خانه / درس اخلاق / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خدمتگزاری صادقانه به مردم مورد توجه مسئولان باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: خدمتگزاری صادقانه به مردم مورد توجه مسئولان باشد

امام جمعه بیرجند بابیان اینکه اصل خدمت گزاری صادقانه در همه مشاغل باید پابرجا باشد، گفت: کسانی مسئولیتها را بپذیرند که برای خدمت گزاری در هر زمانی برای مردم وقت دارند.

 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی صبح شنبه در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان اظهار داشت: آفرینش کتاب مفصلی است و هیچ چیز در این عالم بی معنا و لغو نیست.

وی بیان کرد: برد برای انسان هایی است که از فرصت عمر خود در جهت جهان شناسی، خود شناسی، مبدا شناسی، معاد شناسی و همراه با آن حرکت در وفق نظام خلقت استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان برای حرکت از نفس به کمال و از مبدا به مقصد آفرید شده است، عنوان داشت: خوشحالی حقیقی وقتی است که در راه کارشناسی شده به مقصد نزدیک شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه هر قدمی در دنیا بردارید خوشحالی پاداشی نقدی برای آن است، بیان داشت: شادی حقیقی آن است که انسان احساس کند در راه قرار دارد و به مقصد نزدیک می شود.

نتیجه تفکر قارونی سرگرمی بشر است

 وی اضافه کرد: غم نیز به صورت حقیقی جایی است که انسان احساس کند جا مانده و به بی راهه رفته است.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: این در حالی است که در دنیای واقعی انسان بجای اینکه مشکل خود را در جهان بینی حل کند و نشاط واقعی بدست آورد، جرأت فکر کردن به خود نمی دهد و می خواهد مشکل خود را با سرگرمی حل کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: اینکه در جوامع امروزی انسان به سمت عواملی می رود که روی عقل سرپوش می زند، به دلیل این است که مشکل اصلی بشر حل نشده است.

وی یادآور شد: این نوعی شانه خالی کردن از زیر بار سوال هایی است که برای بشر ایجاد می شود و تا آن ها پاسخ داده نشود هیچ چیز حل نمی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: نتیجه تفکر قارونی که تفکر ناقص امانیسم بین اللملی نیز برآن تکیه دارد، سرگرمی بشر است و می خواهد افسردگی ها، خودکشی ها و جامعه پر آشوب را با سرگرمی، موسیقی و اسباب لهو و لعب حل کند.

وی با تأکید بر اینکه تفکر قارونی علامت بی معرفتی است، افزود: هرچند انسان هایی نیازهایی دارد اما عمر زندگی کوتاه خواهد بود پس چگونه است یه سرمایه دار غربی ادعا می کند که می تواند بر کمر زمین یک حلقه طلا ببند و برای بدست آوردن این باید این همه جنایت شود و این همه انسان از گرسنگی در جهان بمیرند.

غم و شادی مسلمان با غم و شادی انسان های کامل تنظیم می شود

امام جمعه بیرجند  با بیان اینکه یکی از علائم دین آن است که غم و شادی فرد با غم و شادی انسان های کامل تنظیم کند، عنوان داشت: شناسنامه واقعی مسلمان در وقتی تنظیم می شود که غم و شادی انسان بر معیارهای غم و شادی علی بن طالب(ع) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه امانیسم در یک زیرساخت بسیار کارشناسی نشده و خام یک انسان سرگردان تعریف می کند، بیان کرد: این تفکر تمام امور را در فلسفه رفاه و زندگی حیوانی خلاصه می کند اما در صحنه میدانی این نیست.

وی با بیان اینکه جواب هر آنچه در آن مانده اید انسان های کاملی هستند که مسئله را به صورت عملی حل کرده اند، بیان داشت: بدتر از همه اینکه ما با این مکتب غنی همه چیز را رها کرده ایم و دنبال تحفه های غربی هستیم و به واسطه آن دنیا یک دنیای تنازع بقا شده و همه به دنبال مادیات هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد:همه آن هایی که از نظر فکری با ظالمین موافق هستند در ظلم آن ها شریک هستند.

حمایت از جنایت های آخرالزمانی با سکوت

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه عالم امروز به دو قطب عدالت طلبی و ظلم تقسیم شده است، عنوان داشت: در یک جبهه انسان های عدالت خواه به عنوان دفاع از انسانیت هستند و در جبهه دیگر همه آن هایی که به نحوی در ظلم شریک هستند چه آن هایی که مستقیم یا با زبان، قلم، منش، سبک زندگی و یا با سکوت در جنایت های آخرالزمانی شریک هستند.

وی اضافه کرد: امروز در یمن روزی ۱۵۰ کودک میمیرند و این همه ظلم و جنایت می شود اما خبری از شرف و انسانیت در برخی از مسلمانان نیست.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: باید بکوشیم تا این امانت بزرگ مکتب غنی اسلام و این فلسفه حقانی، حکمت عملی، ائمه معصومین(ع)، پیغمبران و علمایی که معصومین معین کرده اند را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه این ها آزمایش های آخر الزمانی بوده که به سراغ ما آمده است بنابراین این چند روزه دنیا را هدر ندهیم و اشتباه نرویم، افزود: مسئولیت ها برای کسانی مفید است که خدمت گزار هستند و برای خدمت گزاری در هر زمانی برای مردم وقت می گذارند.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: انسان برای دنیا خلق نشده بلکه دنیا برای انسان خلق شده بنابراین خودتان را ارزان نفروشید چراکه نرخ انسان خداست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امیدواریم رویه ارباب و برده داری از ادارات جمهوری اسلامی پاک شود و آنچه اصل از خدمت گذاری به بندگان خدا در همه این مشاغل پابرجا باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *