خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جاذبه حق طلبی را باید در امام حسین (ع) جستجو کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: جاذبه حق طلبی را باید در امام حسین (ع) جستجو کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امام حسین (ع) تراز به تمام معنای اسلام است و جاذبه حق طلبی را باید در ایشان جستجو کرد.

به گزارش روابط عومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین عبادی  روز چهارشنبه در دیدار با خانواده و کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی، افزود: این جمله از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند «حسین منی انا من حسین» ریشه در وصل الهی دارد.
وی ادامه داد: چه بسیار فرزند پیامبرانی که همانند فرزند نوح (ع) از راه راست خارج شدند و در مورد امام حسین(ع) هم اگر ریشه در علم الهی نداشت پیغمبر اسلام(ص) جرات چنین سخنی پیدا نمی کرد.
امام جمعه بیرجند اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص)، امام حسین (ع) را از وجودش می دانست و وجود خود را در وجود او خلاصه می دید پس به حق همچنین انسانی باید تراز اسلام باشد.
به گفته وی امام حسین(ع) تولی و تبری را معنا بخشید و باید دانست که اینها در فروع و اصول دین و ریشه در نظام خلقت دارد زیرا خداوند متعال انسان را برای خود آفریده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: انسان به راحتی با میزان حب و بغض و تولی و تبری و بازگشت به قلبش می تواند میزان سلامت و بیماری خود را بیابد و حقیقتا قلبی که در مسیر الی الله بتپد از سلامت دینی و معنوی برخوردار خواهد شد.
وی اضافه کرد: بدون شک در روز جزا شناسنامه مسلمانی به درد نخواهد خورد بلکه آنچه ما را از آتش دوزخ نجات می دهد چیزی جز جاذبه الی الله نخواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه امام حسین(ع) نماد حق طلبی است، افزود: جاذبه معنویت و تراز الی الله را امروز در اربعین حسینی به خوبی می توان مشاهده کرد به طوری که بیش از ۳۰ میلیون نفر حاضر در این راهپیمایی بین المللی در سراسر جهان که عشق به حق طلبی دارند به عزای سید و سالار شهیدان می نشینند.
وی در ادامه با توصیه بر اینکه خانواده های مسئولان نظام باید در این تراز قرار گیرند، گفت: بدون شک انقلاب اسلامی با درک صحیح، قوی تر از گذشته در تثبیت مواضع، طرحی نو در خواهد انداخت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *