خانه / تاپ خبر / قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولان قاطعانه در برابر فسادهای اقتصادی بایستند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: مسئولان قاطعانه در برابر فسادهای اقتصادی بایستند

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه هرگز نباید اجازه سوء استفاده و عملی ساختن نقشه را به دشمنان و منافقین بدهیم، گفت: مسئولان قاطعانه در برابر فسادهای اقتصادی بایستند.به گزارش دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند و به نقل از تسنیم،حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: کار، تلاش در برابر نقشه‌های دشمن، خنثی سازی در برابر دشمن یکی از ابعاد جهاد است.

وی با بیان اینکه در بحث جهاد باید توجه داشت که توجه به بندگان خدا حل مشکلات مردم از نکاتی است که باید مورد توجه کارگزاران است، افزود: افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که در طول ۴۰ سال از گذشت انقلاب اقدامات زیادی برای پیشرفت و آبادانی کشور انجام شده است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: امروز همه ما مدیون امام خمینی(ره) هستیم  و در طول تاریخ آنهایی که حاضر نبودند در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی اساس تقوا عمل کنند به بدبختی دچار شدند و باید در همه عرصه‌های مختلف زندگی تقوا پیشه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در جامعه را چه کسی باید حل کند؟ افزود: اگر هر خانواده‌ای این احساس و تکلیف را داشته باشد که از خود و خانواده برای حل شدن مشکلات و آسیب‌ها  تلاش گام بردارد  مشکلات برطرف می شود زیرا بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از بی تقوایی است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از رشوه خواری‌ها دست درازی، کم کاری‌ها از بی تقوایی بوده و تنها راه  حل بازگشت به تقوا است اظهار داشت: نظام اسلامی ما براساس اسلام ناب است بیش از ۲۳۰ هزار شهید تقدیم نظام کردیم و امروز بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی  رسالت کارگزاران و مردم  دولتی در طراز انقلاب است.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند گفت: قوه مجریه، مقننه، و قضائیه و همه نهادها باید در طراز انقلاب برنامه ریزی و عمل کنند مگر وضعیت برای سه قوه روشن نیست ؟ پس چرا اقدامی اساسی، قاطع در خصوص مبارزه عملی با فساد انجام نمی‌دهند؟

حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی با بیان اینکه کفار بین زلالت و گمراهی بوده و منافقین بین دو مرض گرفتار هستند و افزود: بنده به عنوان یک طلبه از مسئولان ‌دانشگاه‌ها درخواست دارم عملکردشان در طراز انقلاب اسلامی باشد و دانشگاه فرهنگیان که معلمان را تربیت می‌کنند آنها هم این را مدنظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهیان باید چمران را مدنظر قرار داده و الگویی برایشان باشد، اظهار داشت: سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و زهرا(س) یکی از مناسبتهای هفته است و رفتار فاطمی وعلوی باید برای همه ما الگو باشد.

وی گفت: از دیگر مناسبتهای هفته دوازدهمین سالگرد پیروزی جبهه مقاومت حزب الله لبنان در جنگهای ۳۳روزه است و در این سالها از این جریان گذشته و جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی دلاورانه ایستادگی کرده و این تصور که رژیم صهیونیستی قدرتی شکست ناپذیر است اما بچه های لبنان برای اولین بار این جریان را خنثی کرده و حوادثی در اقصی نقاط جهان رقم خورد که شاهد شکست استکبار در منطقه و جهان  بودیم.

قائم مقام نماینده  ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این روزها شاهدیم در ماه حرام رژیم آل سعود که خود را خادم الحریم می‌داند چه جنایاتی انجام و آن سوی دیگر رژیم کودک کش صهیونیستی هم قتل وعام انجام داده و دانش آموزان بیگناه را قتل عام می‌کنند.

وی با بیان اینکه گرچه در کشور مشکلاتی وجود داشته و نقدهایی به دولت و کارگزاران داریم اما این مشکلات دلیلی برای ریختن در کف خیابان نیست، اظهار داشت: ریختن بر خیابان و ایجاد ناامنی کار دشمن است منافقین توطئه دارند تا از این روش بتوانند نقشه‌های خود را عملی کنند و تکلیف این است با این حرکت ها مقابله کرد زیرا امنیت در نظام مهم ترین تکلیف است.

حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی با بیان اینکه باید از طریق منطقی مشکلات خود  را به گوش مسئولان منتقل کنیم، افزود: هرگز اجازه سو استفاده به منافقین و حرکتهای آنها ندهیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *