خانه / متن بیانات / نطق بیانات حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده دوره پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی مورخ ۷۷/۰۹/۰۴

نطق بیانات حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده دوره پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی مورخ ۷۷/۰۹/۰۴

به گزارش دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،مشروح بیانات حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده مردم شریف بیرجند دوره پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی برای اولین بار جهت علاقه مندان منتشر می گردد.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيمِ

 

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام و درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان و سلام مجدد به شما و همه اهل ایمان؛

از میلاد مقدس امیرالمؤمنین (ع) صوت العدالت انسانیه و بعثت نبی اکرم(ص) و قیام ابا عبدالله (ع)و دفاع ابوالفضل عباس(ع) و دعای حضرت امام سجاد(ع) و ظهور حضرت مهدی (عج)که همه این اعیاد بر شما مبارک باد،یک پیام میگیریم و آن پیام عدالت است.

عقل یک قانون است ،قانونی فراگیر که بر همه ی جهان هستی و ممکنات سایه افکنده و ضامن بقاء ممکنات است،از کُره و کهکشان تا درون اتم، نظام عالم طبیعت، خلقت،فطرت تا صنعت و سیاست، آنی باقی خواهد ماند که بر اساس این قانون و متکی به این باشد و الا در مرحله زوال است.

نظام ما نظام عدل است،و فلسفه ی وجودی حکومت ما عدالت است،رهبر ما منادی عدالت است و مردم ما عدالت خواه اند،ولی در عین حال که باید از دولت به معنی عامش که شامل هر سه قوه می شود،و از دولت مردان خیلی تشکر کنیم، خیلی خدا قوت بگوییم، خیلی خسته نباشید بگوییم،اما این را همه میدانیم که از آنچه که فلسفه حکومت ما است ما با آن بسیار فاصله داریم،و این رهبر است و مردم که پیکره عام دولت، و دولت مردم را در کنار خودش می کِشد،و الا مشکلات بسیار در جهت اجرا در سطح کشور داریم.

عدالت در هر دو معنی اش که شامل هم تعادل و توازن می شود و هم هرچیز در جایگاه خودش، این دو معنی مقبول در معنی اول  ما خیلی مشکلات داریم از ظاهرترین قضیه تا پنهان ترین قضایا،ظاهر آن تقسیمات کشوری است،نقشه کشور را همه ما می دانیم،و در این نقشه فاصله بعضی از مرکز استان تا مرکز استان دیگر ممکن است یک ساعت و نیم راه باشد در سویی دیگر ۱۵ ساعت فاصله بین این دو مرکز است در دو استان، این انواع مشکلات و تضییع بیت المال ،مسائل امنیتی و …را به دنبال خودش می کِشد،این ناهمگونی و این عدم توازن به هرحال با نظام ما نمی سازد.

مسائل دیگر هم همین گونه است، مسئله کار، مسئله اشتغال و بالاخره همه نقشه هایی که به نحوی چه مرئی و چه نامرئی که خیلی های آن را من و شما می دانیم،این گونه است، عوارض آن هم به طبع همین مشکلاتی است که در جامعه پیش می آید،و ما در عوض حل مشکل متأسفانه گاه بی راهه می رویم.

در برنامه ها در بودجه ها گاه اینطوری است و به همین دلیل است که چاق ها چاق تر  می شوند، لاغر ها لاغر تر می شوند و خیلی مسائلی دارد که با اساس نظام ما ناسازگار است،امیدواریم که به این قضایا تجدید نظر شود.

همچنان  که در عدالت به معنی دیگرش در جای جای خودش قرار بگیرد باز مشکل داریم،یعنی تقسیمات، پست ها، واگذرای مسئولیت ها بر خلاف شعار هایی که داده می شود،بر اساس شایستگی ها خیلی از جاها نیست،جابجایی ها گاه بر خلاف دلیل است،کارهای بزرگ به افراد کوچک سپرده می شود،و کارهای کوچک به افراد بزرگ و مایه خرابی کشور است،و باز در این خلاصه نمی شود حتی در سطح کلان قوای سه گانه جایگاه اصلی خودش را نمی داند عناصرش را و یا اینکه دانسته ندیده میگیرند و ما خیلی مشکل داریم،در حالی که ممکن است امور محوله به یک قوا به یکی از قوا بر زمین مانده باشد،رده پایش را در دخالت در جای دیگری می بینیم،به وضوح مایه تأسف است،و حال آنکه صحیح آن است که هر قوه جای خودش را به نحو شایسته پر کند،مسئولیت های محوله خودش را انجام دهد و آنجا که باید کار اجرایی شود دخالت به مسائلی می شود که مربوط به نهاد دیگری است،آنجا که باید در سطح کلان روی مسائل کل چاره اندیشی و قانون گذاری شود،عناصرش روی مسائل جزعی منطقه ای، قومی و از این قبیل و احیاء متأسفانه افکار ناسیونالیستی و مظلمه کشیدن به دوش خود برای قوم خودش، جمع خودش و دیگران، گروه گرایی ها به اسم سیاست فعالیت می کنند،نفس پرستی هابه اسم مصلحت اندیشی ها فعالیت می کنند؛ نهادهایی که باید مسئول حفظ فرهنگ جامعه باشند خود خطر برای بنیان فرهنگی جامعه شمرده می شود،نهادهایی که باید هرچه بیشتر در جهت تحکیم مبانی نظام بکوشند خود عامل بی ثاتی می شوند،به هر حال مسائلی هست بسیار حایز اهمیت در جهت تجدید نظر« وَاتَّقُوا فِتْنَةً لا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً»[۱]  و فراموش نکنیم ما وارث نظامی هستم که همه انبیا (ع) در این راه و ائمه هدی  و علما راستین و بزرگان دین رفته اند وروح  شهدا و جانبازان ما و روح بسیجیان ما آزرده  می شود از تخلفات آگاهانه یا ناآگاهانه که خود به خود پیش می آید. والسلام علینا و علی عباد الله الصاحین

[۱] تفسير سورة الأنفال – الآية ۲۵

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *