صحنه میدانی نیز پشتیبانی غیر مستقیم و غیر مستقیم از ناحیه کفار و مشرکان خارجی است.

وی با طرح این سوال که آیا وقت آن نرسیده که بیدار شویم؟، گفت: جریان های فتنه گر که شهرهای مسلمانان را ویران می کنند و مردم را آواره می کنند با هیچ مذهبی از مذاهب اسلامی سازگار نیستند و این باید برای خود مسلمانان تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مذهب به معنی راه بوده و اصل دین و اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مذهب به عنوان راه دین شناسی و راه کارشناسی بوده و بیش از این نیست، بیان داشت: اصل قرآن و سنت است و شیعه بهترین راه را که همان اهل بیت(ع) هستند، انتخاب کرده و دیگران نیز راه دیگری را انتخاب کردند.

وی با بیان اینکه شایسته تر برای رعایت اخلاق، آداب و حرمت دین است، عنوان داشت: در همه علوم اختلاف نظر وجود دارد اما نزاع و دعوا بر سر این اختلافات، اخلاق و فکر انحرافی است.

منشا اصلی اختلافات و دنباله روی از فتنه ها جهل است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه وحدتی که در این مقطع مطرح می شود یعنی مسلمانان مشترکات را بگیرند و منافع خود را حفظ کنند و هر کس به دین خودشان عمل کنند، افزود: وحدت یعنی به پیروی از افراد معین به دین و مذهب خود عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: دین شناسی کنید اما به همان میزانی که در هر شته ای اختلاف نظر وجود دارد هر کس دلایل خود را مطرح کرده و قدرت تحمل خود را بالا ببرید.

وی، منشا اصلی اختلافات و دنباله روی از فتنه ها را جهل دانست و گفت: در بعضی اوقات نیز منشا این اختلافات لجاجت افرادی است که مردم را دنبال فتنه می برند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: اگر بخواهیم در این جهت موفق شویم باید با جهل مبارزه کنیم و برکسانی که لجاجت  می کنند، اتمام حجت شده و بر مردم نیز بصیرت داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به حضور انگلیس در کشورهای اسلامی از ۲۰۰ سال قبل، عنوان داشت: امروز از اختلافی که بیگانه ها کاشته اند بهره برداری می کنند و روشنگری و بصیرت و جهل زدایی و مبارزه با لجاجت می تواند زمینه ساز وحدتی باشد که به بیگانه باج ندهند.

وی افزود: اگر مردم از عناصر خودفروخته فاصله بگیرند و بصیرت داشته باشند از فتنه ها جلوگیری می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *