خانه / متن بیانات / نطق بیانات حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده دوره پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی مورخ ۷۶/۰۴/۲۹

نطق بیانات حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده دوره پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی مورخ ۷۶/۰۴/۲۹

به گزارش دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند،مشروح بیانات حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده مردم شریف بیرجند دوره پنجم و هفتم مجلس شورای اسلامی برای اولین بار جهت علاقه مندان منتشر می گردد.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيمِ

 

با سلام به امام زمان و با درود به روان مقدس رهبر فقید انقلاب و سلام درود به رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران رهبر مسلمین جهان، ایام مبارکات، ولادت نور، ولادت علم، ولادت ایمان و عدالت ولادت رسول اکرم(ص) و امام صادق (ع) را به همه ی فرزانگان جهان و بالاخص به مسلمین عالم تبریک و تهنیت عرض می کنم و همین جا همه لعن و نفرین تبری از صهیونیست بین الملل و اسرائیل غاصب که با تعدی و تجاوز همواره به حقوق دیگران همه چیز دنیای جهنمی خودش را فراهم کرده و تنها چیزی که ندارد شخصیت است که آن را هم در  راستای تعدی به حقوق اولیاء خدا و انبیاء عظام و انسان های با کرامت یافته که متأسفانه در جهنمی از جهل و ستم به سر می برد، غافل از این که این هیچ نقشی در تنزیل مقام اولیاء نمی تواند داشته باشد.

مه فشاند نور و سگ عو عو کند/  هر کسی بر طینت خود می‌تند

کی شود دریا ز پوز سگ نجس / کی شود خورشید از پُف منطمس[۱]

بر چهره کریه صهیونیسم نابودی نوشته شده و این در وحدت جهان اسلام است که هفته مبارک وحدت را به شما تبریک عرض می کنم.

خدا را شکر می کنیم بر نعمت بزرگ حکومت عدل و ولایت فقیه عادل که به ما عنایت کرده است و از خدا می خواهیم ما را پاسدار این نعمت بزرگش قرار دهدو همین جا ، جای تشکر از دولت علیه[۲] جمهوری اسلامی و بالاخص زحمات طاقت فرسا و گسترده سردار بزرگ سازندگی است که جای بسیار تشکر است بر خرابه های دوران ستم شاهی،  نقش سازندگی را ترسیم فرموده و در این باره سرمایه گذاری بزرگی کرده،اما ایشان و ما و همه می دانیم آنچه که باید در هر جهادی که این ارزش جهاد دارد رعایت شود اینکه در راستای ارزش های دین خدا ارزش های الهی و انسانی که سرلوحه آن عدالت اجتماعی که فلسفه بعثت انبیا (ص) است.

اما آنچه از حوزه انتخابیه خودم ، مردم قانونمند و با فرهنگ شهرستان های بیرجند و نهبندان دارم دو پیام است که برای مجلس شورای اسلامی است، اول پیام تشکر است بر رأی قاطعی که در تفکیک استان خراسان مجلس با دقت و توجه ای که داشت ادا فرمود و این استان پهناور ،اما ویران و بعضی مخصوصاً مناطق فراموش شده اش،شاید در آینده بهتر بتواند به این نظام و این کشور خدمت کند.

پیام دوم،پیام توقع بازهم تداوم نظارت مجلس شورای اسلامی در شور دوم تقسیم استان و تعیین مراکز استان یا استان های آینده ی این خطه پر اهمیت که ۱۲۰۰ کیلومتر آن تنها مرز است آن هم با چه خصوصیاتی،و مسلم  نقشش در آینده برای همه ی کشور سرنوشت ساز خواهد بود.

توقع نظارت و دقت هرچه بیشتر،مخصوصاً با  آنچه که البته مراحل خودش را تمام می کند،نمایندگان محترم خراسان پیشنهادهای خودشان را لطف می کنند،کارشناسان رسمی و غیر رسمی نظرات خیرخواهانه خودشان را می گویند،مراحل کمیسیون و نظر کارشناسان رسمی وزارت محترم کشور انجام می شود.

اما از کلمات امیرالمؤمنین علی (ع) است که کارشناسی ها و تخصص ها دو آفت بزرگ دارد،آفت بیرونی و آفت درونی، «  النَّاسُ مَنْقُوصُونَ مَدْخُولُونَ إِلَّا مَنْ عَصَمَ اللَّهُ … يَكَادُ أَفْضَلُهُمْ رَأْياً يَرُدُّهُ عَنْ فَضْلِ رَأْيِهِ الرِّضَى وَ السُّخْطُ» [۳] ،متأسفانه ممکن است بسیار جاها عامل درونی، تخصص هارا تحت شعاع قرار دهد و خوش آمدن و یا بد آمدن از شی یا شخصی ممکن است نظرات را ۱۸۰ درجه تغییر دهداین آفت درونی است.«  يَرُدُّهُ عَنْ فَضْلِ رَأْيِهِ الرِّضَى وَ السُّخْطُ»[۴]  ، «و یکاد اسْلُبْهُمْ عوداً تنکئهوُ لحظه و تستهیل  الکلمه واحده» و دیگر فشار های برونی است که ممکن است یک صاحب نظر، یک متخصص، یک کارشناس،با یک گوشه چشمی ۱۸۰ درجه تغییر حاصل کند اظهاراتش، هرچند با اراده است، با قدرت است،اما « تستهیل  الکلمه واحده »، یک سفارش ممکن است آن را تغییر دهد ؛ لذاست که پیام دوم توقع بر تداوم نظارت وظیفه مجلس است هرچه بیشتر،و به تعبیر دیگر کارشناسایی نسبت به خود کارشناسی،کارشناسی باید کارشناسی شود،و این کار مجلس است و رأی مجلس است،و در نهایت مسئله دوم که در مراجعات مختلفی هم که داشتیم نسبت به حادثه زلزله جنوب خراسان  البته اقدامات مقدماتی بسیار جالب شد،اما به نسبت به وسع وقت که وجود ندارد،و در آستانه سرما مخصوصاً در مناطق کوهستانی قرار میگیرد، با سفارشات و تذکراتی که مکرر داده شده که این فرصت هوای مناسب را از دست ندهید اما اخیراً بعضی مسائل مهم تأخیر زیادی داشته ، البته هر یک به دیگری آن را احاله داده ولی  به هر حال ،اگر  این مسئله در این فرصت حل نشود فردا زمستان، برف، باران هم مشکلات دولت چند برابر خواهد شد و هم مشکلات مردم غیر قابل تحمل خواهد بود،لذا است که به صورت اورژانس و بسیج و جمع همه ی نیروها برای این بازسازی در حد ضرورت تأکید دارم،مسئله بسیار مهمی که مجلس در یک آزمایش بسیار بزرگی قرار گرفته ان شاا… با همکاری همه جانبه با دولت جدید و رئیس جمهور منتخب و کابینه جدید،که بازهم بر اصل صحیح کارشناسی درست و شناخت صحیح ، و اینکه این امانت الهی و امانت مردم به اهلش واگذرا شود وظیفه همه ی ما است که سرنوشت  نه تنها مردم خودمان را سرنوشت جهان اسلام را این چند روز ورق می زنیم خداوند به ما توفیق دهد که با تخلیه از هرگونه هوای نفس بتوانیم با عقل و ایمان با قضاوتی درست با دولت جدید و کابینه جدید همکاری معقول و مشروع داشته باشیم و در این راستا رضای خدای و بندگان صالح خدا را ان شاا… کسب کنیم.

والسلام علینا و علی عباد الله الصاحین

[۱]مولوی ، مثنوی معنوی ، دفتر ششم.

[۲] -دولت پایدار

[۳] حکمت ۳۳۵ نهج البلاغه موضوع “راه بی نیازی” را مطرح می کند.؛  امام عليه السّلام (در ترغيب به شايسته و دورى از ناپسنديده) فرموده است ۱- گفتارها نگاه دارى شده (فرشتگان آنها را بر صفحه اعمال ضبط مى نمايند چنانكه در قرآن كريم س ۵۰ ى ۱۸ مى فرمايد: ما يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ يعنى سخنى از دهان بيرون نيافكند جز آنكه نزد آن «يا نزد گوينده» رقيب عتيد يعنى نگهبان آماده «دو فرشته مأمور نگارش اعمال خير و شرّ» مى باشد) و رازهاى پنهان هويدا گرديده (چنانكه در قرآن كريم س ۸۶ ى ۹ مى فرمايد: يَوْمَ تُبْلَى السَّرائِرُ يعنى روزى كه رازهاى پنهان آشكار گردد) و (در س ۷۴ ى ۳۸ مى فرمايد: كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهِينَةٌ يعنى) هر كس گرو و پاى بند كرده خود مى باشد (به جزاى آن مى رسد) ۲- و مردم (از رشد) ناقصند و (از عقل) معيوب مگر آنرا كه خدا حفظ كند (از نقص و عيب آراسته اش گرداند، زيرا) پرسش كننده ايشان مى خواهد شخص را برنج انداخته آزار دهد، و پاسخ دهنده آنها (چون مى خواهد از هيچ پاسخى باز نماند) رنج را بخود هموار مى نمايد، ۳- آنكه انديشه اش از ايشان درستتر است زود خوشنودى و خشم او را از انديشه نيكويش بر مى گرداند (اگر از كسى يا مطلبى خوشنود گشته يا بخشم آيد انديشه نيكويش را بكار نيندازد و از عيب آنچه از آن خوشنود شده چشم بپوشد و در آنچه از آن بخشم آمده عيب گيرد) و آنكه خردمنديش از آنها استوارتر است زود يك نگاه كردن به گوشه چشم او را زيان رساند (بر خلاف دستور عقل رفتار نموده ارجمنديش را از دست مى دهد) و يك كلمه او را از حالى بحال ديگر مى گرداند (بر اثر گفتارى بخشم آمده كار ناشايسته ميكند).( . ترجمه وشرح نهج البلاغه(فیض الاسلام)، ج ۶ ، صفحه ی ۱۲۴۷)

[۴] همان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *