خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کشور باید به سمت اقتصاد فرهنگی برود؛ اقتصاد باید تابع فرهنگ باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: کشور باید به سمت اقتصاد فرهنگی برود؛ اقتصاد باید تابع فرهنگ باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید به سمتی پیش برویم که اقتصاد فرهنگی پیدا کنیم و باید اقتصاد ما تابع فرهنگ باشد و امروز روز بی تفاوتی نیست.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از تسنیم،حجت الاسلام والمسلمین عبادی در مراسم بزرگداشت ۱۳ شهریور سال ۱۳۴۷ مصادف با سالروز حضور تاریخی رهبر معظم انقلاب در شهرستان فردوس اظهار داشت: جای تشکر و قدردانی دارد که شما مردم بعد از ۵۰ سال هنوز پای این عهد و پیمان ایستاده‌اید و این حضور بی‌نظیر را رقم زده‌ید.

وی بیان کرد: جای تقدیر دارد که مقام معظم رهبری در دوره‌های مختلف چه در حادثه فردوس و چه در حادثه زلزله کرمانشاه خود به شخصه در منطقه حضور یافتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در زلزله کرمانشاه در آن زمستان سرد رهبری بعد از زلزله نیروهای ارتش و سپاه را ماموریت دادند تا در مناطق حضور یابند و خود شخص رهبری هم در شرایطی که حتی از جهت امنیتی خطرناک بود در مناطق حضور یافتند و از نزدیک با مردم صحبت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی  با بیان اینکه در پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم و باید از جهت نجات انسان و بشر گام برداریم افزود: باید اندیشه‌های انسانی اصلاح شود چون امروز در مقطع خاصی قرار داریم که از جهت بین‌المللی دنیا دو قطب شده است.

وی اظهار داشت: امروز باید از فرصت‌ها استفاده کرد و اندیشه‌های الهی توحیدی در جهت نجات بشر استفاده شود و امروز روز بی تفاوتی نیست چون صبح، ظهر و شب آنقدر از جنایت‌های بین المللی در رسانه‌های مختلف مشاهده می‌شود که دل سنگ آب می‌شود اما برخی‌ها بی تفاوت هستند.

امام جمعه بیرجند گفت: ۷۰ سال است که با مردم مظلوم فلسطین چه کار کرده‌اند؟ در زندان‌هایشان پر از کودکان بی گناه است اما مدعیان حقوق بشر کجا هستند که این جرم و جنایت را نمی‌بینند؟ علاوه بر فلسطین بر مردم یمن هم ظلم کردند در کشورهای بحرین، سوریه، عراق و افغانستان چه بر سر مردم آوردند؟ دشمنان سمبل فساد و ظلم‌اند اما دنیا در برابر ظلمشان بی‌تفاوت شده و ۵۰ کشور به اصطلاح اسلامی در برابر این ظلمها چه می‌کنند؟ چرا کسی جلوی آنها قرار نمی‌گیرد و در برابر ظلم‌ها تنها راه مقاوت است که نظام مقدس جمهوری اسلامی جلودار مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی  بیان کرد: باید به سمتی پیش برویم که اقتصاد فرهنگی پیدا کنیم و تفکر فرهنگی پیدا کرده و باید بتوانیم اقتصاد ما تابع فرهنگ باشد و امروز روز بی تفاوتی نیست.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر فلسفه اصلی حرکت امام حسین بود هیچ چیز مهم‌تر از تزکیه اندیشه بشریت نیست و هیچ تفکری بدتر از آلودگی اندیشه بشر نیست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *