خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: «اربعین» سمبل حق طلبی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: «اربعین» سمبل حق طلبی است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: سمبل حق‌طلبی در جهان اربعین حسینی است که مسلمان و غیرمسلمان در این مراسم عظیم شرکت می‌کنند و انگیزه حق طلبی آنها در مقابل تهدیدهای استکبار جهانی یکی است و مسلماً آنکه پیروز می‌شود حق است.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجندبه نقل از تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین عبادی امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان در مسئله خودشناسی و انسان‌شناسی و معرفت نفس با مابقی خلائق مشترکاتی دارد و در این بین بیش از همه با حیوانات مشترکاتی دارد.

وی بیان کرد: یکی از تفاوت‌هایی که خداوند در انسان قرار داده است این است که انسان انگیزه رشد به ویژه در سنین جوانی دارد و جوانی فرصت بسیار خوبی برای رشد کمال و سیر الی الله است و مهمترین فرصت عمر برای سیر به کمال جوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: در تاریخ داریم که خاندان ابوسفیان در مقابل پیامبر(ص) مقاومت کردند و بعد از فتح مکه شرایط طوری بود که در ظاهر اینها به اسلام ایمان آوردند اما چه جنایت‌ها که در حق اسلام نکردند و انسان در سر دو راهی انتخاب حق و باطل می‌تواند حق را انتخاب کند چرا که او ذاتاً حق طلب است حتی اگر اجداد او فاسد بوده باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: برخی از انسان‌ها براساس منافع سیاسی دنبال مسائل دنیوی می‌روند شاید شعارشان اسلام باشد اما در حقیقت آنها تنها شعار می‌دهند و لذتی که حق پرستی برای انسان دارد هواپرستی ندارد و عمل معنوی اثر آن سال‌ها برای انسان می‌ماند.

امام جمعه بیرجند گفت: راه عدل و انسانیت برای همه انسان‌ها باز است و این انسان است که راه خود را انتخاب می‌کند شهدای زیادی پس از انقلاب در درگیری اسلام با کفر به شهادت رسیدند و امروز رویش‌های انقلاب اسلامی همین جوانان هستند که محکم پای آرمان‌های نظام و رهبری ایستاده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: سمبل حق‌طلبی در جهان اربعین حسینی است که مسلمان و غیرمسلمان در این مراسم عظیم شرکت می‌کنند و انگیزه حق طلبی آنها در مقابل تهدیدهای استکبار جهانی یکی است و مسلماً آنکه پیروز می‌شود حق است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *