خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد لزوم تدوین طرح‌های نو و کارشناسانه برای امور فرهنگی جوانان/ علم بدون ایمان غارتگر دنیا است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد لزوم تدوین طرح‌های نو و کارشناسانه برای امور فرهنگی جوانان/ علم بدون ایمان غارتگر دنیا است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برطرف‌سازی ریشه‌ای شبهه جدایی دین از علم از رسالت‌های اصلی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها است، گفت: باید طرح‌های نو و کارشناسانه برای امور فرهنگی جوانان ایجاد شود.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی عصر امروز در دیدار با رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: از اهداف بعثت، ترویج دین و علم به صورت توأمان است.

بزرگ‌ترین دانشمندان و علمای جامعه متدینین بودند

وی با اشاره به اینکه علم فریضه‌ای از دین است، تصریح کرد: هر چند فرصت‌های فراوانی در تاریخ اسلام برای عرضه دین و علم با یکدیگر فراهم شده و در این بین دشمنان نیز سعی نموده‌اند تا این فرصت‌ها را بسوزانند اما بزرگ‌ترین دانشمندان و علمای جامعه ما بزرگ‌ترین متدینین بوده‌اند.

روایت امام جمعه بیرجند از دلیل جدایی دین و علم در اروپا

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: آسیبی که به وجود آمده به سبب قصور عده زیادی در جهان اسلام بوده که فرصت‌ها را از دست داده‌اند و آنچه در اروپا به وجود آمد، رشد علمی بود که متأسفانه به اسم دین مطرح می‌شد، اما دین نبود بنابراین نمی‌توانست پاسخگو باشد و نتیجه آن این بود که دانشمندان رده اول اروپا برای خروج از مشکلات ناچار به کنار زدن دین شده و این موضوع به جهان بسیار آسیب زد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی افزود: قصور و تقصیرهایی که حاصل شد نتیجه آن عقب‌ماندگی مسلمانان، در زاویه ماندن علما و گرفتن دانش از محیطی که در آن دانش و دین دو مسئله مقابل یکدیگر بوده، است.

رابطه متقابل دانش‌افزایی و دینداری

وی با بیان اینکه علم به معنای دانستن و دین به معنای جهت دادن به همه امور از جمله علم است، یادآور شد: هر چه که دانش بیشتر گردد نیاز جامعه به دین بیشتر می‌شود.

علم بدون ایمان غارتگر دنیا است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: زمانی که جامعه از نظر علمی رشد و در این زمینه تسلط می‌یابد اما هیچ گونه ضابطه، التزام و تعهدی نداشته باشد دنیا را غارت می‌کند که امروز شاهد این موضوع که دانشمندانی دنیا را غارت و به این روز انداخته‌اند، هستیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی ادامه داد: باید فرزندان خود را به شکل عمیق و ریشه‌ای نسبت به آنچه توسط منبع این دانش منتقل گشته روشن و آگاه ساخته و آن را جایگزین با دین اسلام که رسالت آن علم همراه با ایمان بوده نسازیم.

وی با اشاره به اینکه از رسالت‌های مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها این بوده که این موضوع و شبهه را به شکل ریشه‌ای برطرف کند، تصریح کرد: دانشگاه‌های ما آسیب‌هایی داشته اما دارای جوانان مستعد و ارزشمندی هستند که اکثر آن‌ها از خانواده‌های متدین برخواسته و به شیوه‌های دینی تربیت یافته‌اند که باید وجود آن‌ها را مغتنم شمرده و به آن‌ها کمک نماییم.

لزوم تدوین طرح‌های نو و کارشناسانه برای امور فرهنگی جوانان

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رسالت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با توجه به فعالیت برای قشر مؤثر در جامعه رسالتی پیامبرگونه است، یادآور شد: باید طرح‌های نو و کارشناسانه برای امور فرهنگی جوانان ایجاد شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه آینده کشور به دست جوانان به ویژه جوانان دانشمند است، افزود: برای نجات کشور باید علم با تعهد و علم با جهت تأمین گردد.

وی خاطرنشان کرد: حیات معنوی جامعه در گرو اقدامات قابل قبول و مؤثر در قشر جوان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *