خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سکوت در مقابل ظالمان شراکت در ظلم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: سکوت در مقابل ظالمان شراکت در ظلم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هر کسی به هر نحوی ظلم و کفر را تأیید و در مقابل آن سکوت کند در ظلم آن‌ها شریک است، افزود: امروز آزمایش عظیمی پیش آمده و شرط اولیه این است که خود را از بندگی غیر خدا آزاد کنیم.

به گزارش روابط عومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین عبادی امروز ( ۲۰ شهریور) در مراسم عزاداری روز نخست ماه محرم در ستاد فرماندهی سپاه انصار الرضا علیه السلام استان اظهار کرد: حس پرستش از اساسی‌ترین احساس‌های انسان است و این مسئله ای است که از دیدگاه صاحب نظر انسان شناس و هم از آثار میدانی ماقبل تاریخ مشخص است که انسان از پرستش جدا نبوده است.

وی با بیان اینکه انسان برای عبودیت آفریده شده است و عبودیت جزو جوهره انسان است که نمی‌تواند از آن جدا شود، افزود: شاید برخی خیال می کنند از عبودیت گریخته‌اند اما این امکان پذیر نیست چرا که اگر از عبودیت خداوند شانه خالی کرده‌اند اما به هر حال بنده چیز دیگری شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان بخواهد یا نخواهد در بند یک شیء قرار می‌گیرد اگر این شیء حق باشد سعادت است اما اگر حق نباشد شاید از بندگی حق فرار کرده اما از بندگی خارج نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه بسیاری از اموری که برای جامعه بشری مشکل‌ساز می‌شود مظاهر عبودیت غیرحق است، گفت: تفکر لیبرالی برای بدست آوردن پول و طلای بیشتر حاضر است انسان‌های را بکشد و کشورها را ویران کند تا درآمدش افزایش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: هیچ توجیه‌ای ندارد که این عبودیت است یعنی در بند مال و ثروت قرار گرفته است و امور را بر اساس مال، قدرت و شهرت تنظیم می‌کند.

وی با بیان اینکه مسائلی گاه به عنوان توحید و شرک مطرح می شود که وجه علمی، تحقیق و جنبه نظری ندارد و انحراف این مسائل را برای سوء استفاده مطرح می‌کنند، تصریح کرد: اما سه مورد برای شناخت این مسئله وجود دارد و  یکی در لسان فقه است که مرز شرکت و توحید را بیان می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: در این باب خود پیغمبر اکرم(صلی الله علیه و اله و سلم) به باطن کار نگرفته بلکه مباحث ظاهری مد نظر است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: در مرحله دوم در بحث‌های نظری و کلام که با مقدمات و برهان ارائه می‌شود و به اقتضای بحثهای عقیدتی و کلامی مرزهایی برای توحید و شرک مشخص می شود.

به گفته وی مرحله سوم نیز مرحله ای است که در این دنیا به درد ارزیابی خودمان می خورد و تنها امری است که مربوط به خدا بوده و معیارها بر این در قیامت انسان را روسفید یا روسیاه می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در قیامت شناسنامه و اسم مسلمان به درد نمی‌خورد بلکه حقیقت بندگی مهم است، گفت: اصلی ترین مسئله ای که سرنوشت قیامت و بعد از آن را رقم می زند حقیقت بندگی انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: مبادا انسان عمری را به اسم مسلمان و موحد بگذراند اما در باطن مشکل داشته باشد همانگونه که برخی از مسلمانی دَم می‌زنند اما با تمام وجود در خدمت دشمنان خدا و در قید و بند غیرخدا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه هر کسی به هر نحوی ظلم و کفر را تأیید و در مقابل آن سکوت کند در ظلم آن‌ها شریک است، افزود: در داخل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عناصری نسبت به کفر و ظلمی که در دنیا می شوند یا بی تفاوت هستند و یا توجیه می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز در آزمایشات بزرگی قرار گرفته‌ایم، بیان کرد: متاسفانه کسانی با هر اسمی و گاه در لباس مسئولیت با سکوت و توجیه خود از ستم‌های که در دنیا و به مسلمانان می‌شود حمایت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: امروز آزمایش عظیمی پیش آمده و شرط اولیه این است که خود را از بندگی غیر خدا آزاد کنیم.

وی افزود: عده ای در کشور کارهای اسرائیل، آمریکا و انگلیس را توجیه می کنند و از طرف دیگر به اهل جهاد، توحید و ایمان دهن کجی می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه برخی در داخل کشور ستون پنجم دشمن هستند، بیان کرد: این افراد با دشمنان خدا و اسلام می‌سازند و بر علیه اسلام، انقلاب و ولایت فقیه به هر نحوی نیش می زنند که این افراد از صهیونیست‌ها بدتر هستند به جهتی که اگر این‌ها نباشند از اسرائیل و هر دشمنی کاری ساخته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه امروز از روزهای است که عده ای روسیاه و برخی دیگر روسفید می‌شوند چرا که فتنه های آخرالزمانی پیچیده است و خوش بحال کسانی که با بصیرت حق را از باطل تمییز می دهند، گفت: کسانی که پای حق می‌ایستند و تمام سختی‌ها را تحمل می‌کنند از  نوع اصحاب حسین علیه السلام هستند و  نتیجه این آزمایشات شکست دشمن و روسفیدی دشمنان اسلام است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *