خانه / تاپ خبر / نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: استکبار طرفدار دین‌داری سکولار است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی: استکبار طرفدار دین‌داری سکولار است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: استکبار مروج و طرفدار دین‌داری سکولار است.به گزارش دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین عبادی صبح یکشنبه در دیدار ائمه جماعات و رابطین نماز دستگاه‌های اجرایی و دولتی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه نماز باید یک کار ریشه‌ای و اصیل انجام بدهیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث معرفت نفس بیش از ۴۰ ویژگی برای انسان عنوان کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به عشق به دانایی، عشق به زیبایی، حس احسان و عشق به پرستش اشاره کرد.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: البته این ویژگی‌ها در وجود انسان مراتبی دارد و به‌عنوان‌مثال علاقه‌مندی انسان به زیبایی‌ها از زیبایی ظاهری آغاز شده و تا عشق به زیبایی‌های انسانی و الهی  ادامه پیدا می‌کند که بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وجودی انسان عشق به پرستش است، افزود: انسان به‌صورت طبیعی دربند عبودیت است و اگر خود را در چارچوب بندگی خدا قرار ندهد بنده پول، ثروت، شهرت، هوای نفس و شهوت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: بر این اساس می‌توان گفت این عقیده که اگر از دین فاصله بگیریم از عبودیت و بندگی خارج می‌شویم اشتباه است چراکه به‌واسطه انسان بوده  به‌صورت طبیعی دربند چیزی خواهیم بود.

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه عبودیت خداوند مسیر رشد انسان است، اظهار کرد: انسان هم می‌خواهد آزاد از تکلیف بندگی باشد و هم وجدان خود را راضی نگه دارد و ازاین‌جهت به دنبال یک دین سلیقگی و مطابق با امیال نفسانی می‌رود.

امام جمعه بیرجند بابیان اینکه  استکبار طرفدار دین سکولار است، بیان کرد: در دین سکولار تنها روزها و ایام خاصی را به عبادت اختصاص داده  می‌شود و در همه شئون زندگی دخالت ندارد که این روش و شیوه به‌هیچ‌وجه مورد تأیید  پیامبران نیست

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی  یادآور شد: البته عبادت تنها به نماز خلاصه نمی‌شود بلکه هر کاری که بر اساس وظیفه و نیت الهی انجام شود عبادت است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *