خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اربعین حسینی سمبل حق طلبی/ طبل رسوایی استکبار جهانی به صدا درآمده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: اربعین حسینی سمبل حق طلبی/ طبل رسوایی استکبار جهانی به صدا درآمده است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز طبل رسوایی استکبار جهانی به صدا درآمده چرا که از قتل و زندانی کودکان هم دریغ نمی‌کنند و انسان‌های با عزم و اراده و ایمان در مقابل این زور و باطل مقاومت می‌کنند.به گزارش روابط عومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از شبستان ، حجت الاسلام والمسلمین عبادی امروز ( ۱۹ شهریور) در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس استان اظهار کرد: خلقت انسان رمز و رازی دارد که در آن چیزهایی نهفته است و این عالم هر چیزی تضادی دارد.

با بیان اینکه در عالم نباتات و حیوانات انواع و اقسام ویروس ها و میکروب‌ها وجود دارد، گفت: انسان در بُعد حیوانی با بسیاری از حیوانات دیگر مشترک است و ۱۲ هزار نوع میکروب‌ در کمین انسان هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اندیشه انسان‌ها با یکدیگر متفاوت است، افزود: به همین دلیل نوع دسته‌بندی‌هایی که در تعریف باقی موجودات به صورت منطقی انجام می شود در انسان قابل انطباق نیست چون اندیشه و عقیده‌ها متفاوت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه اندیشه موسی علیه السلام و فرعون ۱۸۰ درجه با یکدیگر تفاوت دارد، عنوان کرد: برای شناخت اندیشه درست و نادرست و راه حق و باطل معیارهای وجود دارد و در طول تاریخ همواره دگیری بین حق و باطل بوده است.

به گفته وی شاید رمز پاسخ خداوند به فرشتگان که فرمود: «إِنِّي‌َّ أَعْلَم‌ُ مَا لاَ  تَعْلَمُون‌َ؛ من چيزى می‌دانم كه شما نمی‌دانيد» را نتوانیم درک کنیم اما به هر حال باید در « اللهم ارنی الاشیا کما هی؛ یعنی خداوندا چیزها را آنچنان که واقعیت هستند به من نشان بده» جستجو کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: آنچه در ستون فقرات تاریخ وجود داشته تنازع سر حق و باطل بوده است و ارزش های انسانی در انتخاب حق و باطل مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان کمالات بسیاری دارد و به انواع فضائل آراسته می شود اما جهاد آزمایشی است که بالاترین نمره را دارد، ادامه داد: دفاع حق اولیه هر موجودی است و جهاد یکی از فروع دین است و اقتضای عالم به جهاد است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه جهاد بابی از ابواب بهشت است، گفت: پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در جهاد سبقت گرفتند و کسانی که توفیق جهاد پیدا می‌کنند بازوهای توانای انبیاء و رسُل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان کرد: زمانی که حق در مقابل باطل است جهاد در هر مکان و زمانی واجب است.

وی تاکید کرد: امروز اربعین حسینی موضوعی بین المللی و جهانی است و تمام مذاهب، کشورها و کسانی که انگیزه حق طلبی و عدالت‌طلبی دارند به نام امام حسین علیه السلام به نام سمبل جهاد در راه حق در مراسم عظیم اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقش اربعین حسینی در حرکت‌های جهانی علیه ظلم و استکبار اشاره کرد و گفت: پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس در جهت سبقت جهاد از روزی که امام راحل به عنوان فقیه عادل جامع الشرایط در مقابل ظلم بین‌المللی قیام کرد از اولین کسانی بودند که با امام خمینی (ره) بیعت کردند و تا امروز در مقابل ستمگران رسوا ایستادید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به پیشکسوتان دفاع مقدس در استان، ادامه داد: شما پیشکسوتان جبهه و جهاد در مقابل دیوانگان بی‌دین و بی‌تعهد ایستادگی کردید.

وی بیان داشت: امروز طبل رسوایی استکبار جهانی به صدا درآمده چرا که از قتل و زندانی کودکان هم دریغ نمی‌کنند و انسان‌های با عزم و اراده و ایمان در مقابل این زور و باطل مقاومت می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *