خانه / تاپ خبر / امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی برخاسته از محرم و صفر است/ خواب‌های آشفته دشمن تعبیر نخواهد شد

امام جمعه بیرجند: انقلاب اسلامی برخاسته از محرم و صفر است/ خواب‌های آشفته دشمن تعبیر نخواهد شد

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی محرم و صفر را فرصتی نه تنها برای شیعیان و مسلمانان بلکه غیر مسلمانان نیز دانست و بر ضرورت بهره‌برداری حداکثری از ماه محرم و صفر تأکید کرد.

به گزارش روابط عومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با بسیجیان پایگاه‌های مقاومت مساجد و محلات شهرستان بیرجند، به جنایات استکبار جهانی در کشورهای یمن، میانمار، افغانستان، پاکستان و غیره اشاره کرد و اظهار داشت: اگر کم بیاوریم همه آنچه را که بر سر کشورهای مسلمان درآوردند بر سر ما هم در می‌آورند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی مأمور است از افراد عاقل، جاهل و غیر ملتزم به نظام سوءاستفاده کند، بیان داشت: استکبار جهانی در جای‌جای کشور و منطقه به ایجاد فساد در قالب‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌پردازد.

نباید کم بیاوریم

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی به سخنان دشمن اشاره کرد و گفت: به تعبیر دشمن همه گزینه‌ها روی میز است و اینجا جایی نیست که ما کم بیاوریم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی حفظ سلامت جامعه را بالاترین خدمت دانست و با اعلام اینکه مردم ایران امید باقی کشورها هستند، گفت: امروزه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان در بهترین وضعیت قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه استکبار جهانی با تمام حرف‌ها شکست خواهد خورد، بیان داشت: این شکست نیازمند طرح، کار، برنامه، زمان‌بندی و دلسوزی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی محرم و صفر را فرصتی نه‌تنها برای شیعیان و مسلمانان بلکه غیرمسلمانان دانست و مطرح کرد: در برخی موارد حتی غیرمسلمانان پابه‌پای مسلمانان و حتی جلوتر از مسلمانان حرکت می‌کنند.

ضرورت بهره‌برداری حداکثری از ماه محرم و صفر

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی با اعلام اینکه امام حسین(ع) در همه دل‌ها جای دارد، به فرصت ماه محرم و صفر اشاره و بر ضرورت بهره‌برداری حداکثری از این فرصت تأکید کرد.

وی بیان داشت: باید کربلای ۶۱ هجری که در واقع کربلای جهان است را با ظلم‌های امروزی در قالب سخنرانی، نوحه و هر شیوه عزاداری گره زد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی برخاسته از محرم و صفر است و این معجزه را محرم و صفر ایجاد کرده است، گفت: چهل سال شده که جمهوری اسلامی مراحل را از چارچوب مرزهای خاکی گذرانده و سرنوشت را در منطقه رقم زده است.

خواب‌های آشفته دشمن تعبیر نخواهد شد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی به خواب‌های آشفته دشمن اشاره و تبیین کرد: خواب‌های دشمن هرگز تعبیر نخواهد شد و لازمه این تعبیر نشدن ارائه طرح‌های کارشناسی و راهکار مقابله با آن است.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران مشکلات بسیار سخت‌تر را از پیش راه برداشته است، مطرح کرد: نباید فرصت‌ها را بسوزانیم و از دست بدهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تبیین کرد: اگر در مقطعی در مقابل کفر و نفاق، ایثار و از خودگذشتگی شود اما نگهداری نشود همه چیز از بین رفته است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی به جمله مشهور به دست آوردن آسان است، اشاره کرد و گفت: خیر اینگونه نیست به دست آوردن مشکل است و مشکل‌تر از آن نگهداری است.

وی با اعلام اینکه جامعه‌ای می‌تواند سلامت و فضیلت را حفظ کند که با چشم باز آن را نگهداری کند و این نمونه بارز امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: در گذشته تاریخ و صحنه‌های میدانی مشاهده شده هر جا امر به معروف و نهی از منکر ضعیف شد آسیب‌ها و فسادها تمام ارزش‌ها را نابود کرده است.

مسلمان‌کشی به اسم مسلمانی

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی قتل‌عام مردم آندلس را جزو فجیع‌ترین قتل‌عام‌های تاریخ دانست که در وهله اول با فساد فرهنگی آغازشد، یادآور شد: استکبار جهانی شهرها و کشورهای اسلامی را تخریب، مسلمانان را آواره و به اسم مسلمان مسلمانان را می‌کشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبادی با اشاره به کنفرانس کشورهای به اصطلاح اسلامی، مطرح کرد: ۴۰ تا ۵۰ کشور به اصطلاح اسلامی دور هم نشسته و فقط از دور نظاره‌گر هستند و این در صورتی است که در کشورهای اسلامی قتل و عام، آوارگی، غارت و تخریب صورت می‌گیرد.

خارج کردن دستاوردهای مکتب غنی اسلام توسط دشمنان

وی با اعلام اینکه استکبار جهانی و کشورهای به اصطلاح اسلامی دستاوردهای مکتب غنی اسلام را به سادگی از دست همه خارج می‌کنند، عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا به وجود آمده و این مسأله ساده‌ای نیست بلکه معجزه تاریخ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌جنوبی، بیان داشت: این کنگره صرف برگزاری یک مراسم نیست، باید شرح حال شهدا را بخوانیم و بدانیم شهدا برای انقلاب اسلامی چگونه از مال و جان خود گذشتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *