خانه / تاپ خبر / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پایگاه‌های بسیج مرکز اصلی تغذیه جامعه اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: پایگاه‌های بسیج مرکز اصلی تغذیه جامعه اسلامی هستند

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه پایگاه‌های بسیج مرکز اصلی تغذیه جامعه اسلامی هستند، گفت: پشتوانه جامعه زنان شایسته هستند و در طول تاریخ و زمان معاصر جامعه ما غنی از زنان شایسته است.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از شبستان،حجت الاسلام والمسلمین عبادی امروز (۱۲ شهریور) در دیدار با جمعی از بانوان بسیجی نواحی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان اظهار کرد: حضور شما در فرهنگ سازی پایگاه‌های مساجد که مرکز اصلی تغذیه جامعه اسلامی است بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه خدای متعال خالق بشر است و انسان را می‌شناسد و عدل یکی از نام‌های مقدس پروردگار است، افزود: عدل به معنای قرار دادن هر شیء در اندازه و جایگاه خودش است و این مجموعه کاروان بشریت که در سیر و سلوک و سفر الی الله باید به کمال برسد شرط آن جایگاه مقدس زن در همان چه که خداوند قرار داده است بقیه آن فریب است که غالباً از ناحیه دشمنان و یا دوستان نادان مطرح می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زنان بالاترین سهم را در نقش‌های اصلی تربیت و رشد انسان دارند، گفت: اگر مسئله وراثت به عنوان یک عامل مؤثر در انسان به صورت علمی مطرح می‌شود بالاترین نقش مؤثر وراثت را مادران دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: اگر عامل تعلیم به عنوان عامل مؤثر در فرهنگ بشری مطرح می‌شود مادران اولین معلم پس از خداوند هستند و اگر نقش تربیت عامل انکارناپذیر در جامعه بشری است این مادر است که فرزند را در حساس ترین دوران‌های عمر تربیت می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش مادارن در تربیت فرزندان، عنوان کرد: استعمارگران جنایت‌های بسیار در کشورهای اسلامی انجام دادند و اعتبارات بسیاری هزینه می‌کنند تا پوشش اصلی مسلمانان را که چادر است تغییر دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به نقش زن مسلمان در جامعه اشاره و بیان کرد: دشمن اگر بتواند چادر زنان مسلمان را تغییر دهد اندیشه و عقیده جامعه را تصرف کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به هنر زنان مسلمان در پرورش شخصیت‌های علمی و فرهنگی برجسته از امام راحل تا شهدای که از بهترین‌ها بودند، گفت: یک زن  بی شخصیت که نمی‌تواند دکتر مصطفی چمران و امثال او را پرورش دهد و در افکار عمومی  زنان شایسته و عفیف و نجیب هستند که جامعه را به جهت فکر و فرهنگ اداره می‌کنند.

وی بیان کرد: در احادیث آمده است که جهاد زن همسرداری و تربیت فرزند است اما گاهی به ضرورت ممکن است ایجاب کند در کارهای دیگری نیز وارد شوند اما نقش اصلی همان است که خدا قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه قناعت زنان سنتی اسلام پشتوانه اقتصادی کشور است، افزود: اما اکنون در هر کوچه ای به تقلید از دیگران غذای آماده وجود دارد یعنی زن خانه نمی‌تواند یک غذای ساده درست کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: زنان با ایمان، مادران و همسران شهدا هستند که جرأت می‌دهند که شهید مصطفی چمران‌ و کاوه‌ها به وجود می‌آیند.

به گفته وی پشتوانه جامعه زنان شایسته هستند و متاسفانه برخی زنان برای لذت و رفاه خود حاضر هستند کشور را بفروشند که بدترین خطر برای جامعه زنان ناشایسته هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول تاریخ و زمان معاصر جامعه ما غنی از زنان شایسته است، ادامه داد: اما دشمن در سازوکار خود از جهت تبلیغات، تصرف افکار و اندیشه‌ها و فضای مجازی سنگ تمام می‌گذارد لذا در این میدان جنگ نباید حتی یک لحظه خوابید و غفلت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید امروز میدان جنگ نرم، اقتصادی، فرهنگی و دفاعی است، افزود: زنان در جنگ‌های ابتدایی معاف هستند اما برای حفظ و بقای دین خدا همه مکلف هستند.

وی تاکید کرد: امروز مدعیانی که گاهی به لهجه بیگانه امریکا و انگلیس حرف می زنند به دنبال تحمیل کردن ظلم‌های دوران استعمار به وسیله انگلیس، آمریکا و صهیونیسم بر مردم هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در مقابل این افراد انسان‌های نیز تشنه خدمت و بازه کردن گره از کار مسلمانان هستند، گفت: مساجد بهترین سنگرها است و امیدواریم روزی افکار عمومی از خواب غفلت بیدار شود و موضع عدل را همه حمایت کنند و در مقابل ظلم و نفوذ بیگانه همه بایستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه همه باید در عمل پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا دشمن قطع امید کند، ادامه داد: آدم‌های بی شخصیت هستند که دشمن را به طمع می اندازند اما اگر همه یک حرف براساس عدالت و مکتب اهل بیت(علیه السلام) بزنند دیگر دشمن حرفی برای گفتن ندارد.

به گفته وی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مرحله انقلاب و تشکیل نظام اسلامی داشتیم و اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی که قانون اساسی عمل کند هستیم اما در این مرحله گیر داریم که دلیل آن عدم اجرای قانون اساسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آنگاه که دولت اسلامی انجام شود باید نقش خود را در جامعه پیاده کند، افزود: یکی از نقش های مهم دولت تربیت صحیح اسلامی است که جامعه اسلامی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی عنوان کرد: در جامعه اسلامی احتکار، بی عدالتی، اختلاس و حقوق‌های نجومی معنا ندارد و اگر این وجود دارد یعنی کار اصلی در جامعه انجام نشده است.

وی بیان کرد: بعد از اینکه جامعه اسلامی به وجود آمد می توان مدعی تمدن اسلامی شویم اما تا زمانی که حزب، گروه و سلیقه باشد مسلم در همین مشکلات باید غرق باشیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *