خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: استعمارگران تنها زبان قدرت را می‌فهمند/ رفاه‌طلبی آفت جهاد است

امام جمعه بیرجند: استعمارگران تنها زبان قدرت را می‌فهمند/ رفاه‌طلبی آفت جهاد است

امام جمعه بیرجند گفت: استعمارگران و استثمارگران نه به قانون عقل و فطرت، نه قوانین بین‌المللی و نه هیچ قانون انسانی دیگری پایبند نبوده و هیچ زبانی را جز زبان قدرت نمی‌فهمند.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند وبه نقل از فارس حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر بیرجند اظهار داشت: طبق فرموده قرآن کریم روزی می‌آید که هیچ چیز به درد انسان نمی‌خورد و بهترین توشه تقوا است.

وی با اشاره به پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی عنوان داشت: زیارت اربعین حسینی با زیارت عادی تفاوت دارد، چراکه هم جهاد بوده و هم پیام عدالت در مقابل جبهه ظلم و استکبار است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تجمع صدها هزار نفری بسیجیان بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود در اجتماع ۱۰۰ هزار نفری بسیجیان خواب شترهایی که پنبه‌دانه می‌بینند را آشفته کردند.

جهاد برای انسان واجب ضروی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی  در ادامه به تبیین مفهوم جهاد پرداخت و گفت: جهاد برای انسان هم در تکوین و هم در تشریع واجب ضروری است چراکه حتی در حیات غیرانسانی همچون حیات نباتات نیز برای بقاء خود جهاد و دفاع دارند.

استعمارگران تنها زبان قدرت را می‌فهمند

وی با بیان اینکه اگر جهاد نباشد، اندیشه‌های مسبتدانه و مستکبرانه استثمارگران و استعمارگران هیچ چیز را سر جای خود نمی‌گذارد، تصریح کرد: استعمارگران و استثمارگران نه به قانون عقل و فطرت، نه قوانین بین‌المللی و نه هیچ قانون انسانی دیگری پایبند نبوده و هیچ زبانی را جز زبان قدرت نمی‌فهمند.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: بنابر این اگر جامعه‌ای بخواهد در چنین وضعیتی پایدار بماند باید قوی باشد.

رفاه‌طلبی؛ آفت جهاد 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه جهاد یکی از هشت اصل فرعی دین است، تصریح کرد: جهاد حرکتی همراه با سختی‌ها است و قطعا انسان‌هایی که تحمل سختی ندارند قابلیت ماندن در صف جهاد را هم نخواهند داشت، چراکه یکی از عوامل خطرناک در این مسیر رفاه‌طلبی است.

وی با اشاره به تقسیم جهاد به دو مفهوم جهاد ابتدایی و جهاد دفاعی، عنوان داشت: جهاد دفاعی، جهاد آزادی‌بخش است.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: جهاد دفاعی بدین معنا است که انسان‌های مستضعفی که زیر سلطه کشورهای مستبد و خودکامه قرار دارند و قدرت تصمیم‌گیری از آن‌ها گرفته شده است، آزادی پیدا کرده و خود صاحب رأی و تصمیم شوند.

تبیین مفهوم جهاد با نفس، مال و زبان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه در تقسیم دیگر، مفهوم جهاد به جهاد با نفس، مال و زبان تقسیم می‌شود، عنوان داشت: جهاد با نفس به معنای با جان در مقابل خطرات ایستادن و در نهایت به شهادت رسیدن است.

وی با اشاره به مفهوم جهاد با مال نیز بیان داشت: جهاد با مال یعنی پیش از آن که دشمن جان و مال او را به غارت ببرد، آنچه که در پیروزی و اعتلای کلمه حق و نابودی باطل مؤثر است، از مال استفاده کند.

امام جمعه بیرجند در ادامه به تبیین مفهوم جهاد به زبات پرداخت و گفت: در بسیاری از مواقع یک سکوت یا یک سخن صحنه را تغییر داده است.

پیروزی حقیقی، پیروزی در «جهاد اکبر» است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اشاره به مفهوم جهاد اصغر و جهاد اکبر عنوان داشت: اگر انسانی در جنگ با دشمن بیرونی که همان «جهاد اصغر» است پیروز شود، اما در جنگ درون و شکست نفسش که از آن به عنوان «جهاد اکبر» تعبیر می‌شود موفق نباشد، پیروزی حقیقی را به دست نیاورده است.

در جهاد کبیر پیروزی قطعی است

وی در ادامه با اشاره به مفهوم «جهاد کبیر» عنوان داشت: در جهاد کبیر پیروزی قطعی است و هیچ خونی هم از بینی کسی جاری نمی‌شود، اما طبق آیه « فَلا تُطِعِ الکافِرینَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا کَبیرًا…» این مسئله مستلزم عدم اطاعت از دشمن است.

امام جمعه بیرجند با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اجتماع صدها هزار نفری بسیجیان عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند کسانی که در داخل از مواضع بیگانه حمایت می‌کنند، خیانت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی افزود: در جهاد کبیر اگر در داخل از سوی «ستون پنجم»، «اهل تطمیع و تهدید»، «جهال» و غیره رخنه‌ای نباشد، از دشمن کاری ساخته نیست.

مشکلات اقتصادی یک مشکل داخلی است/ رخنه داخلی، عامل نفوذ دشمن

وی با بیان اینکه اگر امروز مشکل اقتصادی داریم، یک مشکل داخلی است، تصریح کرد: این مشکل داخلی راه برای نفوذ دشمن هموار کرده است.

امام جمعه بیرجند عنوان داشت: در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره نیز وضعیت مشابه است چراکه وقتی یک عده در داخل از غرب و دشمنان تا بن دندان مسلح الهام گرفته و در مقابل آن‌ها خاضع  می‌شوند، راه برای نفوذ و رخنه دشمن باز می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی اضافه کرد: بنابر این «جهاد کبیر» یعنی حواسمان باشد که بیگانه هیچ تأثیری بر ما نگذارد چراکه این مسئله باعث می‌شود بدون اینکه هیچ خونی از بینی کسی جاری شود، دشمن زمین‌گیر شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *