خانه / تاپ خبر / حجت الاسلام والمسلمین عبادی: انتقاد از عملکرد سلیقه ای دولت ها/ هیچ خدمتی بالاتر از پیاده کردن قانون اساسی نیست

حجت الاسلام والمسلمین عبادی: انتقاد از عملکرد سلیقه ای دولت ها/ هیچ خدمتی بالاتر از پیاده کردن قانون اساسی نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه هیچ خدمتی بالاتر از پیاده کردن قانون اساسی نیست، گفت: متاسفانه هر دولتی سلیقه خود را پیاده می کند در حالی که موظف است قانون و عدالت را پیاده کنندبه گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین عبادی امروز (۱۸ شهریور) در همایش روحانیون، ائمه جماعت و مبلغین خراسان جنوبی در آستانه ایام تبلیغی محرم الحرام با موضوع بزرگداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور، چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان اظهار کرد: نسبت به فلسفه قیام امام حسین علیه السلام نظراتی وجود دارد که جامع ترین آن تشکیل حکومت الهی است و انگیزه تشکیل حکومت، حکمت خداوند است؛ اگر طاغوت هایی پیدا شدند که حکمت خدا را برنتابند هیچگاه خداوند حکمتش را پس نمی گیرد.

وی با بیان اینکه فلسفه حکمت الهی حکومت الهی است، افزود: تمام نظام بر اساس قانون است و انسان که اشرف مخلوقات و دارای استعداد نامتناهی است این در فرمول قانون به نتیجه الهی می رسد و انسان مدنی الطبع است و باید به صورت اجتماعی زندگی کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شرط اولیه هر قانونی، مسئله شناخت است، گفت: قانون را باید کسی تعبیه کند که بی نیاز مطلق است و در منافع مشترک نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه کسانی که قانون وضع می کنند باید براساس ملاک هایی که خدای عالم قرار داده پایبند باشند نه سوء استفاده چی، ادامه داد: قانون ضمانت اجرا می خواهد و انسان خارج از قانون محال است به جایی برسد.

وی بیان کرد: همه موظف هستیم از حق که خدا برای آن حجت تمام کرده حمایت کنیم و همه مسئول هستند پای حق بایستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پای حق ایستادن ضرر نیست، عنوان کرد: در مکتب حق پیروزی و شکست نداریم و باید پای آن بیاستیم چرا که حق با ما است و حق هرگز شکست نمی خورد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه انسان اندیشه است و پیروزیش این است که به اندیشه حق برسد، گفت: در آخرالزمان دنیا را فتنه ها پر می کند و ما در حالی که فتنه نمی کنیم اما از فتنه ها استقبال می کنیم چرا که پشت سر همین فتنه ها حضرت مهدی عج الله تعالی شریف ظهور می کند.

به گفته وی فلسفه متین تشکیل حکومت اسلامی برای همه انبیاء و اوصیای الهی و ائمه اطهار علیه السلام بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مسئله اصلی حکومت اسلامی است، افزود: در آخرالزمان حکومت اسلامی تشکیل می شود و جهان را آماده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه اگر همه کار خود را به درستی انجام دهیم انقلاب کار خودش را انجام می دهد و امروز انقلاب در بهترین شرایط قرار دارد، عنوان کرد: در احادیث و اخبار انقلاب اسلامی آمده است و به برکت رهبری های ولی فقیه، خون پاک شهدا و کسانی که تا پای جان در صحنه بودند وقتی به پشت سر نگاه می کنیم یک معجزه بوده است.

به گفته وی استکبار به خاطر اینکه کشورهای عربی تنها «الف» آزادی را گفتند به آنان حمله و کشورها را به خاک و خون کشیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه تحریم ها هدیه ای برای ما بود اما عده ای سست عنصر، خود فروخته و کج فهم از آن چالش ایجاد می کنند، گفت: باید دولت اسلامی به وجود آید که موفق شود قانون اساسی را پیاده کند و جامعه بشری را از جهت تربیت، ایمان، رشد و هدف مدیریت کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه کار دولت اسلامی پیاده کردن اسلام است، افزود: مردم پای حرف خود هستند اما در دولت اسلامی متوقف شدیم و متاسفانه هر دولتی سلیقه خود را پیاده می کند در حالی که موظف است قانون و عدالت را پیاده کنند.

وی تاکید کرد: در نظام اسلامی دولت خدمتگزار مردم است و هیچ خدمتی بالاتر از پیاده کردن قانون اساسی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر قانون اساسی پیاده شود جاذبه ایجاد می شود و زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) فراهم می شود، گفت: هرگاه دولت بتواند قانونی اساسی را پیاده و جامعه اسلامی را ایجاد کرده و براساس آن تمدن اسلامی ایجاد کند آنگاه جاذبه آخرالزمانی در انتظار صاحب اصلی خود قرار خواهد گرفت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *