خانه / درس اخلاق / امام جمعه بیرجند: کشورهای بی تفاوت، در جنایات استکبارجهانی شریک هستند

امام جمعه بیرجند: کشورهای بی تفاوت، در جنایات استکبارجهانی شریک هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کشورهایی که نسبت به جنایت و کشتارهای یمن، فلسطین و بحرین توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی بی تفاوتند در این گناه و ظلم شریک هستند.

به گزارش روابط عومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از شبستان،حجت الاسلام والمسلمین عبادی امروز (۲۴ شهریور) در جلسه درس اخلاق در جمع مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و رابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر ادارت استان اظهار کرد: دفع ضرر احتمالی بحثی است که غالباً در بحث های کلامی به عنوان مقدمات تبیین می‌شود اما در صحنه میدانی در عالم تکوین و تشریع عالم از این پُر است منتهی ما ممکن است دقت نکنیم.

وی با اشاره به اینکه عالم پُر از معنی دفع ضرر احتمالی است، افزود: اما ظاهر دنیا ما را به خود مشغول کرده و به ضررهای احتمالی توجه نداریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر پایبند به فطرت، عقل و دین نیستیم باید حواسمان باشد که سر خودمان بلا در می‌آوریم، گفت: امروز بعضی از هر بابی (مسائل علمی و اعتقادی) با آنان سخن می‌گویید در جواب پاسخ می‌دهند« ولش کن»؛ اما خدا ما را عاقل آفریده و هستی را در اختیار ما قرار داده لذا همه در گرو اعمال خود هستند و رهایمان نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تاکید کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «پس هر كس به مقدار ذرّه‏اى كار نيك كرده باشد همان را ببيند و هركس هم وزن ذره‏اى كار بد كرده باشد آن را ببيند».

وی با اشاره به اینکه باید در قیامت نسبت به جان، ناموس و آبروی مردم، اموال بیت‌المال و مسئولیت‌ها پاسخگو باشیم، ادامه داد: امروز جنایت و کشتارهایی که در کشورها یمن، فلسطین و بحرین می‌شود توسط آمریکا، انگلیس، فرانسه و صهیونیست انجام می‌شود اما کشورهای بی‌تفاوت دنیا نیز همه در این گناه و ظلم شریک هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تمام کسانی که همسو با استکبار جهانی شدند و یا در مقابل ظلم آنان سکوت می‌کنند باید پاسخگو باشند، افزود: امام حسین علیه السلام در دعای عرفه وقتی پیش خدا عذرخواهی می‌کند عرض می دارد خدایا آنکه کارهای خوبش بد است وای به کارهای بدش.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی  با بیان اینکه خداوند گناهان را می‌بخشد، گفت: برخی به دنبال احزابی می‌روند که ریشه آن در استکبار جهانی است و این دیگر گناه نیست بلکه جنگ با خداوند است.

وی با اشاره به اینکه نباید در مقابل ظلم سکوت کنیم، عنوان کرد: اما متاسفانه عده ای به جای حمایت از مظلومان از استکبار دفاع و آن را بزک می‌کنند و در جهت شکست وارد کردن به مکتب حسینی یارگیری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: مسئله حقوق، مسئله ساده‌ ای نیست همچنان که امام حسین علیه السلام به یارانش فرمود اگر کسی حقی از مسلمانی به گردنش است برگردد و حق صاحب حق را ادا کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *